PDA

View Full Version : Marshall MG100HDFX + 412A cabinet



Rogierguitar
24 februari 2011, 20:10
Hee, ik ben aan het kijken geweest naar een nieuwe versterker. Na het testen van tientallen amps, ben ik er zo goed als uit, de Marshall MG100HDFX moet het worden met een 4x12 cabinet! Ik wil hem graag 1e hands kopen, maar eventueel ook wel 2e hands. Weet iemand misschien een winkel waar je hem goedkoop kunt kopen? Mijn budget gaat niet boven de 600 euro (: Thanks! :'D

allochthomas
24 februari 2011, 20:17
Doe jezelf een plezier en vergeet de mg100 stack and koop een fatsoenlijke buizen combo

Rogierguitar
24 februari 2011, 20:32
Hmm, deze dan?
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/423486776-marshall-avt50x-head-en-mg412-kast.html?return=eJwtissOgjAQRf%2BFBJalpbpp0xj4kwZ QGvqYdIZoNP67Y3R3zrnXG2VewUiLRumzaXD1dd7sRgSm7%2Fc CaxbJ150gek8ocux%2FFwEbXB7RqW5BR6XVo2r1FInhGYARrwv %2BK3yrZEg8jPlIaw0z635nTbeTGlgKBrahAzicbOz7AyuwMHs %3D&df=1&fta=eNotjVEOgjAQRO%2ByH363UBBmwxW8AmksYmORhi1KNN7d YpyvmezOG4sj3oIGtC6hf9ggxIK6BG2h0wcnXZqhOSS8fGS5OM kpJiieIu7rNCz%2BzLcnptHogmfxKA4xrp3aMQYU7TgQ%2B1wS ZKh3P35ZgXRb14U56k23pRuqsslGmaY27aabLGOr%2FVXnVpqj ddKH4T6m605T%2BdCCJrv1%2B0Bmut9CAbJP4tPfPogtFN6fzx c0XEWm&fta_ind=2&fs=1

allochthomas
24 februari 2011, 20:34
Moet het perse marshall zijn? Als het antwoord ja is check mp eens voor een jcm900 of een jcm800(als je geluk hebt)

G.G.
24 februari 2011, 20:35
Klinkt alsof je iets zoekt dat er groot en imposant uit moet zien, met een budget voor crap. En dan ook liefst nieuw.

allochthomas
24 februari 2011, 20:42
Klinkt alsof je iets zoekt dat er groot en imposant uit moet zien, met een budget voor crap. En dan ook liefst nieuw.
vind het altijd zo zonde als kinderen 600 euro uit geven aan een transistor stack puur omdat het er cool uit ziet terwijl je voor dat geld een hele mooie buizen combo hebt. Maar ja, dat ziet er niet stoer uit

TimS
24 februari 2011, 20:43
inb4ijsselrobometblackstar

Als je even aangeeft wat je zoekt kunnen we je beter helpen. Hoe hard moet het? Ga je er optredens mee doen of alleen thuis mee spelen? Welke soort muziek speel je? Wat voor gitaar heb je?

Rogierguitar
25 februari 2011, 20:39
Ik speel vooral Rock, denk aan muziek als Guns N' Roses. Ik heb kleine optredens, maar op groot volume moet het geluid goed blijven. Ik heb een Fender strat.

lollol
25 februari 2011, 21:06
Ik speel vooral Rock, denk aan muziek als Guns N' Roses. Ik heb kleine optredens, maar op groot volume moet het geluid goed blijven. Ik heb een Fender strat.

Ik zou dan een tweedehands JCM800 combo kopen, of anders een JCM900
En denk eraan: De meeste gitaristen zullen je veel cooler vinden met een vette buizenversterker (JCM) dan met een MG:soul::soinnocent:

Jasper.
25 februari 2011, 21:12
Met een beetje geluk kun je wel een JCM900 stackje kopen met dat budget.
Forumlid McWilliams heeft een head te koop. Leuk cabje erbij en klaar is kees.
Zelf heb ik ook een JCM900 stack en Guns 'n roses gaat prima.

G.G.
25 februari 2011, 21:20
En misschien kun je met een gitaar met humbuckers beter uit de voeten met muziek van Guns `n Roses dan met een strat (of je hebt toevallig een strat met H S S opstelling ofzoiets). Geluid zit niet alleen in de versterker.

Ferraririk
25 februari 2011, 23:19
(of je hebt toevallig een strat met H S S opstelling ofzoiets).

In dat geval, en alleen in dat geval, moet je een Blackstar nemen, die staan er om bekend ook veel gain te hebben op lagere volumes





Deze post niet al te serieus nemen

The Unforgiven
25 februari 2011, 23:42
In dat geval, en alleen in dat geval, moet je een Blackstar nemen, die staan er om bekend ook veel gain te hebben op lagere volumes





Deze post niet al te serieus nemen

Tuurlijk, en dan kan je ook muziek van de beste band ter wereld spelen. Vergeet Dream Theater, vergeet Led Zeppelin, bij Billy Talent spelen de echte virtuosen.

Bah, alleen de naam al...

caliban
26 februari 2011, 00:35
Bij GNR denk ik sowieso eerder Les Paul dan strat. En als het nieuw en groot moet zijn (bv halfstack), kan je eens naar Bugera kijken. Dagje naar Keulen ofzo, en meenemen wat je leuk vindt. Hun eerste amps hadden nogal eens technische mankementen, maar over het algemeen zijn er daar niet veel klachten meer over sinds een jaar ofzo. 4*12 eronder gaat misschien niet lukken, maar een 2*12 moet wel gaan.

Rutger Molenberghs
26 februari 2011, 09:42
Ik ben zelf geen voorstander van de Marshall MG reeks, maar uit je openingspost begrijp ik dat je hem al getest heb. Als jij hem goed vindt, dan ga ik je absoluut niet tegenhouden er één te kopen. Maar kijk dan toch tweedehands. Die dingen verliezen enorm veel van hun waarde eens je ermee uit de winkel stapt. Meer nog dan andere producten die je nieuw koop.

Fireburst
26 februari 2011, 12:41
Ik ben zelf geen voorstander van de Marshall MG reeks, maar uit je openingspost begrijp ik dat je hem al getest heb. Als jij hem goed vindt, dan ga ik je absoluut niet tegenhouden er één te kopen. Maar kijk dan toch tweedehands. Die dingen verliezen enorm veel van hun waarde eens je ermee uit de winkel stapt. Meer nog dan andere producten die je nieuw koop.

+1 !

En als je 2ehands kijkt, zoek misschien een oudere VS100 halfstack.
Klinkt redelijk OK, ziet er stoer uit en kost geen drol (voor 300-350 moet je die kunnen scoren).
Làter, dan ga je aan de buizen... :ok:

Rogierguitar
26 februari 2011, 16:25
Idd, Slash speelt vooral op een LP, maar ik heb nu een super kleine versterker, zo'n Roland cube, en die moet eerst eens vervangen worden. Daarnaa komt de LP wel, haha! (: Ik ga maar eens kijken naar een leuke buizencombo of een stack, maar dan geen stack uit de MG serie! (;

caliban
26 februari 2011, 17:33
Idd, Slash speelt vooral op een LP, maar ik heb nu een super kleine versterker, zo'n Roland cube, en die moet eerst eens vervangen worden. Daarnaa komt de LP wel, haha! (: Ik ga maar eens kijken naar een leuke buizencombo of een stack, maar dan geen stack uit de MG serie! (;

Gewoon niet te hard afgaan op hoe ruig hij uitziet.