PDA

View Full Version : Malekko Chicklet 'plopt'



wireman
24 februari 2011, 15:05
Luitjes,

Sinds half december heb ik een Malekko Chicklet reverb pedaal(tje) op mn board.. Nu merkte ik in het begin al dat ie een 'plopje' geeft bij het eerste maal inschakelen. Als ik m een stuk of 5-10 keer aan en uit getrapt hebt.. is het weg.. Doe ik een tijdje niks en ik trap m weer aan.. "PLOP"!
Ik heb het idee dat er ergens iets van een condensator oid 'lekt' en ontlaadt op het moment dat het pedaal ingeschakeld wordt. De sound is overigens wel echt te gek....
Laatst had ik ook in de oefenruimte ook ineens last van een nadrukkeljik aanwezige 'ruis'. Bij aan/uitschakelen van de Chicklet verdween deze. Je kan je voorstellen.. erg irritant en erg 'onvoorspelbaar'.

Weet iemand wat het is?

titzenpitzer
24 februari 2011, 19:02
Ten eerste: je kan altijd eens een mailtje sturen naar Malekko.
Ten tweede: ik heb ook de chicklet en heb ook een soortgelijke situatie meegemaakt: bij het aantrappen maakte ie een plopgeluid EN het overall volume ging sterk naar omlaag...dit enkel als ik de chicklet intrapte. Het plopgeluid verdween ook niet door hem meermalen keren in te trappen (wat wel het geval is bij mijn zvex superhardon, iets wat ik trouwens niet zo erg vind). Uiteindelijk lag het aan een gitaarkabel (géén patchkabel) die op zich wel werkte, maar blijkbaar niet goed genoeg....

wireman
25 februari 2011, 15:36
hmm... zou ook nog kunnen.. Ik heb net mn pedalboard afgemaakt. Bekabeling zou goed moeten zijn.. Lava cables op mn board en Fatsoflex tussen de gitaar - board - board - amp.
Ik ga het eens testen.. dank!

titzenpitzer
26 februari 2011, 17:32
Het was trouwens de kabel van FX naar versterker (ik werk niet met loops)

wireman
27 februari 2011, 17:01
same here... Ik gebruik een Fender Bassman '59 Reissue LTD.. Die heeft geen fx loop. Heb ff een testrun gedaan.. het ligt niet aan de bekabeling..
We kwakkelen door...:mad:

robert-gitarist
27 februari 2011, 17:15
Zoek eens op Electro Harmonix schakelaar oid. op dit forum (ik weet niet of het werkt hoor) maar ik weet dat er ergens een draadje loopt over EHX pedalen die het zelfde problemen hebben als je hem aan zet. Ook een luide plop te horen. Ik heb het ook in mijn Small Clone chorus zitten. Gruwlijk irritant. In dat zelfde EHX topic staan ook een aantal oplossingen als ik me kan herinneren.
Ik ben erg benieuwd wat nou exact de oorzaak van dat geplop is want ik vind het aardig storend. Plopper de plopper de plop! Weg met die irritante kabouter Plop uit mn pedalen! ;)

wireman
28 februari 2011, 10:17
Zou het aan het formaat liggen? :dontgeti:... Een Chicklet is wel kabouterformaat... donders!!