PDA

View Full Version : Nieuwe strat



stikel
25 februari 2011, 14:53
Na een Blade Texas en en Fender Classic Player strat, meende ik het gehad te hebben met strat, todat ik deze Roger by Duesenberg tegenkwam en inplugde.
(vanzelfsprekend veel beter dan welke strat dan ook :seriousf:) Waarom nu deze wel. Ten eerste de hals !!!, de pups, en last but not least: de afwerking is gewoon top.

http://img690.imageshack.us/img690/3447/rogerbyduesenberg007.jpg


http://img163.imageshack.us/img163/2910/rogerbyduesenberg009.jpg

http://img251.imageshack.us/img251/2302/rogerbyduesenberg010.jpg


The SC models of Roger (by Duesenberg) are unique re-designs of the guitar classics. Highlights of these guitars are the alder body with its beautiful shaping, the flat rosewood neck with specially designed headstock, the vintage alnico pickups with open nickel covers, and the vintage-style tremolo with steel block. The guitar is equipped with a 3-way-switch (neck / neck-bridge / bridge), the middle pickup can be added by the middle-pot. tricky and good!
Specifications:
• American red alder body (2-piece)
• Maple neck with rosewood fretboard, 10" radius
• 21 jumbo frets (2,7mm x 1,1mm)
• Headstock-adjustable truss rod
• Nickel plated Kluson Vintage Tuner
• Vintage tremolo with steel block
• Duesenberg 3-Step-Knobs, nickel plated
• Vintage white pickguard
• Duesenberg singlecoil pickups (Alnico 5), with open nickel cover (reversed middle pickup)
• 3-Way-Switch (Neck / Neck-Bridge / Bridge)
• Middle pickup can be added by pot

Kortom, toch weer aan de strat (en er hoeft niet altijd beslist Fender op te staan) en ik ben er dit keer ook nog eens super blij mee.

Maleco
25 februari 2011, 14:58
Ziet er lekker strak uit, vooral met die knoppen en pups.
Dikke duim omhoog :)

De V
25 februari 2011, 15:00
Gefeliciteerd man!
Ziet er goed uit.
Vooral die pick-ups vind ik mooi.:cooler:

Hendriks
25 februari 2011, 15:03
Hey Jan , mooi ding. Wat is er speciaal aan de hals?

stikel
25 februari 2011, 15:08
Hey Jan , mooi ding. Wat is er speciaal aan de hals?

Die ligt in de hand als je eigen lul ;). Die heb je ook al jaren vastgehouden en ken je als je broekzak. (en Henk jij als geen ander weet hoe belangrijk het is als de hals je goed ligt. Deze is voor mij perfect. Radius 10 trouwens)

Edit: Thnx all for the compliments

Hendriks
25 februari 2011, 15:12
Is de hals wat dikker (D,C,U)?
Ik vind het een mooie strat om te zien , lekker eigenwijs (helemaal Duesenberg) en de kwaliteit zal ook wel ok zijn , ik denk wel dat ik er een 5 weg schakelaar op zou zetten.

jutter
25 februari 2011, 15:19
Stikel,

Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???:seriousf:

Hendriks
25 februari 2011, 15:20
Stikel,

Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???:seriousf:

;);););) geweldig , ik probeer het niet voor mij te zien.

stikel
25 februari 2011, 15:21
Is de hals wat dikker (D,C,U)?
Ik vind het een mooie strat om te zien , lekker eigenwijs (helemaal Duesenberg) en de kwaliteit zal ook wel ok zijn , ik denk wel dat ik er een 5 weg schakelaar op zou zetten.

