PDA

View Full Version : vraagje over mijn fenix strat?



shorty010
25 februari 2011, 16:28
ik heb pas gratis een fenix strat gehad helemaal in goeie staat maar ben niet te vreden over de hals omdat er van die jumbo fretten opzitten mijn vraag is kan ik hier bijv bij the string in amsterdam gewoon een fender hals voor halen omdat ik heb gelezen dat fenix vroeger voor fender gitaren maakte. had ook mooie halzen gezien bij muziek handel joosten voor 130 eruro 70 stijl met groote headstock passen deze. alvast bedankt

geert1976
25 februari 2011, 17:45
ik heb pas gratis een fenix strat gehad helemaal in goeie staat maar ben niet te vreden over de hals omdat er van die jumbo fretten opzitten mijn vraag is kan ik hier bijv bij the string in amsterdam gewoon een fender hals voor halen omdat ik heb gelezen dat fenix vroeger voor fender gitaren maakte. had ook mooie halzen gezien bij muziek handel joosten voor 130 eruro 70 stijl met groote headstock passen deze. alvast bedankt

Ziet er naar uit dat jouw Fenix een herfret heeft gehad (normaal zitten er vintage medium frets op).

Weet je het zeker? die halzen van Fenix zijn ontzettend fijn;)
Ik denk niet dat een allparts hals gaat passen zonder aanpassingen te doen aan de hiel of neckpocket.

Wellicht wennen aan de jumbofrets, of een hals van een Koreaanse Squier monteren, die passen namelijk wel 1 op 1:ok:

munkie
25 februari 2011, 19:31
Ik heb 2 Allparts Strat necks, de ene heeft hoge smalle frets en de andere medium jumbo's. Vind ik persoonlijk erg lekker, lekker snaren buigen en veel sustain. Gaan lang mee ook. Even letten op de breedte vd hiel vd neck/binnenmaat vd neckpocket. Oh ja ik heb ook nog een Fenix Tele neck op zolder liggen voor dat-project-waar-het-niet-van-komt.... Die heeft vrij smalle fretjes dacht ik.

shorty010
25 februari 2011, 22:23
ik wil die fenix ook helemaal opknappen andere hals vandaar deze vraag. andere elementen fender mechanieken ander kleurtje noem maar op dus ben bezig met een projectje. zal wel ff de maten op meten, anders ff kijken als me fender strat mex hals er op past en dan een hals bestellen.

Maleco
25 februari 2011, 22:58
Zou je alsjeblieft iets meer gebruik willen maken van leestekens?
Het word behoorlijk onleesbaar zo.