PDA

View Full Version : Een 'tour' van Billy Talent's gitaren, amps en pedalen.



Ijselrobo 07
24 februari 2011, 19:31
Hey allemaal!

Ik wilde dit even met jullie delen:

Voor niet weten wat er op met moment los is bij de billy talent fans:
Ieder bandlid heeft een maand, en dan kunnen mensen vragen stellen via het BT youtube-kanaal.
Na een bepaalde tijd kun je geen vragen meer stellen en dan worden er 5 vragen door het bandlid gekozen die aan de beurt is.

Deze maand is gitarist Ian D'sa aan de beurt, en de vraag was of hij zijn gear kon laten zien.
en er staan echt wat pareltjes tussen zijn spul, en ik vindt o.a zijn telecasters, diezel amp en zijn wooly mammoth pedaal zijn echt geweldig!

dus bij deze, het filmpje! (http://www.youtube.com/watch?v=GqEB0vXMIAI&feature=feedu)

Grtz.
Ijselrobo 07

Rock Bottom
24 februari 2011, 19:37
Ben jij fan of gewoon compleet geobsedeerd door deze marginale band?

Tankman
24 februari 2011, 19:50
En jij denkt dat ons dit interesseert want......:dontgeti:

Tis nou niet echt de beste band ter wereld. Eerder een van de slechtere...

Gearjunkie
24 februari 2011, 20:08
Hartstikke leuk toch dat die jongen enthousiast is?!
ps. jammer dat die kerel geen geaard stopcontact in zijn slaapkamertje heeft...

TimS
24 februari 2011, 20:27
He, ik zie geen Blackstar versterkers :???:

Rock Bottom
24 februari 2011, 20:33
He, ik zie geen Blackstar versterkers :???:

rock bottom likes this:ok:

The Unforgiven
24 februari 2011, 21:59
Erg knap om zo'n dramatisch geluid uit zo'n dure amp te halen, mijn complimenten!

refused199
24 februari 2011, 22:07
Erg knap om zo'n dramatisch geluid uit zo'n dure amp te halen, mijn complimenten!

Zoals hij zelf al aan geeft, een erg unieke tone..!;)

Mr. Dynamite
24 februari 2011, 22:12
Ik vind het maar niks, en ik denk ook dat je met zon tone nergens blijft als er een 2e gitarist bij komt :dontgeti:

Maar dat ding wat er bovenop staat is zeker wel te pruimen :satisfie:

jaywalker
24 februari 2011, 22:17
thanx TS. Ik ben helemaal niet zo van deze stroming, maar billy tallent is wel erg vet.
Erg originele en complexe gitaar loopjes, die menig gitarist leuk zou vinden.

RoelSmoel
24 februari 2011, 22:32
:nervous:

Diezel VH4...
Zelfs ik krijg nog een beter geluid uit dat monster:dontgeti:

Ik vind dat serieus een knettergeile, geweldige versterker omzeep helpen..

Maleco
24 februari 2011, 22:37
Laat toch maar weer zien hoe verschillend smaak kan zijn :)
Leuk om het spul te zien, jammer dat hij er ook bij moest spelen..

Luke-wannabe
25 februari 2011, 21:19
Waarom de fuck speel je op een strat met zo'n sound :S

Edit: Jezus wat een walgelijke sound http://www.youtube.com/watch?v=rTp24c6UQEU&feature=relmfu

Bram+
25 februari 2011, 21:27
Vind deze (http://www.youtube.com/watch?v=JK7au_P4uRk) tour interessanter eigenlijk.

Epii
25 februari 2011, 22:31
Vind deze (http://www.youtube.com/watch?v=JK7au_P4uRk) tour interessanter eigenlijk.

Geniaal! Bedankt man, you made my day! :ok:

lollol
26 februari 2011, 11:53
Geweldig!:cheerup:

Misery Signals
26 februari 2011, 12:31
Nou zo slecht is die Diesel sound ook niet. En ik ben eigenlijk al die Petrucci rigs wel wat beu aan het worden.

