PDA

View Full Version : Nieuwe Gibson Les Paul



movo.
25 februari 2011, 11:30
Pff ik ben nooit zo van de HNDG maar deze wil ik toch ff laten zien. Een Les Paul Standard uit 2007. En uiteraard linkshandig. :cooler:

http://99guitars.co.uk/sales/109214.jpg
http://99guitars.co.uk/sales/109201.jpg
http://99guitars.co.uk/sales/109205.jpg
http://99guitars.co.uk/sales/109206.jpg
http://99guitars.co.uk/sales/109207.jpg

Wil alleen nog een keer de pickups veranderen. Sowieso zitten ze een beetje los, (weet niet of dat hoort, eerste LP) vooral de neckpickup maar ze klinken niet slecht. Pickguard zit een beetje los, dat schroefje aan de onderkant gaat niet vast. De neck is echt lekker, niet te dik, niet te dun. Ik ben blij :)

Oranjeaap
25 februari 2011, 11:40
Ziet er goed uit! Ik stem voor pickguard off maar verder is ie echt prachtig

Bram+
25 februari 2011, 11:43
Er is iets raars met je foto's gebeurd, ik heb er even eentje opnieuw voor je geupload:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/109201R.jpg

;)

Veel plezier ermee!

sideburns
25 februari 2011, 11:45
Ziet er goed uit! Ik stem voor pickguard off maar verder is ie echt prachtig

En zo ben je gelijk van je losse schroefje af..
Mooie plank man

Orpheo
25 februari 2011, 12:23
die pickups hoeven echt niet muurvast te zitten hoor :) zolang ze niet uit je gitaar vallen, zit het wel best hoor.

Oranjeaap
25 februari 2011, 12:43
Er is iets raars met je foto's gebeurd, ik heb er even eentje opnieuw voor je geupload:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/109201R.jpg

;)

Veel plezier ermee!

Zo ziet ie er nog beter uit idd :crazyhappy:

movo.
25 februari 2011, 13:17
Haha mooie Bram :p, mja met pick-guard vind ik 'm ook mooi maar ik zie het wel hoe ik dat oplos.

Oranjeaap
25 februari 2011, 13:26
Haha mooie Bram :p, mja met pick-guard vind ik 'm ook mooi maar ik zie het wel hoe ik dat oplos.

Nou pak een schroevendraaier en pak em er af. Kost 2 minuten.

Don Olivier
25 februari 2011, 14:52
erg gaaf met die zebra's erin!

De V
25 februari 2011, 15:03
Wat hou ik toch van goldtops, prachtige dingen.:cheerup:
Gefeliciteerd!

wireman
25 februari 2011, 15:20
Nice... Veel plezier ermee!! Ik ben zowieso een sucker voor goldtops.. errug netjes!!

synapse
25 februari 2011, 15:27
Mooie gitaar, ga je volgens mij heel veel plezier aan beleven.

Humbuckers zitten altijd wat los.

Goldtop = pickguard! (Om maar eens een oude discussie op te rakelen.)

robvoets
25 februari 2011, 15:30
Als linkshandige gitarist kan ik maar 1 ding zeggen.... Geil!!!

Mr.Bluesbreaker
25 februari 2011, 16:31
Mooie goldtop!

Stratman70
25 februari 2011, 17:43
Erg mooi. In stoere LP's horen zebra's inderdaad.

macwilliams
25 februari 2011, 21:40
Echt stoere goldtops hebben P90's

Ondanks dat gebrek toch een hngd toegewenst ;)

jutter
25 februari 2011, 22:47
Toch vind ik zebra's in deze Goldtop wel héél erg mooi! Gefeliciteerd!

movo.
26 februari 2011, 10:42
Hey bedankt allemaal, ik geil ook op goldtops :lovelove:. Les Paul = Goldtop voor mij. Ik vind pickupcovers toch gaver maar dit ziet er ook niet slecht uit.

Ik wou eerst voor een VOS 1957 gaan aangezien dat een van de weinige goldtops + linkshandige gibsons zijn die verkocht worden in omsterken. Maar toen zag ik deze beauty voor heeeel wat euro's minder dus meteen m'n kans gepakt. Sowieso hou meer van een Standard dan een of andere NOS/VOS/Historic/Custum Shop blablabla gitaar.

Maar jezus wat een verschil is en blijft het toch met een Strat haha. Is toch wel ff wennen na een dikke 4 jaar op een Strat gespeeld te hebben. :)

movo.
28 februari 2011, 10:57
Gister ff over m'n Bandmaster gespeeld die op 5 stond, maar was me een partij schel, irritant hoog zeg maar (veel pieken af en toe, als je bijvoorbeeld harder aanslaat). Sowieso is een Bandmaster met V30's geen match (iemand suggesties voor betere speakers) + zou het aan de pickups kunnen liggen?

macwilliams
28 februari 2011, 11:25
Als de pickups je verder wel bevallen zou je kunnen proberen wat ik ook eens gedaan heb. Bij een van mijn LP's heb ik eens met condensatoren geëxperimenteerd, door een andere waarde te nemen werd de tone pot veel bruikbaarder.

wireman
28 februari 2011, 11:31
BOEF!! Zeker net een Gem gescoord?.... ;)


Echt stoere goldtops hebben P90's

Ondanks dat gebrek toch een hngd toegewenst ;)

macwilliams
28 februari 2011, 11:43
BOEF!! Zeker net een Gem gescoord?.... ;)

Ja, maar ik had al en goldtop standard met P90's :crazyhappy:

movo.
28 februari 2011, 12:13
Als de pickups je verder wel bevallen zou je kunnen proberen wat ik ook eens gedaan heb. Bij een van mijn LP's heb ik eens met condensatoren geëxperimenteerd, door een andere waarde te nemen werd de tone pot veel bruikbaarder.

Hmm ja dat zou ik ook kunnen proberen ja. FF kijken hoe die reageert op mn Superbass.

Orpheo
28 februari 2011, 12:42
voor die bandmaster zou ik gaan voor een 212 kast met ev12l's :mmmm: of een setje greenbacks, of een celestiongold+g12 65, of een g12t75+g1265. die laatste combi vind ik zelf enorm lekker en bruikbaar voor eigenlijk iedere toepassing, zolang het niet in de lijn van slipknot ligt enzo.

qua pickups. tja, mijn standaard advies dan weer. koop een duncan '59, koop een custom5 of custom custom. haal de slugspoelen los (schroefjes van bodemplaat loshalen, plakband loshalen, ja, tis plakband bij duncan!, draadjes losknippen (niet solderen!) maar wel zo dat er nog wat draad aan de spoel overblijft, een millimeter of 2 is genoeg. doe dat bij beide pickups, en dan als je de losse spoelen hebt, de spoelen overzetten naar de andere pickup. dan heb je twee keer een '59 spoel en een custom-spoel op een plaat. schroef het vast, soldeer de 2 draadjes vast, neem wat krimpkous, krimp het vast, prop het tussen de spoelen in, vast tapen, soldeer het in je gitaar (ik doe het tegenwoordig terwijl het nog in mijn gitaar zit), stemmen, prik het in je bandmaster, of welke amp je ook voor handen heb, en probeer dan maar eens die domme grijns van je gezicht te vegen. veegt de vloer aan met menig 'paf kloon' die op de markt te verkrijgen is!).

dat zelfde geintje kan je ook gebruiken met de fullshred en duncan distortion, voor een even breed, dynamisch, gearticuleerd geluid, met een wat moderner sausje, of de jb en jazz, voor een wat smoother, gelikter, hifi geluid. De andere combi's van duncan zijn niet zo geweldig, hoewel ik nog altijd de stagmag en patb2 wil kunnen combineren (maar dat niet gaat vanwege andere spoel-maten), maar de stagmag en de fullshred, met een normaal formaat ceramische magneet, lijkt me ook wel tof.

shit, beetje offtopic :p

Anyway, als dat teveel werk is, zeg ik, stagmag in brug en hals. veel warmer dan de standaard gibson-set. en ondanks dat je ziet staan 16k, moet je je beseffen dat je alnico2 magneten hebt. de output valt dus enorm mee!

de dimarzio bluesbucker is ook lache, behoorlijk ranzig en 'nasty', maar niet bijzonder veel output, en strak met high gain? kan je wel vergeten.

crapton
28 februari 2011, 12:51
Er is iets raars met je foto's gebeurd, ik heb er even eentje opnieuw voor je geupload:

;)

Veel plezier ermee!

Ik vond m er ook al vreemd uitzien, gespiegelde foto of zo. Maar zo is ie goed.

Volgens mij is het een Les Paul. Leuk ding.

movo.
28 februari 2011, 17:55
voor die bandmaster zou ik gaan voor een 212 kast met ev12l's :mmmm: of een setje greenbacks, of een celestiongold+g12 65, of een g12t75+g1265. die laatste combi vind ik zelf enorm lekker en bruikbaar voor eigenlijk iedere toepassing, zolang het niet in de lijn van slipknot ligt enzo.

qua pickups. tja, mijn standaard advies dan weer. koop een duncan '59, koop een custom5 of custom custom. haal de slugspoelen los (schroefjes van bodemplaat loshalen, plakband loshalen, ja, tis plakband bij duncan!, draadjes losknippen (niet solderen!) maar wel zo dat er nog wat draad aan de spoel overblijft, een millimeter of 2 is genoeg. doe dat bij beide pickups, en dan als je de losse spoelen hebt, de spoelen overzetten naar de andere pickup. dan heb je twee keer een '59 spoel en een custom-spoel op een plaat. schroef het vast, soldeer de 2 draadjes vast, neem wat krimpkous, krimp het vast, prop het tussen de spoelen in, vast tapen, soldeer het in je gitaar (ik doe het tegenwoordig terwijl het nog in mijn gitaar zit), stemmen, prik het in je bandmaster, of welke amp je ook voor handen heb, en probeer dan maar eens die domme grijns van je gezicht te vegen. veegt de vloer aan met menig 'paf kloon' die op de markt te verkrijgen is!).

dat zelfde geintje kan je ook gebruiken met de fullshred en duncan distortion, voor een even breed, dynamisch, gearticuleerd geluid, met een wat moderner sausje, of de jb en jazz, voor een wat smoother, gelikter, hifi geluid. De andere combi's van duncan zijn niet zo geweldig, hoewel ik nog altijd de stagmag en patb2 wil kunnen combineren (maar dat niet gaat vanwege andere spoel-maten), maar de stagmag en de fullshred, met een normaal formaat ceramische magneet, lijkt me ook wel tof.

shit, beetje offtopic :p

Anyway, als dat teveel werk is, zeg ik, stagmag in brug en hals. veel warmer dan de standaard gibson-set. en ondanks dat je ziet staan 16k, moet je je beseffen dat je alnico2 magneten hebt. de output valt dus enorm mee!

de dimarzio bluesbucker is ook lache, behoorlijk ranzig en 'nasty', maar niet bijzonder veel output, en strak met high gain? kan je wel vergeten.

Hey Orpheo, bedankt voor je advies, ik ga d'r na kijken. Had zelf Leosounds.de op 't oog wbt pickups. En voor speakers toch Jensen of Webers misschien.. of greenbacks. Ik moet ergens iets hebben waar je zoveel cabs kan testen.

JohnLord
28 februari 2011, 19:09
Er is iets raars met je foto's gebeurd, ik heb er even eentje opnieuw voor je geupload:
http://i106.photobucket.com/albums/m251/bramboerboom/109201R.jpg

;)

Veel plezier ermee!

Deze is fake!

wireman
28 februari 2011, 20:10
Damn...... dude.. sweeeet!! :seriousf:


Ja, maar ik had al en goldtop standard met P90's :crazyhappy: