PDA

View Full Version : Geld vragen voor optreden?



ThaBluesBreaker
25 februari 2011, 11:55
Yo met mijn nieuwe band komen we nu een beetje op stoom we hebben nu een repetoire waar we in ieder geval wel 1 uur mee kunnen vullen. We zijn met z'n 4en (drum,bas,git,zang).

We zijn allemaal vrij muzikaal en goed op eigen instrument, (2 van ons doen een muziekopleiding) Dit zeg er gewoon even bij om aan te geven dat we geen rommelig "voor de fun klote bandje zijn". Met het kleine repetoire dat we hebben maken we wel echt kwaliteit.

Anyway we kunnen nu aan een agenda werken en nog op een wat kleinere lokale festiviteiten spelen, als oefening. Nu doen we het uiteindelijk allemaal omdat we het leuk vinden, maar je kan als band best wat vragen al is het maar een klein lokaal festiviteitje dacht ik zo.

Maar hoeveel vraag je nou als band?


Kijk als je gehuurd wordt voor een feest als enige band dan ga je er van uit dat je een hele avond vult van 9 tot 2 bijvoorbeeld (voorbeeldje oude band). Dan kan je gewoon de volle prijs vragen die je als band bepaald.


Maar op lokale festivalletjes waar meerdere bands spelen waar je niet gemist zal worden als je niet zou komen wat moet je dan vragen, naast gratis consumtie. Dat lijkt me logisch :seriousf: (Want er zullen ook altijd "flut" bandjes zijn die niks vragen)



Hoe doen jullie dan, hoe bepalen jullie je prijs etc etc. Verhalen!? :):ok:

EuroCinema
25 februari 2011, 12:54
:ok: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?131537-Hoeveel-geld-vragen-voor-optreden

ThaBluesBreaker
25 februari 2011, 13:01
Aaah handig :seriousf: