PDA

View Full Version : Welke Carvin is dit?



Mr. Dynamite
24 februari 2011, 18:47
Hallo,

Vanmiddag heb ik een erg leuke gitaar bespeelt.
Het was een Carvin, built in USA, Neck Through, 24 frets, alder body en een ebben toets. Hij speelde echt super soepel en ik kan hem voor een klein prijsje kopen.

Maar om welk model gaat het? Ik kan hem niet vinden op hun site, het is al een wat ouder model denk ik.

Deze lijkt er erg sterk op:
http://www.dansher.com/band/CarvinSC90_2003.jpg

Maar, deze had dot inlays en maar 3 pots, en gewoon zwarte pickups ipv zebra. Ook zaten er onder de pots 3 switches die gebypast waren, geen idee waar ze ooit voor dienden. Misschien een coilsplit. Ook zat er een fender style tremelo op ipv vaste brug op. :dontgeti:

Er moet wel degelijk wat gebeuren aan de elektronica maar de neck is echt heel smooth. Wel voelt de neck wat plat aan, kwestie van wennen denk ik.
De gitaar mag 330 euro kosten, lijkt me een erg goed dealtje.
Mensen met ervaringen, meningen of iets, graag!

Alvast bedankt ;)

Tunes
25 februari 2011, 08:05
Carvin maakt(e) wel een serie gitaren maar eigenlijk was alles aan te passen, dus eigenlijk weer custom.
Nou ja dat nu ook weer niet, je had een basis met heel veel opties en daardoor zie je niet zo snel 2 precies dezelfde.
Zwaar onderschat merk een 330 euro is waarschijnlijk een koopje, zeker als je de kwaliteit en bouw afzet tegen DE merken.
Zal je zien dat het met een ander logo (gibson/fender) maar zo enkele honderden euro's meer had moeten kosten.

Ik zeg DOEN !

Mr. Dynamite
25 februari 2011, 11:20
Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat je op basis van je eigen specs een gitaar kon bestellen, met google zie je ook maar zelden een 2e :)

Volgende week nog eens testen naast mijn Pearl les paul, bevalt hij dan nog steeds dan is hij van mij :cooler: