PDA

View Full Version : Help mij door tubescreamer land!



Buzzel
25 februari 2011, 15:02
Hey,

Ik zit al een tijdje op het internet rond te kijken naar een tubescreamer. Mijn bedoeling is om mijn versterker een licht 'randje' te geven voor blues. en in combinatie met mij OCD een flinke overdrive/distortion te kunnen krijgen.

Op de markt is een hoop.
Je hebt de echte Inbanez ts9 en ts808. Dan heb je nog maxon (iewat goedkopere) OD9 en OD808. Dan heb je nog de gemodde keeley en anologman enz.

Aangezien de keeley en anologman gemodde pedalen toch wat duur zijn wil ik die nog maar links laten liggen en me focussen op de verschillen tussen de ts9 en ts808 en verschil tussen ibanez en maxon.

Dus om het samen te vatten:
- wat zijn de grote verschillen tussen ts 9 en ts 808 (naast prijs)?
- En zijn er grote verschillen kwa sound tussen ibanez en maxon?

Mijn dank is groot.

Pepe
25 februari 2011, 15:28
Als je er in duikt heb je al gauw het idee dat het allemaal nauw luistert maar het ontloopt elkaar allemaal niet zoveel.

Ik had een oude 808 maar vond de 4 tientjes Nobel ODR-1 beter maar ook die ligt al jaren in de kast. Ik ben geen tubescreamer meneer, zo blijkt.
Volgens mij ben je met een reissue redelijk snel klaar maar als je er veel research in wil stoppen dan heb je alleen al aan een merk als Ibanez al je handen vol. Wip even langs de site van D_H voor wat opheldering omtrent.

Buzzel
25 februari 2011, 15:34
ey bedankt voor je bericht, maar D_H?? site kan wel zoeken op google maar krijg wat gekke dingen.

telecastermaster
25 februari 2011, 15:38
http://www.dirk-hendrik.com/

Buzzel
25 februari 2011, 15:39
aaah toch wel. zoiets had ik al wel ergens in me achterhoofd wat dat zij. Haha bedankt.

Rick trodat
25 februari 2011, 16:41
Verschil TS-9 en ts 808 is dacht ik een paar weerstandjes. Verder zijn over de jaren de opamps veranderd. Verschillen zijn niet heel groot.

Wat keeley doet, kan werkelijk iedereen, die ook een soldeerbout kan vasthouden. Daarnaast staan alle zogenoemde mods uitgebreid beschreven op het net.

Alle ts-9 en ts 808 en ook de maxons doen precies hetzelfde; een dikke mid-boost/overdrive. Onmisbaar voor de blues. En een stock ts-9 kan heel gemakkelijk naar een maxon of omgekeerd worden gemaakt. Daarvoor verschillen ze gewoon intern bijna niks. Sommige zijn true -bypass, andere niet. De buffer in de tubescreamer is in principe prima, maar is ook heel gemakkelijk te veranderen, mocht je dit willen.

Daarnaast bestaan er ook heel veel pedalen die gebaseerd zijn op de ibanez tb. Zoals de fulldrive en de zendrive. De zendrive klinkt dan wel behoorlijk anders en is daarom niet echt vergelijkbaar. Ook bijvoorbeeld boss blues driver ( meer bite, laag en fuzz ) is een ts achtige en de mi audio bluespro is ook een tubescreamer, maar dan met een aantal circuit aanpassingen ( meer full range zeg maar) Vaak worden deze pedalen ook ''Son of a Tubescreamer genoemd''.

Buzzel
25 februari 2011, 16:44
Hey, dat verduidelijkt al een hoop. Ik kon zelf ook niet echt verschillen zien noch horen. slechts kleine subtiele veranderingen, maar of ik daar nou meteen 80 euro meer voor betaal. Nee. Ik denk dat ik marktplaats maar in de gaten ga houden voor zo'n maxon;)

Mr. Dynamite
25 februari 2011, 17:08
Volgens mij is een TS9 ook wat minder vintage gevoiced dan een TS808.
Blues pro hoor je ook veel goede verhalen over, die schijnt wat dikker/voller te klinken.

Matthijs24
25 februari 2011, 17:46
Ik heb hele goede dingen over een Ibanez TS10 gehoord.

Pepe
25 februari 2011, 17:54
...schijnt, ergens gelezen, horen zeggen... Loch Ness? Bigfoot? Sinterklaas?

Keiharde info willen we!

Buzzel
25 februari 2011, 18:00
Ik heb hele goede dingen over een Ibanez TS10 gehoord.

Net filmpje van de TS10 gekeken maar was niet echt onder de indruk.


...schijnt, ergens gelezen, horen zeggen... Loch Ness? Bigfoot? Sinterklaas?

Keiharde info willen we!

Sinterklaas bestaat gewoon!

zoon van Piet
25 februari 2011, 18:13
Is deze discussie niet al tig keer gevoerd?

ik zeg het nog een keer: de verschillen zijn onderling verwaarloosbaar. Maar alle ouwe klinken beter dan alle nieuwe...

Dirk_Hendrik
25 februari 2011, 18:13
Als je grote verschillen verwacht tussen een TS10, 9, 5, of 808 is een bezoek aan een audiecien misschien een betere investering. :seriousf:

driftkop
25 februari 2011, 19:41
Wat voor een gitaar en versterker (en andere pedalen) heb je?

caliban
25 februari 2011, 22:47
Zelf een clone bouwen vind ik zeer aan te raden. Valt mee van moeilijkheid, en zo kan je experimenteren met allerlei opamps, mods etc... En je bent er heel wat goedkoper uit. De Keeley mod is als ik me niet vergis 3 componenten verschillend van een stock ts. Wat je er voor betaalt daarentegen...

the sure thing
26 februari 2011, 07:52
Als je grote verschillen verwacht tussen een TS10, 9, 5, of 808 is een bezoek aan een audiecien misschien een betere investering. :seriousf:

Je hoort de verschillen wel, maar dan in "geisoleerde"omstandigheden zoals in een studio met geen herrie eromheen, koptelefoon op enz. Dan zijn de verschillen minimaal.

Maar op de buhne in het bandgeweld zal het verschil tussen een TS-9/TS-10 echt niet meer te horen zijn. Al helemaal niet het verschil tussen een keeley-mod, stock en welke andere mod dan ook. Behalve dan de "hamer-mod", maar kan komt er niet zoveel geluid meer uit :)

Buzzel
26 februari 2011, 09:10
Wat voor een gitaar en versterker (en andere pedalen) heb je?

Hey,

Mijn gear is momenteel dit:
the heritage H160V (superstrat)
OCD (v1)
Fender Bassman 100 (blackface gemod)
2x12 v30 kast

En mensen allemaal bedankt voor jullie duidelijke reactie. Ik had al zo'n idee dat het allemaal geen klap uitmaakte. Als je die vergelijking filmpjes bekijkt hoor je zulke kleine verschillen dat je dat in een band gewoon niet kan horen (ieder geval ik niet). En die Keeley mod leek me sowieso al reinste oplichting.

En over zelfbouw. Ik heb het wel eventjes overwogen, maar ik ben geen soldeerheld. ik kan natuurlijk iemand vragen, maar dan kom je weer op een prijs uit van een 2de hands maxon. Tevens kan ik een 2de hands pedaal ook makkelijk weer kwijt voor de zelfde prijs als het me toch niet bevalt:ok:.

groeten Buzzel

zoon van Piet
26 februari 2011, 11:29
Ik wilde net effe lekker gehakt maken van je opmerking

Net filmpje van de *** gekeken maar was niet echt onder de indruk.
maar je kwam zelf al tot het inzicht dat Yoeptoep geen medium is aan de hand waarvan je een TS kunt kiezen... ;) Goed bezig!

the sure thing
26 februari 2011, 20:37
Ik wilde net effe lekker gehakt maken van je opmerking

maar je kwam zelf al tot het inzicht dat Yoeptoep geen medium is aan de hand waarvan je een TS kunt kiezen... ;) Goed bezig!He Zoon van Piet, jij hebt toch een legendarisch onderzoek gedaan naar de ideale tubescreamer op een pedalendag?

Mitch
26 februari 2011, 22:02
Ja precies, de zoekfunctie is je vriend!
Maar ik wil je wel helepen in Tubescreamer land: rij er met een grote boog omheen. Ze zijn allemaal kut alleen de één is net iets minder kut dan de ander.





