PDA

View Full Version : Een neck&bridge hummer.... prijs/kwaliteit?



M Kactus
16 mei 2003, 19:54
De zoveelste 'welke elementen topic', maar ik kan er echt niets aan doen. Ik heb de search al zoveel gebruikt dat ik gek word van al die uitkomsten. Heb ze bijna allemaal gelezen, maar natuurlijk is er niemand met precies wat ik zoek :smile:. Daarom: een vintage, warmer geluid in de neck-humbucker en een echt rock-element in de brug (moet niet zo'n hoge output hebben, is rock, geen metal)...
En dan komt misschien nog wel het belangrijkste: ik ben student, dus heb ik geen geld :wink:. Zo goed mogelijk, voor een aanneembare prijs? Ik ken nougat-bollen van elementen, so shoot!

M Kactus

Negative K3 fan
16 mei 2003, 19:59
'59/'59 of een custom/'59 combi? (allemaal SDs dus).

maar dat is al best duur.

M Kactus
16 mei 2003, 20:15
Las net in een andere topic dat die veel duurder waren dan Dimarzio's, of misschien snapte ik dat gewoon verkeerd. Waar kan ik de prijzen gaan bekijken? Of laat maar, zal ik nog wel vinden :smile:

M Kactus

Negative K3 fan
16 mei 2003, 20:17
in dat andere topic hebben die dimarzio mensen de dimarzios "op een speciale manier" besteld en zo erg de kosten gedrukt, als je die in de winkel koopt ontlopen die elkaar nauwelijks. Maar, dat neemt niet weg dat SD's behoorlijk duur zijn en je dus leiver een alternatief wilt.

M Kactus
16 mei 2003, 20:17
Op 2003-05-16 20:15, schreef M Kactus:
Las net in een andere topic dat die veel duurder waren dan Dimarzio's, of misschien snapte ik dat gewoon verkeerd. Waar kan ik de prijzen gaan bekijken? Of laat maar, zal ik nog wel vinden :smile:
En die Bill Lawrence waar iedereen reclame voor zit te maken? Zijn daar sound-clips van te vinden?

M Kactus

Anders Destium
16 mei 2003, 20:26
Voor de bill lawrence in actie moet je bijv de Pantera platen van begin jaren negentig luisteren, dus dat echte VETTE metal-geluid. Helaas niet echt rock te noemen...

M Kactus
16 mei 2003, 22:32
Nee, owkay, Pantera dus... Maar ik zag die kerel op http://www.billlawrence.com en ik dacht direct aan banjo's, daarom vroeg ik het even.
Ik dacht trouwens al zoiets van die prijs, maar welke alternatieven dan?

M Kactus

Mithrandir
17 mei 2003, 00:56
kijk trouwens ff op http://www.voxhumana.nl voor wat prijzen van pick-ups (SD, Dimarzio, Kinman, EMG, Bartolini en WSSC)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2003-05-17 00:57 ]</font>

Patrick M.
17 mei 2003, 08:11
Bill Lawrence maakt allerlei pickups, als de l500xl te metal voor je is, kun je een l500l nemen, of een l500r of nog wat anders. Bell Bill maar op voor advies, of plaats een berichtje op het bill lawrence forum

Lacrymosa
17 mei 2003, 10:42
Voor de nek:
Dimarzio PAF, Dimarzio PAF Pro, Dimario Air Norton, SeymourDuncan 59, alnico2, pearly gates, jazz etc

voor de brug:
Seymour Duncan JB, Dimarzio Tone Zone, Steve's spcial, Paf Pro, Fred, Air Zone

CheerS!!

Lacrymosa
17 mei 2003, 10:42
Oh ja, en als je ze besteld bij http://www.universaljems.com heb je ze voor 60 euro per stuk

+ verzendkosten dan

CheerS!!

M Kactus
17 mei 2003, 10:51
Nu zie je mij al afkomen natuurlijk :smile:
Ik ben op vox humana gaan kijken, maar die goekoopste dingen, de WSC, zijn waarschijnlijk geen verbetering tegen mijn stock pickups?
De gouden raad zal waarschijnlijk zijn van even door te sparen.
Ik zat hier te denken aan een ToneZone of een SuperDistortion voor in de brug... Lijkt me wel wat, of die L500-XL. Het mag ook wel scheuren, soms :wink:.
Toch bedankt!