MS

lollol
26 februari 2011, 13:28
Maar zijn gitaren zijn geverfd door Michelangelo, (Niet die gitaarnoob, maar die ene die Jezus op het plafond tekende)
Zijn snaren kunnen temperaturen hoger dan de zon aan,
De pick-ups zijn gewonden door Tony Blair,
Er zit een World-Domination-Mode in waarmee je 4.000.000 noten per seconde kan spelen,
En er zit een killzone mode op waarmee je mensen kan vermoorden, wat er heel cool uitziet:rockon:
Zijn V40's zijn gemaakt door Gandhi.

En je kan ze nooit betalen, want ze zijn speciaal gemaakt voor John, en er is er maar 1 van elk. En John heeft ze allemaal waardoor je ze nooit kan krijgen.:ok::seriousf:

Misery Signals
26 februari 2011, 13:45
Haha! Ik ken de clipjes wel :)

MS

Mitch
26 februari 2011, 14:17
Ik snap de haat niet helemaal, maar dat komt misschien omdat ik de band niet ken. Maar goed, hij laat eigenlijk alleen de woolly mammoth horen en nog een drivepedaal en dan gaan mensen klagen dat de Diezel zo slecht klinkt. Mis ik nou iets? Als iemand een fuzz laat horen, hoe weet je dan hoe die amp klinkt? Als er één schaap over de dam is, hm?

Dat -ie zijn 52RI de 'crispy chicken' noemt omdat -ie zo klinkt en er uit ziet als een chicken snap ik ook al niet, dus het zal wel aan mijn intulugensie liggen :chicken:

G.G.
26 februari 2011, 14:20
Dat -ie zijn 52RI de 'crispy chicken' noemt omdat -ie zo klinkt en er uit ziet als een chicken snap ik ook al niet, dus het zal wel aan mijn intulugensie liggen :chicken:

Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.





















:crazyhappy:

lollol
26 februari 2011, 14:34
Zal wel aan jou liggen. Als ik zeg dat mijn strat klinkt als popcorn met wasabi en mijn andere strat klinkt als rosbief met aardbeienjam, dan snapt iedereen precies wat ik bedoel.

Wat ben jij dom zeg.





















:crazyhappy:

Oké, die is voor mij!:ok:

G.G.
26 februari 2011, 15:27
Even serieus. Die sound uit de eerste post kan ik prima reproduceren met een squier, een 10 watt transistorversterkertje en een babyfoon. Spelen in een kamer met de zender van de babyfoon en opnemen in de kamer waar de ontvanger van de babyfoon staat. Denk dat ik met 300 euro klaar kan zijn. Is echt geen Diezel voor nodig.

Die versterker komt echt niet tot zijn recht op deze manier.

Terminus
27 februari 2011, 00:00
Even serieus. Die sound uit de eerste post kan ik prima reproduceren met een squier, een 10 watt transistorversterkertje en een babyfoon. Spelen in een kamer met de zender van de babyfoon en opnemen in de kamer waar de ontvanger van de babyfoon staat. Denk dat ik met 300 euro klaar kan zijn. Is echt geen Diezel voor nodig.

Die versterker komt echt niet tot zijn recht op deze manier.

Ligt dat meer aan het feit dat hij (blijkbaar) slecht speelt of dat het in een akoestisch niet ideale ruimte is opgenomen met een matige videocamera? Ik denk vooral dat laatste.

Paulusstrat
27 februari 2011, 00:04
stelletje zeikerds die gitarist heeft meer bereikt dan jullie. Ook al speel ik deze stijl niet vind het wel nice om te luisteren en respect voor zn spel. Niet alles hoeft SRV of Jimi H stylo te zijn alhoewel ik daar ook groot fan van ben.

TimS
27 februari 2011, 00:55
stelletje zeikerds die gitarist heeft meer bereikt dan jullie. Ook al speel ik deze stijl niet vind het wel nice om te luisteren en respect voor zn spel. Niet alles hoeft SRV of Jimi H stylo te zijn alhoewel ik daar ook groot fan van ben.
Heb jij toevallig ook een HSS strat?

TimoSomers
27 februari 2011, 01:11
Ik vind z'n sounds en riffs toch altijd wel echt super kicke hoor!!

Snap al die haat niet zo?

ruezzz
27 februari 2011, 03:44
Zeer getalenteerd gitarist met een eigen sound en een eigenzinnige manier van spelen (loopjes die het gros hier niet even voor de vuist weg speelt - me neither) - en die zijn schaars.
De muziek moet je inderdaad van houden, ik heb ze een paar keer live gezien en die gast speelt retestrak.
De songs zijn misschien wat tiener-emo-chicks gericht, maar dat doet aan zijn spel niet af... ;-)
Die clip met de Wooly Mammoth is misschien niet representatief voor zijn sound, hij gebruikt dat ding eigenlijk sporadisch om een riff als een analoge synth (lees: verneukte transistorradio: scherpe analyse G.G.) te laten klinken, niet om hele nummers mee te spelen.
Normaal gesproken heeft ie (voor dit genre) eigenlijk een vrij cleane sound.
Zoals gezegd: iedereen hoeft niet dezelfde tone als een SRV of JH, JM te hebben, daar hebben we er al genoeg van (hoewel ik dat ook te gek vind), hij is meer geïnspireerd door een Andy Summers van The Police naar het schijnt.

Dit is de song met het Wooly Mammoth intro:
http://www.youtube.com/watch?v=bPpUOfTc4Iw&feature=channel

En ja, hij heeft raar haar. Maar ook dat is weer eens wat anders...

Hier trouwens een 'paar' mensen die het wel leuk vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=2rKIPQkonoE&feature=related

Dat ze met zijn 4-en een flinke bak herrie kunnen maken is in ieder geval duidelijk.

G.G.
27 februari 2011, 10:04
stelletje zeikerds die gitarist heeft meer bereikt dan jullie. Ook al speel ik deze stijl niet vind het wel nice om te luisteren en respect voor zn spel. Niet alles hoeft SRV of Jimi H stylo te zijn alhoewel ik daar ook groot fan van ben.

Volgens mij heeft niemand het over zijn spel etc.. Zal best een goeie gitarist zijn. Het gaat hier geloof ik alleen om zijn sound in post 1. Niet zo janken.

joost22
27 februari 2011, 10:28
Ik denk dat de camera het geluid niet goed oppikt. Zo klinken wel meer Youtube filmpjes die de versterker op standje oorlog hebben staan.

Jammer dat hij niks over de Marshalls verteld!

marco v
27 februari 2011, 12:11
Wie/wat de F is billy talent?
Ow wacht, punkrock+Canada=2 keer nee en kansloos voor mij.

jaywalker
27 februari 2011, 19:53
Ik vind z'n sounds en riffs toch altijd wel echt super kicke hoor!!

Snap al die haat niet zo?

+1 Ik ben totaal geen punkfan, maar luister alle 3 hun cd's met zeker regelmaat in de auto

Misery Signals
27 februari 2011, 21:45
Wie/wat de F is billy talent?
Ow wacht, punkrock+Canada=2 keer nee en kansloos voor mij.

:???:

Nomeansno, SNFU, Propaghandi, No Warning,... En dan bands als Grade, Alexisonfire, Cancer Bats, Comeback Kid in het iets hardere genre, en Misery Signals mmm...