Zo, zijn we daar ook weer klaar mee :D

Henri H
26 februari 2011, 23:49
Ja precies, de zoekfunctie is je vriend!
Maar ik wil je wel helepen in Tubescreamer land: rij er met een grote boog omheen. Ze zijn allemaal kut alleen de één is net iets minder kut dan de ander.





Zo, zijn we daar ook weer klaar mee :DJij vindt ze kut, da's wat anders.
Ik zweer erbij, zeker als je een Marshall-achtige amp hebt, en van een crunch-sound naar een high gain-sound wilt, heerlijk. :lovelove:

Ik heb heel wat overdrives en distortions geprobeerd voor bovenstaand doeleinde, maar kom altijd bij een TS-achtige uit.
Het verschil tussen een TS-9 en OD808 (beide reissues) vond ik erg minimaal, en is met wat eq recht te trekken.
Ook de TS10 is (vind ik :)) een prima TS.

Edit: ik heb destijds voor de OD808 gekozen, omdat die het minst ruisde.
Edit2: maar ondertussen heb ik er 4. :cheerup:

Buzzel
27 februari 2011, 12:06
Ja precies, de zoekfunctie is je vriend!
Maar ik wil je wel helepen in Tubescreamer land: rij er met een grote boog omheen. Ze zijn allemaal kut alleen de één is net iets minder kut dan de ander.





Zo, zijn we daar ook weer klaar mee :D

Ik vind dit ook een beetje raar zeggen, waarom worden er kleine fortuinen uitgegeven aan originele tubescreamer. Omdat mensen het mooi vinden. Kameraad van me heeft een soort van Tubescreamer (niet helemaal), maar die geeft ook een lekkere boost. En daar naast ik wil toch 2de hands als het niet wat is verkoop ik het wel weer.

En die zoekfunctie is bij mij nog altijd mij grootste vijand. Hij vindt alles behalve dat wat ik zoek, maar dat zal wel liggen aan mijn zoekvaardigheden.

Mr. Dynamite
27 februari 2011, 12:23
Probeer het eens via google, vind ik zelf veel handiger werken ;)

zoekterm site:gitaarnet.nl/forum

Pepe
27 februari 2011, 12:36
I...waarom worden er kleine fortuinen uitgegeven aan originele tubescreamer. Omdat mensen het mooi vinden..

Waren we er net uit met z'n allen eens dat er niet zoveel verschil tussen zat, krijgen we dit weer.


Een goeie tubescreamer is minstens 30 jaar oud, heeft een geheime chip en zijn niet onder de 400 euro te krijgen ALS je er al eentje kan vinden.
Kijk, zo kan het ook he.

Buzzel
27 februari 2011, 12:41
Waren we er net uit met z'n allen eens dat er niet zoveel verschil tussen zat, krijgen we dit weer.


Een goeie tubescreamer is minstens 30 jaar oud, heeft een geheime chip en zijn niet onder de 400 euro te krijgen ALS je er al eentje kan vinden.
Kijk, zo kan het ook he.

Ik vind 190 euro voor een nieuwe ts808 ook een fortuin. Ik bedoel als het een prut ding was waar een geluid van een jankende kat uit komt, dan koopt geen mens zo'n ding. En toch heeft de halve wereld zo'n ding. Ik had het nog niet eens over de 30 jaar oude pedalen dus.

Pepe
27 februari 2011, 12:46
Ach ja, de halve wereld. Die factor was ik even vergeten.

Buzzel
27 februari 2011, 12:55
Ach ja, de halve wereld. Die factor was ik even vergeten.

Kleine overdrijving he;), maar het is wel zo. Veel mensen hebben een tubescreamer of iets wat er op lijkt. Ook heb je veel tubescreamer alike pedalen. Ik wil niet zeggen dat een duur pedaal ook meteen mooi is, maar mensen leggen niet voor niks veel geld 2de hands neer. Of het ook echt iets voor mij is is pas te bepalen als ik hem heb. Maar ongetwijfeld vind ik het wel wat :)

Riky
27 februari 2011, 13:58
Als je goedkoop uit wilt zijn met een prima TS op je bord: Ibanez TS7

zoon van Piet
27 februari 2011, 17:34
He Zoon van Piet, jij hebt toch een legendarisch onderzoek gedaan naar de ideale tubescreamer op een pedalendag?

Legendarisch? :) da's wat teveel eer voor zo'n volstrekt autistisch nerdgebeuren. Maar hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?115932-%28Inter%29Nationale-Tubescreamer-Test-Dag-Eindhoven&highlight=tubescreamer+test)is ie, voor wie niet zoeken kan..
De verschillen waren klein - dat kon iedere kenner voorspellen. Om met Mitch te spreken: allemaal klinken ze even kut! ;)
De metalmaniak had een iets andere mening dan de bluesman, de kritische geluidstechnicus hoorde nog het meeste verschil tussen de TS-en. En de enige consensus die we bereikten was dat eigenlijk alle oude pedalen lekkerder klonken dan alle nieuwe.. oud klinkt warm en lichtjes zompig, nieuw klinkt helder en hifi.
En de blinddoektest gaf een verrassende winnaar... ;)


Een goeie tubescreamer is minstens 30 jaar oud, heeft een geheime chip en zijn niet onder de 400 euro te krijgen
Helemaal waar! behalve dan die prijs, want op MP zie ik een TS 10 voor veel minder - en dan is ie al aan de hoge kant geprijsd..
Dus ik maak nog een keer reclame: de TS 10 is écht vintage, betaalbaar en redelijk goed verkrijgbaar. En het is het échte SRV-pedaal, het enige waarvan fotografisch bewijs is dat hij hem gebruikte.

http://hermes.gagar.fi/WebRoot/Gagar/Shops/CustomSounds/Images/srv_pedalboard.jpg
( voor de leken vlnr: Vox Wah, TS 10, Fuzz Face, Octavia.

Dirk_Hendrik
27 februari 2011, 17:44
En de blinddoektest gaf een verrassende winnaar... ;)


Ik weet het, ik weet het!!

http://www.dirk-hendrik.com/images/msl.jpg

zoon van Piet
27 februari 2011, 17:49
verrek.. die heb je echt goed gekloond! ;)
zelfs de krasjes zijn precies hetzelfde!

Mitch
27 februari 2011, 18:35
Laat dat nou net de Ibanez TS zijn die ik nog het meest te pruimen vond. Klein verschil met de andere, maar genoeg om merkbaar te zijn. Van de pedalen die op een TS gebaseerd zijn vind ik de Blues Pro nog het best inzetbaar, maar ook niet aan mij besteed.
Ik verafschuw ze, vind het leuk om dat te uiten en vind het nog leuker hoe daarop gereageerd wordt :D Het zijn wel nuttige pedalen, maar niet voor iedereen. Gelukkig zijn er ook genoeg andersoortige drives en boosters.

Dus wil je voor relatief weinig goed zitten bij Ibanez: MSL, TS10, TS5 of TS7.
Wil je meelopen met de budgethype: Digipech Bad Monkey.
Wil je meer laag en een goed maar nog betaalbaar pedaal: MI Audio Blues Pro.

Dirk_Hendrik
27 februari 2011, 18:45
verrek.. die heb je echt goed gekloond! ;)
zelfs de krasjes zijn precies hetzelfde!

Is die naar jou gegaan? Zou zomaar kunnen. Ik had er 3. Eén is er met jou geruild. Grappig dat ik net die gefoto-ed heb!

MeneerJoost
27 februari 2011, 20:47
Misschien dat dit helpt:
http://www.youtube.com/watch?v=OWM6ezhRpVw

ik heb een 808reissue en daar kan ik prima Beatles geluiden mee tevoorschijn toveren ;)

qwertyuiop
27 februari 2011, 21:09
weet niet of-ie al genoemd was, maar deze is ook echt te gek;

http://www.goudiefx.com/808p.php
heb 'm zelf ook, gebruik 'm voor m'n blackstar ht5, klinkt echt te gek, vooral de asymmetrische stand klinkt lekker "open" (hoor je trouwens niet heel goed op de samples op de site)

check t maar ff zoukzegguh...

Henri H
27 februari 2011, 21:31
....de TS 10 is écht vintage, betaalbaar en redelijk goed verkrijgbaar. En het is het échte SRV-pedaal, het enige waarvan fotografisch bewijs is dat hij hem gebruikte.

http://hermes.gagar.fi/WebRoot/Gagar/Shops/CustomSounds/Images/srv_pedalboard.jpg
( voor de leken vlnr: Vox Wah, TS 10, Fuzz Face, Octavia.En dat noem je fotografisch bewijs? :dontgeti:


.... niet aan mij besteed.
Ik verafschuw ze, vind het leuk om dat te uiten en vind het nog leuker hoe daarop gereageerd wordt :D .....En ik maar serieus erop ingaan. :mad:

Henri H
27 februari 2011, 21:40
weet niet of-ie al genoemd was, maar deze is ook echt te gek;

http://www.goudiefx.com/808p.php
heb 'm zelf ook, gebruik 'm voor m'n blackstar ht5, klinkt echt te gek, vooral de asymmetrische stand klinkt lekker "open" (hoor je trouwens niet heel goed op de samples op de site)

check t maar ff zoukzegguh...Ik had 'm ook willen tippen, want idd, wat mij betreft de beste TS die ik gehoord/gehad heb, en nog steeds heb. ;)
Er is één nadeel: hij wordt niet meer gemaakt, en op Ebay e.d. zie ik hem ook niet voorbij komen. :(

@Mitch en Pepe: jullie zijn wat mij betreft gebanned uit dit topic, ga lekker met je Klon (Klone?) cq Zendrive spelen, maar opgehoepeld uit dit topic please. :cooler:

roger
27 februari 2011, 22:20
Leuk topic! Ik heb zelf een bouwpakketje van Newtone in elkaar gezet, die screamer doet het perfect als extra drive bij m'n OCD clone.

Ik heb hier een 1 op 1 vergelijking met een jaren '80 TS 808. "Reissue" is mijn clone, "Vintage" is de originele oude TS808. Ben benieuwd of jullie verschil horen...

Gitaar is een originele '62 strat over een Vox AC 30 en een ibanez analoge delay.

http://www.box.net/shared/ldjxy2jprx

Grtz Roger

kassie
27 februari 2011, 22:25
Heb mijn DIY TS808 gemod met 2 leds voor de diodes. Ik gebruik alleen de boost stand maximaal met de toon en gain dicht voor een lichte boost en meer nadruk op het midden gebied om de sound wat vetter te maken. Distortion komt al uit mijn amps.

pasqual
27 februari 2011, 23:05
Leuk topic! Ik heb zelf een bouwpakketje van Newtone in elkaar gezet, die screamer doet het perfect als extra drive bij m'n OCD clone.

Ik heb hier een 1 op 1 vergelijking met een jaren '80 TS 808. "Reissue" is mijn clone, "Vintage" is de originele oude TS808. Ben benieuwd of jullie verschil horen...

Gitaar is een originele '62 strat over een Vox AC 30 en een ibanez analoge delay.

http://www.box.net/shared/ldjxy2jprx

Grtz Roger

nou Roger, het is nauwelijks te horen. als je 2 keer achter elkaar had geroepen "vintage" had ik het verschil niet eens gehoord. misschien hoor ik wel verschil omdat ik verwacht dat er verschil zou moeten zijn?
leuke test! by the way, nice playing...

ThaBluesBreaker
27 februari 2011, 23:19
Is er veel verschil tussen de fulltone fulldrive en de TS?

Is de Fulltone OCD ook vergelijkbaar met deze 2?

Buzzel
28 februari 2011, 08:46
Ik denk dat een OCD toch een stukje meer gain heeft.


Misschien dat dit helpt:
http://www.youtube.com/watch?v=OWM6ezhRpVw

ik heb een 808reissue en daar kan ik prima Beatles geluiden mee tevoorschijn toveren ;)

Gearmanndude:cheerup:


Leuk topic! Ik heb zelf een bouwpakketje van Newtone in elkaar gezet, die screamer doet het perfect als extra drive bij m'n OCD clone.

Ik heb hier een 1 op 1 vergelijking met een jaren '80 TS 808. "Reissue" is mijn clone, "Vintage" is de originele oude TS808. Ben benieuwd of jullie verschil horen...

Gitaar is een originele '62 strat over een Vox AC 30 en een ibanez analoge delay.

http://www.box.net/shared/ldjxy2jprx

Grtz Roger

Leuke opname! Lekker gespeeld. Ik heb het idee dat de originele ts808 net iets meer laag heeft en iets meer gain heeft, maar dat kan ook maar een verbeelding zijn.

Henri H
28 februari 2011, 09:04
Volgens mij zijn de Fulldrive en een TS twee verschillende dingen, en ook een OCD is een ander beestje.
De Fulldrive en OCD hebben idd meer gain, en worden over het algemeen als "standalone" drives/distortions gebruikt, terwijl een TS vaak als booster voor een overstuurde (Marshall-achtige) amp gebruikt wordt.
Een TS wordt ook wel als standalone drive gebruikt, maar dan meestal voor een Fender of VOX-achtige amp. De meningen over deze klank zijn nogal verdeeld, de één vindt het geweldig, de ander niet.

EuroCinema
28 februari 2011, 10:15
Klopt. De Fulldrive wordt vaak in het lijstje TS-en genoemd, maar het is wel echt een verre neef. In de vintage stand heeft-ie wat midhump, maar daar houden de vergelijkingen wel op.

zoon van Piet
28 februari 2011, 12:13
En dat noem je fotografisch bewijs? :dontgeti:



Nou ben ik aan een oog nagenoeg blind en aan het andere slechtziend, maar ik zie duidelijk een TS 10! ;)
Er bestaan overigens meer en betere foto's van SRV en zijn groene doosje. maar voor zover ik weet zijn er geen foto's van hem met een andere TS.

onrust nv
28 februari 2011, 12:27
vaak wordt de Tokai TMD-1 ook in het TS rijtje genoemd (zelfde chip als de oude 808) maar met meer geluidtweak mogelijkheden.

zoon van Piet
28 februari 2011, 12:39
dat IC kom je overal tegen in apparaten uit die tijd, van stereotorens tot equalizers tot tv's. En ik heb ook een originele ouwe 808 zonder die 'zelfde chip', dus wat is dan zaligmakend..?
Overdrives met de JRC4558d zijn er genoeg, niet alleen van Tokai, maar ook Boss, Pearl en nog wat. Tegenwoordig hebben bijna alle OD's een IC waarop 'JRC4558D' staat afgedrukt.
( en dan zeg ik het heel tactisch.. ;) )

Pepe
28 februari 2011, 12:41
@Mitch en Pepe: jullie zijn wat mij betreft gebanned uit dit topic, ga lekker met je Klon (Klone?) cq Zendrive spelen, maar opgehoepeld uit dit topic please. :cooler:

Ja meneer maar ik mag toch wel meelezen he?
Ik ben zoooo benieuwd naar de uitkomst!

Buzzel
28 februari 2011, 14:47
Ja meneer maar ik mag toch wel meelezen he?
Ik ben zoooo benieuwd naar de uitkomst!

De uitkomst? of er verschil tussen zit of niet?

Henri H
28 februari 2011, 15:27
Heer Pepe, wat mij betreft blijf je natuurlijk gewoon posten.
Ik kan je toch niet tegenhouden, maar jouw en Mitch's posts droegen niet echt bij aan een waardevolle discussie, tenminste, zo zie ik het.

Op zich zal er ook geen uitkomst zijn, behalve dat Buzzel op een gegeven moment misschien een TS heeft aangeschaft, die hem bevalt, waarna hij wellicht op zoek gaat naar een nog betere TS, etc. ;)

Trouwens om nog even on-topic te blijven, de MXR GT-OD is ook een goeie TS-achtige met een eigen soundje. Op zich vond ik hem beter dan de Maxon OD808, maar hij ruisde wat meer.

Ik heb de openingspost nog 's doorgelezen, en zie nu dat Buzzel een booster zoekt voor bij z'n OCD, dus dan haak ik ook maar verder af, heb nl. geen idee welke TS daar lekker bij klinkt.

Mr. Dynamite
28 februari 2011, 15:54
Allemaal wel heel leuk maar ik denk dat je dat verschil niet echt gaat merken, zeker niet in band verband.

Ik ga zelf denk ik nog een keer een mooie clone bouwen ofzo, of een 808 scoren voor een mooi prijsje. Leuke aanvulling op je sound :)

Buzzel
28 februari 2011, 15:59
Heer Pepe, wat mij betreft blijf je natuurlijk gewoon posten.
Ik kan je toch niet tegenhouden, maar jouw en Mitch's posts droegen niet echt bij aan een waardevolle discussie, tenminste, zo zie ik het.

Op zich zal er ook geen uitkomst zijn, behalve dat Buzzel op een gegeven moment misschien een TS heeft aangeschaft, die hem bevalt, waarna hij wellicht op zoek gaat naar een nog betere TS, etc. ;)

Trouwens om nog even on-topic te blijven, de MXR GT-OD is ook een goeie TS-achtige met een eigen soundje. Op zich vond ik hem beter dan de Maxon OD808, maar hij ruisde wat meer.

Ik heb de openingspost nog 's doorgelezen, en zie nu dat Buzzel een booster zoekt voor bij z'n OCD, dus dan haak ik ook maar verder af, heb nl. geen idee welke TS daar lekker bij klinkt.

mmm laten we het dan wat afzwakken. Een goeie blues sound op mijn bassman door een TS. En met een beetje geluk een tof geluid er bij met OCD en TS :ok:

Pepe
28 februari 2011, 16:00
hmpff. okee, een bruikbare post dus.

Er zijn een hoop "geheimtips" als zijnde sluimerende ts pareltjes en een paar zijn actually nooit gehyped dus peanuts maar goed zoals de oude Tokai tod 2 (jeff Healey), de groene Nobel (dure clone is de Rockett chicken soup) en de Vox valve tone.

Henri H
28 februari 2011, 18:01
hmpff. okee, een bruikbare post dus.

Er zijn een hoop "geheimtips" als zijnde sluimerende ts pareltjes en een paar zijn actually nooit gehyped dus peanuts maar goed zoals de oude Tokai tod 2 (jeff Healey), de groene Nobel (dure clone is de Rockett chicken soup) en de Vox valve tone.Kijk, dat begint erop te lijken, 'k wist dat je 't kon. :ok: ;)

driftkop
28 februari 2011, 18:27
mmm laten we het dan wat afzwakken. Een goeie blues sound op mijn bassman door een TS. En met een beetje geluk een tof geluid er bij met OCD en TS :ok:

Sommige Fender versterkers klinken sterker in het middenfrequentiegebied. TS pedalen doen dit ook, en samen klinkt dat niet echt geweldig. Ik weet niet of dit ook zo is voor jouw versterker, maar misschien moet je andere pedalen ook eens in overweging nemen. Ik heb er zelf geen dus kan je niks aanraden.

Buzzel
28 februari 2011, 18:38
Sommige Fender versterkers klinken sterker in het middenfrequentiegebied. TS pedalen doen dit ook, en samen klinkt dat niet echt geweldig. Ik weet niet of dit ook zo is voor jouw versterker, maar misschien moet je andere pedalen ook eens in overweging nemen. Ik heb er zelf geen dus kan je niks aanraden.

Niet geschoten is altijd mis ;) daarom ga ik ook voor 2dehands bevalt het me niet kan ik het ook weer kwijt.

Mr. Dynamite
28 februari 2011, 19:24
En de EQ doet ook nog wonderen op zo'n bassman heb ik ervaren ;)

Buzzel
28 februari 2011, 21:06
Jep in tegenstelling tot bijvoorbeeld een vintage modern (waar de knoppen echt helemaal niks doen). doen ze bij de bassman toch redelijk wat.

Buzzel
5 maart 2011, 19:32
Nou ik heb hem, een ts-9. Ik heb zo net even kort op mijn frontman getest. En dat klonk al heel lekker :) En samen met de OCD geeft ie een lekkere lead boost. Natuurlijk heb ik het nog niet goed kunnen testen, maar voor nu ben ik een blij man (jongetje):)

Mr. Dynamite
5 maart 2011, 20:05
Je zei het ja, ben benieuwd hoe hij op de bassman klinkt!

Dirk_Hendrik
5 maart 2011, 20:16
je eerste keer een TS9 hebben. heerlijk!:lovelove:

Buzzel
5 maart 2011, 20:28
Haha. Ik heb elke keer weer dat als her een mooi pedaal komt (net als bij OCD) dat er een soort liefde aanwakkert en dat ik met het pedaal in bed wil slapen.

