PDA

View Full Version : Nieuwe plank: Blade Texas Special



VanDiekum
24 februari 2011, 22:29
Nou beste mensen ik heb toch eindelijk eens een goede elektrische gitaar gekocht het gaat om een Blade Texas Special.

Heb een paar uur flink zitten testen tussen verschillende elektrische gitaren, waaronder Fender MiM , London City Spitfire MKII en ook nog een paar andere waarvan ik de naam ben vergeten ;) .
Dit alles heb ik getest op een Bugera V5 alles op zelfde instelling na lang testen ik ga alle details niet vertellen want dan zit ik morgen nog te typen.
Ik ging dus voor de Blade na hem samen met een MiM Fender (kweet niet precies wel type het betrof volgen mij een standaard versie) kwa geluid kwam de Blade nie ver boven de Fender uit maar was toch iets beter alleen de afwerking gaf de doorslag bij de Blade gitaren die ik in me handen heb gehad waren ze 1 voor 1 afgewerkt alsof het bijna high end gitaren betroffen kon echt geen enkel fout bekennen terwijl ik bij de MiM Fender toch bij paar modellen een lakfoutje of slecht afgewerkte fret vond.

Ik wil hier niet alle MiM Fenders afkraken maar wil alleen stellen dat de kwaliteit toch niet je van het is :???: en dat de Blade toch wel erg goed afgewerkt zijn voor de prijscategorie.
Ik geloof wel dat menig USA Fender de Blade er wel uitspeelt en daar was mijn budget ook niet naar denk wel dat er later een USA Fender komt maar dan toch wel een 2dehandse geen zin om 1500+ uit te geven aan een nieuwe . Ik hemel mijn aankoop niet op , ben er wel erg tevreden mee, maar denk wel dat als het geld er is de elementen wel worden verwisseld.
Ik wil eigenlijk alleen maar kwijt dat die Blade gitaren bijna net zo goed afgewerkt worden als de USA Fenders , maar kwa kwaliteit toch wel boven de MiM Fenders die toch een slordige 200 euro duurder zijn er zullen echt wel goeie tussen zitten wil niemand voor zijn kop stoten :strat: .
Kortom deze gitaar is echt een blijvertje een echt werkpaard zal eens als ik tijd heb geluidsfragmenten maken.

Genoeg geluld hier een paar foto's


http://i1223.photobucket.com/albums/dd512/VanDiekum/IMG_00142.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd512/VanDiekum/IMG_0020.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd512/VanDiekum/IMG_00182.jpg

http://i1223.photobucket.com/albums/dd512/VanDiekum/IMG_00162.jpg

Rooker
24 februari 2011, 22:56
Ik zie zo al 1 á 2 lakfoutjes op de headstock;)

Nee hoor,, mooi ding!

Het is mij in der tijd ook opgevallen dat de Blades er goed verzorgd uit zien. Ook klinken ze nog goed. In hun prijsbebied zeker een van de betere. Mijn voorkeur ging dan bij de blades wel uit naar de pro's. Dit omdat ik dat juist het leuke van die Blades vond (het boost sirquit dan he).

Veel plezier er mee!!

Midwolda
24 februari 2011, 23:51
Mooi ding... krijg ik GAS van. ;)

RS-Rik
25 februari 2011, 00:45
Ik dacht dat die zwaarden altijd een afgeronde hiel hadden.


Fiel Spab, blijft mooi, creme body en zo'n bud-witte slagplaat!

macwilliams
25 februari 2011, 07:25
Het is een mooi instrument die blade en voelt ook nog eens erg goed. De afwerking is van een hoog niveau. Hij is wel zwaar en kan me voorstellen dat hij daarom minder snel word gekozen. Maar voor Van Diekum of ondergetekende is dat gewicht geen probleem.

wireman
25 februari 2011, 08:21
Erg coole gitaar... Komt erg vintage over... heel mooi!!

Tupelo
25 februari 2011, 09:24
Congrats.
Ik houd ook van Blade.
Ben over een Fender strat plus en Gibson the Paul bij een Blade TS1 beland, een Koreaantje, en daar ben ik erg tevreden over.
Inmiddels alleen het hout nog origineel, maar dat was eigenlijk niet nodig geweest.

VanDiekum
25 februari 2011, 09:27
Hij is idd een best zwaar beestje moet je nagaan die Pro versies zijn nog net iets zwaarder ik vind het wel fijn en willem kant weten hij heeft hem zelfs getest ;) was toen bij hem langs geweest om een Boss-BD2 Bluesdriver te testen .. toch is dit ding niks vergeleken wat willem thuis heeft hangen :rockon: .
Wat de hiel betreft de oude pre lawsuit blade's hadden wel ongv dezelfde Fender headstock maar dat mocht dus niet meer :(

Ijselrobo 07
25 februari 2011, 09:34
mooie gitaar :ok:

maar waarom zou die gitaar zo zwaar zijn?
want de Blade Dayton die ik thuis heb, is de lichtste gitaar die ik ooit in handen heb gehad (op a-gitaren na dan...)

Tupelo
25 februari 2011, 10:17
Mijn TS1 is eigenlijk ook te zwaar.
In het begin vond ik dat wel fijn; 't gevoel dat ik een dicht stuk hout in handen had, maar 't is niet fijn voor je rug.
Anderzijds hoef ik toch maar weinig 't podium op, dus who cares. :ok:

munkie
25 februari 2011, 12:08
Zie je nou wel. In iedere prijsklasse maken derden betere Strats dan Fender/Squier.
Dekking!! :cooler:;):speed:

stikel
25 februari 2011, 12:32
Zie je nou wel. In iedere prijsklasse maken derden betere Strats dan Fender/Squier.
Dekking!! :cooler:;):speed:

TS, mooie strat. Ik heb er zelf ook eentje gehad (zwart) en vond het een goede gitaar, en zeker zo netjes als een F mex. Alleen vond ik de hals te dun. Maar als de hals je "past ". :ok: Veel (speel)plezier gewenst.