MS

jannest
27 februari 2011, 22:34
stelletje zeikerds die gitarist heeft meer bereikt dan jullie. Ook al speel ik deze stijl niet vind het wel nice om te luisteren en respect voor zn spel. Niet alles hoeft SRV of Jimi H stylo te zijn alhoewel ik daar ook groot fan van ben.
like eeuh new kids on the block ?????

geintje

TimoSomers
27 februari 2011, 23:18
'iets bereiken' is je mindset, dus laten we het daar niet over hebben ;).

marco v
27 februari 2011, 23:24
:???:

Nomeansno, SNFU, Propaghandi, No Warning,... En dan bands als Grade, Alexisonfire, Cancer Bats, Comeback Kid in het iets hardere genre, en Misery Signals mmm...

MS

zegt me helemaal niks, maar het genre punkrock spreekt me totaal niet aan.

Sanderltd
1 maart 2011, 14:14
zegt me helemaal niks, maar het genre punkrock spreekt me totaal niet aan.

Als die namen je al niets zeggen, is het mijn inziens ook allesbehalve correct om dan direct alle punkrock bands uit Canada af te schrijven...
Veralgemenen is een truukje voor domme mensen om meer complexe zaken op hun niveau toch begrijpelijk te maken, terwijl ze daarbij de -vaak niet eenvoudige- realiteit uit het oog verliezen.
(Waarmee ik je nu niet als "dom" bestempelen wil, maar hou dat wel in het achterhoofd.)

refused199
1 maart 2011, 14:33
Veralgemenen is een truukje voor domme mensen om meer complexe zaken op hun niveau toch begrijpelijk te maken, terwijl ze daarbij de -vaak niet eenvoudige- realiteit uit het oog verliezen.


Scherp! Die houden we er in!!:seriousf:

marco v
1 maart 2011, 17:02
Als die namen je al niets zeggen, is het mijn inziens ook allesbehalve correct om dan direct alle punkrock bands uit Canada af te schrijven...
Veralgemenen is een truukje voor domme mensen om meer complexe zaken op hun niveau toch begrijpelijk te maken, terwijl ze daarbij de -vaak niet eenvoudige- realiteit uit het oog verliezen.
(Waarmee ik je nu niet als "dom" bestempelen wil, maar hou dat wel in het achterhoofd.)

Ja, dat zal het zijn...al vind ik generaliseren een mooiere benaming hiervoor.

Nah, ik heb er gewoon niks mee(ongeacht of ze nu uit Canada komen, of ergens anders vandaan, los van elkaar is het al fout, in combinatie is het dubbel verkeerd) maar als dit je ding is, wees er gelukkig mee.

jannest
1 maart 2011, 17:22
punkrock ???

wat is dat ?

marco v
1 maart 2011, 17:29
Bijna 30-ers die een paar akkoordjes kunnen spelen en een legioen aan minderjarige lelijke meisjes als fan hebben.
(maar er zijn uitzonderingen, schijnt)

HaroldA
1 maart 2011, 17:58
De songs zijn misschien wat tiener-emo-chicks gericht, maar dat doet aan zijn spel niet af... ;-)

:cheerup: Ijselrobo is een tiener-emo-chick! :cheerup:


Voor de rest: ik heb Billy met z'n zogenaamde talent op graspop gezien. Boring! :stop:

Terminus
1 maart 2011, 17:59
Bijna 30-ers die een paar akkoordjes kunnen spelen en een legioen aan minderjarige lelijke meisjes als fan hebben.
(maar er zijn uitzonderingen, schijnt)

Heb je eigenlijk een nummer van Billy Talent gehoord, laat staan leren spelen?

Ijselrobo 07
1 maart 2011, 18:51
Heb je eigenlijk een nummer van Billy Talent gehoord, laat staan leren spelen?

inderdaad... als je bijvoorbeeld Saint Veronika, Devil in a midnight mass, tears into wine of Devil On my shoulder kunt spelen, dan wordt de muziek opeens leuker, en dat is écht zo :)

ennu.. @HaroldA: nee, ik ben geen tiener-emo-chick :mad:


:seriousf: