PDA

View Full Version : en nou ben ik het zat .....



FNaRK
24 februari 2011, 20:24
dat gekloot met een interne geluidskaart, brakke ASIO drivers en latency ..

ik heb net mijn eerste M-Audio Fast Track usb interface besteld :cooler:
Ben benieuwd of ik nou wel eindelijk eens normaal kan opnemen (wel jammer dat ik niet kan spelen....)
Iemand ervaring met dit apparaat i.c.m. Adobe Audition ?

StephSands
25 februari 2011, 08:19
ik heb de grote broer ervan, de ultra... erg fijn spul! Werkt goed icm Cubase, routeringen kunnen vrij simpel gemaakt worden binnen Cubase en latency is minimaal. Met Audition geen problemen gehad, al gebruik ik dat voor simpele audio bewerkingen (naast Wavelab).

Zou gewoon goed moeten gaan, de drivers en stabiliteit zijn iig prima (dacht dat het dezelfde drivers zijn als voor de ultra)

skabouter
8 maart 2011, 17:52
latency is een bitch, maar bestaat dat nog tegenwoordig, met al die highspeed PC`s?
Vaak kan je het oplossen door je buffersize van je kaart wat beter af te stellen (kost iets meer CPU kracht, maar dan kan je de Latency wegkrijgen). Thuis zet ik voor alle opnames de buffersize anders dan als ik eenmaal ga mixen (plugins vreten CPU kracht.). In de studio trekt de PC alles werkelijk prima, op een latencyvrije buffersize, tot wel 24 kanalen simultaan bij opnemen, en bij 100 sporen afspelen, incl ALLE plugins. En das helemaal geen highend MAC 8-core oid.

Dreverhaven
8 maart 2011, 18:11
Zet je je buffersize dan juist groter of kleiner?

skabouter
8 maart 2011, 18:20
ik "geloof" kleiner, maar ik vergeet het altijd.......het is vooral een kwestie van even proberen, je ziet het ook gelijk aan je CPU-meter (F12 in Cubase).

Mijn huidige interface geeft echter geen cijfers, maar geeft gradaties als "buffersize = relaxed, superrelaxt, normal, fast, etc etc". Hoe faster, hoe minder latency (maar hoe meer CPU kracht), en visa versa.

De Demoman
8 maart 2011, 19:32
Zet je je buffersize dan juist groter of kleiner?

Hoi Dreverhaven,

Zet de buffersize lager, dat verlaagt de latency.

Dreverhaven
8 maart 2011, 22:03
Oké duidelijk, bedankt!