Mr. Dynamite
5 maart 2011, 20:49
Haha. Ik heb elke keer weer dat als her een mooi pedaal komt (net als bij OCD) dat er een soort liefde aanwakkert en dat ik met het pedaal in bed wil slapen.

:dontgeti:

ThaBluesBreaker
5 maart 2011, 21:05
Haha. Ik heb elke keer weer dat als her een mooi pedaal komt (net als bij OCD) dat er een soort liefde aanwakkert en dat ik met het pedaal in bed wil slapen.

:dontgeti::???::o

Mitch
5 maart 2011, 21:22
Ik kan mezelf toch wel een beetje pedalennerd noemen en ik kijk wel eens Big Bang theory maar dit is toch weer van een andere orde. Even zo goed gefeliciteerd met je nieuwe pedaal.

Buzzel
6 maart 2011, 10:14
Ik doe het niet hoor :soinnocent:

zoon van Piet
6 maart 2011, 11:32
dat zeggen ze allemaal... maar intussen lopen hier heel wat pedalofielen rond.. :)

onrust nv
6 maart 2011, 12:30
Effecten zijn de weg, de waarheid en het leven ;)

Mr. Dynamite
6 maart 2011, 12:56
..de waarheid en het leven ;)

Gitaarnet dacht ik toch? :dontgeti:
Jongens we hebben het over een f*cking tubescreamer :seriousf:

robert-gitarist
6 maart 2011, 16:59
je eerste keer een TS9 hebben. heerlijk!:lovelove:

+1!

Ik wissel af en toe af met tubescreamer pedalen; de ene keer een orginele TS9 en andere keer een chrunchbox of Boss OD-1/3 oid. Maar mijn voorkeur ligt toch bij de TS9, op een of andere manier blijft ie niet vervelen en klinkt ie toch het lekkerst :) Smaken verschillen natuurlijk ;)

Sem
7 april 2011, 11:28
Als er allemaal hoe ik op het forum lees niet zo gek veel verschil inzit qau klank is een ts7 a 50,- dan niet de beste keus?!
Of is dat toch niet echt wat je wil aanschaffen als je je 3ple recto wil boosten voor een dikke metalsound. (palmmutes en pinch harmonics upgrade)

Wie heeft een recto en gebruikt een/welke ts?

zoon van Piet
7 april 2011, 12:05
Volgens mij is dat een hartstikke goeie keus...
Voor het opboosten/opstrakken van metal gelden andere regels dan voor het randje in blues. In dat laatste geval zou ik toch een oudje aanraden ( de TS 10 kost niet teveel). In metal zou een moderne cleanere TS juist goed voldoen, schat ik..

Buzzel
7 april 2011, 14:17
Als er allemaal hoe ik op het forum lees niet zo gek veel verschil inzit qau klank is een ts7 a 50,- dan niet de beste keus?!
Of is dat toch niet echt wat je wil aanschaffen als je je 3ple recto wil boosten voor een dikke metalsound. (palmmutes en pinch harmonics upgrade)

Wie heeft een recto en gebruikt een/welke ts?

die ts-7 trap je wel makkelijk kapot. Is allemaal plastic. Het hangt er wel een beetje van af wat voor chip er in zit. die maakt uiteindelijk het geluid...

Mr. Dynamite
7 april 2011, 14:18
Ik zou zelf gewoon voor een ts9 of 808 gaan, die dingen kun je veel 2ehands scoren en ze behouden hun waarde ook wel. ;)

Nielsje
7 april 2011, 15:06
die ts-7 trap je wel makkelijk kapot. Is allemaal plastic.

Bullshit! Ik weet niet wat er allemaal van kunstof is bij jouw TS-7, maar bij mijn weten is de behuizing niet van kunststof.

Buzzel
7 april 2011, 16:03
Bullshit! Ik weet niet wat er allemaal van kunstof is bij jouw TS-7, maar bij mijn weten is de behuizing niet van kunstof.

niks want ik heb er geen, meende het een keer gelezen te hebben, maar je hebt gelijk ;)

Henri H
7 april 2011, 17:35
Kunstof, wat "kun" je daarmee dan?

;)

Buzzel
7 april 2011, 17:42
Kunstof, wat "kun" je daarmee dan?

;)

behringer pedalen maken*






* (die ik heb gezien zijn van plastic)