Moet ff de deur uit (sorry afspraak) De hals laat ik nog weten, maar is voor een ieder persoonlijk natuurlijk. Ik laat de schakeling lekker zo. Je kunt in alle standen de middelste pup bijzetten dus (neck alleen en met midden, neck/brug tegelijk en met midden, en brug alleen en met midden) met wat Duesenberg een speedknob noemt (max. bereik 90 graden). Een mogelijk nadeel zou kunnen zijn dat de middelpup niet separaat te gebruiken is. De hals ga ik nog nader voor je onderzoeken en de dikte meten.

stikel
25 februari 2011, 15:21
Stikel,

Gefeliciteerd! Toch weer terug aan het stratfront?! Maar hoe heb je dat nou gedaan? Ik bedoel heb je in de winkel je lul uit je broek gehaald en hem vergeleken met deze hals???:seriousf:

Dat heb ik maar niet gedaan. Maar de hals had verloren :seriousf:

Laterzzzzzzzzz

fuchs
25 februari 2011, 19:08
Aparte gitaar, veel plezier ermee!

Duhsjaak
25 februari 2011, 19:26
Hi
Ziet er akelig mooi uit.
Ik ben erg benieuwd naar hoe die klinkt!
Vriendelijke groet, Gus

Mukkez
25 februari 2011, 19:30
Mooi Stikel, uit L'warden zeker?
Die heb ik ook eens vast gehad, erg fijne gitaar!

macwilliams
25 februari 2011, 19:44
Als ik het goed heb dan zit er aan jouw lul een platte kant en heeft hij een gezwel in het midden?......


?


de gitaar is mooi, die dan weer wel:seriousf:

stikel
25 februari 2011, 20:29
Mooi Stikel, uit L'warden zeker?
Die heb ik ook eens vast gehad, erg fijne gitaar!

Correct, heb een deal gemaakt met Jolling met mijn Dragster


Als ik het goed heb dan zit er aan jouw lul een platte kant en heeft hij een gezwel in het midden?......


?


de gitaar is mooi, die dan weer wel:seriousf:

Willem 1. Mijn buik is te dik, dus ik ging puur op mijn gevoel af. Zal men meissie eens vragen of die eens wil kijken :D. 2. Thnx man.

@Henk jouw vraag vergeet ik niet. Zal binnenkort bij een paar fretten de omvang meten. Toen ik de achterkant van de hals voelde in de winkel dacht ik richting kwaliteit Music Man qua afwerking en feel.

stikel
25 februari 2011, 20:41
Hi
Ziet er akelig mooi uit.
Ik ben erg benieuwd naar hoe die klinkt!
Vriendelijke groet, Gus

Toch wel strat maar m.i. iets meer bite (hij reageert mooier op de mate van aanslag) dan mijn vorige strats ennuh NO HUM.

Anderie
26 februari 2011, 00:26
Wat n mooi praat net ^^ Netjes die gitaar trouwens! Ben niet zo weg van de kop maarja das smaak he :ok:

stikel
26 februari 2011, 15:46
Wot 'n moai praet net ^^ Netjes die gitaar trouwens! Ben niet zo weg van de kop maarja das smaak he :ok:

Friezen en Grinsers onderelkoar. Dat falt wer ta jonge. Myn kop is ek net moai, dus dat past moai. Meist 'm oankommende Tongersdei wol efkes beethalde. De planke dan fansels. :D Groetnis Jan en soan.

Edit: Henk, C shape en iets dikker dan Blade. Ik vermoed te dun voor jou. Ik vind 'm zelf erg fijn. (net als MM trouwens) De exacte omtrek PM ik op verzoek.

Hendriks
26 februari 2011, 16:24
Blade heeft erg dunne nekkies . Is dit merk ipv Diego?

guitarkid
26 februari 2011, 17:18
Die ligt in de hand als je eigen lul ;).

Edit: Thnx all for the compliments

Nee, da's dan dus niks voor mij, zo'n dikke boomstamhals...! :seriousf:
Maar Jan, mooie gitaar!

Gr. Coos

stikel
26 februari 2011, 17:25
Blade heeft erg dunne nekkies . Is dit merk ipv Diego?

