PDA

View Full Version : Nieuwe Holy Oly Strat



jutter
25 februari 2011, 16:52
Omdat mijn vriendin mijn hobbykamer zo leeg eruit vond zien met slechts 1 gitaar moest ik wel een nieuwe kopen. Op MP stond er een hagelnieuwe Fender Standard Stratocaster in Olympic White. De vorige eigenaar heeft hem nooit bespeeld omdat hij een gruwelijke onherstelbare blessure/verminking aan zijn vinger heeft opgelopen. Affijn, het gitaarspelen is voor hem voorbij, wel sneu natuurlijk. In ieder geval, dit keer was het slechts 10 minuutjes rijden vanaf mijn huis (heb ik ook eens mazzel)! Eerder heb ik al eens de nieuwere Standards gehad en die bevielen mij erg goed. Vooral de neck vind ik als een natte droom spelen.
Hier issie, de nieuwe Holy Oly uit september 2010!
http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Olympic%20White/DSC01993.jpg

http://i549.photobucket.com/albums/ii368/jutter1/Olympic%20White/DSC01988.jpg

Hendriks
25 februari 2011, 16:57
Hey mooi Alex , ik heb een exact dezelfde gehad.


Zorg je wel een beetje goed voor die rooie?

jutter
25 februari 2011, 17:01
Hey mooi Alex , ik heb een exact dezelfde gehad.


Zorg je wel een beetje goed voor die rooie?

Ze ligt naast me!

Stratman70
25 februari 2011, 18:45
Erg mooi. Veel plezier ermee!

fuchs
25 februari 2011, 20:06
Heel mooie Strat, veel plezier ermee!

jutter
25 februari 2011, 20:07
Erg mooi. Veel plezier ermee!

Dank je! Komt helemaal goed:mmmm:

Mukkez
25 februari 2011, 20:36
Het is nu definitief; Music-Man af ?

Musicman was het voor mij in ieder geval niet. Wel erg goede gitaren, maar niet mijn ding. Ik blijf zweren bij mijn SG en de stratocaster.
Ben nog altijd op zoek en het heeft geen haast :P

On-topic.

10 minuutjes, dat is mooi! Lijkt me ook gewoon een goede gitaar die standaard. Veel plezier ermee.

macwilliams
25 februari 2011, 20:40
NIIIIIICCCEEE:ok:

Jasper.
25 februari 2011, 21:21
Mooooooi stratje hoor!

stikel
25 februari 2011, 21:35
Congrats Alex. De foto bewijst dat tie van jouw is. Mooi wit is niet raar. Wel oppassen met die nek. Dat geeft vlekken ;)

jutter
25 februari 2011, 21:56
Congrats Alex. De foto bewijst dat tie van jouw is. Mooi wit is niet raar. Wel oppassen met die nek. Dat geeft vlekken ;)

Nee hoor, de toets is glanzend gelakt, daar komt geen vuiltje doorheen! De neck is zijdeglans gelakt; die glijdt als mijn lul door mijn vuist......:soinnocent:

Eko
25 februari 2011, 22:41
He Jutter,
Mooie axe!! Ik heb zelf een Jimmie Vaughan strat er bij sinds een jaar en die is ook in OLY. De combinatie met een maple neck is gewoon prachtig.
Speel ze!! Groeten uit Goor.

stikel
25 februari 2011, 22:43
Vooral de neck vind ik als een natte droom spelen.



Nee hoor, de toets is glanzend gelakt, daar komt geen vuiltje doorheen! De neck is zijdeglans gelakt; die glijdt als mijn lul door mijn vuist......:soinnocent:

In je broek, man. Of moet ik het spellen. :seriousf:

Dealer
25 februari 2011, 22:53
nice man, heb exact dezelfde en nooit spijt van gehad... vind de middle in combi met de neck pickup echt nice klinken (john mayer clean achtig)

Holy Oly... best goeie naam

jutter
25 februari 2011, 23:29
He Jutter,
Mooie axe!! Ik heb zelf een Jimmie Vaughan strat er bij sinds een jaar en die is ook in OLY. De combinatie met een maple neck is gewoon prachtig.
Speel ze!! Groeten uit Goor.

Hoi M.! Als je nog eens in de buurt bent.....de koffie staat klaar hoor!

jutter
25 februari 2011, 23:31
nice man, heb exact dezelfde en nooit spijt van gehad... vind de middle in combi met de neck pickup echt nice klinken (john mayer clean achtig)

Holy Oly... best goeie naam

Dat viel mij ook al op. En de brug/middle....uuuh...Robert Cray?

jutter
25 februari 2011, 23:33
In je broek, man. Of moet ik het spellen. :seriousf:

Nee, doe maar niet! Spelletjes spelen doe ik zelf wel...!

apekop
26 februari 2011, 00:24
Ik laatst exact zo'n zelfde american standard strat uit 2010 thuis gehad. Inderdaad een prima gitaar die goed is afgewerkt. Alleen ontstemde hij wel heel erg bij de tremelo gebruik. Is altijd wel een beetje bij de meeste strats met een zwevende tremelo, maar bij deze was het heel erg.

jutter
26 februari 2011, 00:34
Ik laatst exact zo'n zelfde american standard strat uit 2010 thuis gehad. Inderdaad een prima gitaar die goed is afgewerkt. Alleen ontstemde hij wel heel erg bij de tremelo gebruik. Is altijd wel een beetje bij de meeste strats met een zwevende tremelo, maar bij deze was het heel erg.

Ik heb verscheidene strats gekocht waarvan de tremolo waardeloos was. Maar na een goede afstelling werkten ze allemaal weer perfect! Het kan dus wel! Inmiddels ben ik geen tremolo gebruiker meer, dus bij alle strats zet ik de tremolo vast.

apekop
26 februari 2011, 00:39
de tremelo was goed afgesteld bij de muziekzaak. Ik moet zeggen dat de tremelo van mijn vorige USA strat ook geweldig ontstemde en die was ook goed afgesteld. Dat was ook een 2 punts brug. Nu komt er binnenkort een strat met een 6 punts brug waarvan de tremelo iets minder zwevend is afgesteld. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ben nog altijd op zoek naar een strat waarmee ik mijn Jeff Beck capriolen kan doen zonder dat ik gelijk weer moet stemmen.

jutter
26 februari 2011, 00:45
de tremelo was goed afgesteld bij de muziekzaak. Ik moet zeggen dat de tremelo van mijn vorige USA strat ook geweldig ontstemde en die was ook goed afgesteld. Dat was ook een 2 punts brug. Nu komt er binnenkort een strat met een 6 punts brug waarvan de tremelo iets minder zwevend is afgesteld. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Ben nog altijd op zoek naar een strat waarmee ik mijn Jeff Beck capriolen kan doen zonder dat ik gelijk weer moet stemmen.

De meeste muziekzaken kunnen niet goed afstellen. Beter is het om je er zelf in te verdiepen. Ook is het belangrijk hoe je met de tremolo omgaat....Er staat hierover een leuk filmpje op Y-T

apekop
26 februari 2011, 11:25
heb je een link van dat filmpje?
en kun je me wat meer vertellen over het precieze afstellen van de tremelo, dus hoe je hem krijgt dat hij zo min mogelijk ontstemd. Het blijft een frustratie.
Bij een 6 punts brug valt er toch niet zoveel af te stellen, behalve dan wat schroeven losser draaien?

jutter
26 februari 2011, 12:23
heb je een link van dat filmpje?
en kun je me wat meer vertellen over het precieze afstellen van de tremelo, dus hoe je hem krijgt dat hij zo min mogelijk ontstemd. Het blijft een frustratie.
Bij een 6 punts brug valt er toch niet zoveel af te stellen, behalve dan wat schroeven losser draaien?

http://www.youtube.com/watch?v=O0Oyc6slYRc

En wat betreft de afstelling van de brug, dat komt ook heel precies; op Y-T staat hier ook ergens een filmpje over maar kon hem niet zo snel vinden. Ik zal het proberen uit te leggen. Belangrijk is dat je eerst de brug afstelt, dan de topkam en ga dan naar het filmpje.

Brug:
-haal alle snaren eraf
-draai alle 6 schroefjes van de brug los
-draai nu heel voorzichtig het buitenste schroefje aan zodat de brug net niet beweegt (leg er wat mij betreft een vergrootglas op)
-doe hetzelfde met het andere buitenste schroefje
- doe nu hetzelfde met de binnenste 4 overgebleven schroefjes. Let op: dit moet je ook met de uiterste precisie doen als met de buitenste schroefjes, anders heeft het geen zin!

Topkam:
-check of de snaren niet klemmen
-gebruik eventueel wat 'glijmiddel' in de gleufjes. Ik gebruik zuurvrije vaseline. Dit tast het hout en eventueel het metaal niet aan.

-Ga nu naar het Y-T filmpje.

Ik hoor het wel!

apekop
26 februari 2011, 15:19
super bedankt, ik ga het bekijken!