Als je ze bekijkt kan je vermoeden wel eens kloppen. Het Gitaarhuis (Leeuwarden en ook Duesenberg dealer) waar deze vandaan komt heeft iig geen Diego's meer hangen. Voorheen meestal wel. Er hangt nu ook een Roger tele (in '52 looks). Ook een fijn ding. Jouw kennende, voor zover mogelijk op een forum, zijn de maten van de hals waarschijnlijk niet geschikt voor jouw Henk. Ik meen dat dun tot middelmatig meestal niet jouw ding zijn. Ik pas altijd een truckje toe bij het testen van een gitaar. Ik laat mijn zoon van 10 altijd ook even spelen. Hij heeft nu ongeveer 15 lessen gehad. Als hij er als vanzelf op speelt zonder te kijken (waar de akkoorden zitten) is de hals voor mij meestal ook perfect. Qua dikte en radius praten we dan in de richting van London City MK1. Music Man etc. Blade is voor mij net te dun.

@Coos, thnx ;) Ben er erg tevreden over

Hendriks
26 februari 2011, 17:35
Goeldo = Duesenberg , Rockinger,Kluson,Diego en nu waarschijnlijk ook Roger.
Niet verkeerd trouwens ,die Diego's zijn ook te gek.

guitarkid
26 februari 2011, 18:41
@Coos, thnx ;) Ben er erg tevreden over

Euh, ik had het in dit geval wel over mijn eigen l*l....... ;)
Ik heb even gegoogled en die Tele oogt ook erg mooi!

Gr. Coos

Omag
26 februari 2011, 19:10
Hele mooie Strat. Ik ken een artiest die er live mee speelt tijdens gigs.

http://i243.photobucket.com/albums/ff43/omag-KK/KK-cajeuneradio-101110-023.jpg

Klinkt bijzonder lekker en ziet er goed uit ook.

Maar "Roger" blijft toch een bijzonder gekke naam voor een gitaarbouwer! lol

stikel
4 maart 2011, 14:45
Hendriks (Beste Henk). Mijn zoon mocht de Roger gisteren mee naar les. De leraar heeft 'm ook even geprobeerd en vond 'm goed klinken (heeft zelf een tele '52) en vond de hals, in tegenstelling tot wat ik vind, redelijk dik en neigend naar heel licht V. Ik denk zelf aan C en hij voelt voor mij niet echt dik aan. Dan zijn er volgens mij nog wel andere boomstammen, maar wilde het je toch ff laten weten. De leraar is tenslotte een "vakman".
gr. J

Goeldo spreekt zelf van Vintage halzen. (ze verkopen, met de naam Duesenberg, namelijk ook losse halzen, bodies etc.)

Anderie
4 maart 2011, 16:59
Dat ding klonk echt geweldig! Warm maar toch met een strat bite <3 echt im in love met dat ding :lovelove:

stikel
4 maart 2011, 20:49
Dat ding klonk echt geweldig! Warm maar toch met een strat bite <3 echt im in love met dat ding :lovelove:

Dank je A. Daarom ben ik ook weer aan de strat. De meeste zijn mij te schel. Juist dat ietwat warme geluid, van deze Roger (rare naam, zoals Omag ook al opmerkte, als je er goed over nadenkt), met toch een strat bite heeft mij over de streep getrokken om nogmaals aan de strat te gaan.

up-guitarman
18 juni 2011, 10:31
Blade heeft erg dunne nekkies . Is dit merk ipv Diego?

Vrij late reactie, maar toch. Dit is inderdaad de opvolger van Diego. Blijkbaar is diego aangeklaagd door Fender voor het letterlijke kopiėren. Vandaar dat ze de headstock, knoppen, pickups, enz. hebben aangepast.

Gisteren bij de lokale gitaarboer ook voor het eerst zo'n Roger in handen gehad, en het is toch echt wel een deftige gitaar, en dat voor 750€... Wat de pickupcombinaties betreft zit je eigenlijk tussen een Tele en Strat in, wat hem ook weer iets veelzijdiger gebruik. En voor mij ideaal, aangezien ik de middle pickup nooit apart gebruik, maar wel enorm van het middenstandje van de tele hou. Ik overweeg hem in ieder geval wel !!!