M Kactus

Lacrymosa
17 mei 2003, 10:54
Ik heb een tone zone in mn charvel zitten

en hij klinkt echt super
en hij is nog is extreem veelzijdig ook

En maar 60 euro

Dus ik weet niet hoeveel je te besteden heb, maar 1 maandje stufi kan je toch wel missen voor een super vet elementje

CheerS!!

M Kactus
17 mei 2003, 10:56
60 euro per stuk

+ verzendkosten dan



Aha, en hoeveel mag dat dan zijn? Ongeveer? Ik ben er serieus over aan't nadenken :smile:.

M Kactus

Lacrymosa
17 mei 2003, 14:27
Even om precies te zijn

ik heb voor 1 element 58 euro betaald, incl verzendkosten

maar ik heb et met een maat van me besteld, dus we hebben de verzend kosten gedeeld.

dus voor 60/65 euro heb je een element.

CheerS!!

M Kactus
24 mei 2003, 00:15
Heb wat rondgekeken, rondgevraagd...
Ik dacht aan de Norton (niet de Air) in de neck en de Tone Zone in de brug. Ik heb set neck en mahonie body, gaat dat wel? Wordt het dan niet te zwaar, muddy?

M Kactus

Ohzoso
24 mei 2003, 08:09
voor de PU`s waar jij naar op zoek bent ben je nou eenmaal n paar duiten kwijt. Ik zou dan ook zeggen: Zorg eerst voor n bijbaantje of dalijk in de vakantie vakantiewerk.Voor vintage hb`s zoals Gibson 490R-neck (warm) en Gibson 500T-bridge (stevige velle rocksound) ben je al gauw 250 gulden per stuk kwijt.Seymour Duncans zijn ook een goeie optie. Als alternatief i.v.m. prijsklasse zou je Bill Lawrence L500 of DiMarzio PafPRO`s kunnen gebruiken.Deze zijn goedkoper(rond de 175 piek)maar of dit nou wel is wat je zoekt?

M Kactus
24 mei 2003, 12:00
Tjah, ik heb veel voor mijn gitaar over, maar 500€ voor die elementen heb ik nu eenmaal niet... Ik heb wat geluisterd naar die clips, en van de tone zone ben ik toch vrij zeker (ik aarzel trouwens zowiezo om van gibson te kopen, en 100€ meer te betalen voor de naam). De norton nog niet echt :smile:
Ik vroeg mij gewoon af of de houtsoort zoveel uitmaakt, er zelfs voor kan zorgen dat die pu nix wordt?

M Kactus

Ohzoso
24 mei 2003, 15:33
Kaktus, ik heb zelf een gitaar gebouwd van Meranty hout.Dit is dus echt geen Mahony.Ik had er eerst DiMarzio Superdistortions in gezet maar dat klonk nergens naar.Naderhand heb ik ze omgewisseld voor 496R en 500T ceramic HB`s.Met deze PU`s (450 GULDEN dus niet Euro)klinkt ie zeker voor 80% als n Gibson LesPaul.De houtsoort doet bij deze PU`s zeker geen afbreuk aan de kwaliteit van deze PU`s,maarja,zoals bekend, bepaalde kwaliteit betaal je nu eenmaal.

renier
25 mei 2003, 16:31
tja, ik zou in ieder geval voor dimarzio gaan, en dan lijken de volgende twee opties me goed voor rock:

vintage rock: paf bij de hals, super distortion bij de brug

modernere rock: fred of paf pro bij de hals, tone zone bij de brug.

Negative K3 fan
25 mei 2003, 16:39
voor gave elementen http://www.billlawrence.com

M Kactus
26 mei 2003, 14:54
Owkay, ik ben aan't nadenken :smile: Trouwens, de oorspronkelijke bedoeling van deze thread was te kijken naar de 'economy' pu, zoals er ook economy gitaren zijn, die toch een redelijke klank hebben.
Ik denk dat ik daar maar vanaf ga zien, en een beetje doorsparen. DiMarzio's zijn trouwens al redelijk economy :wink:.
En het hout maakt dus weldegelijk iets uit, lees ik uit jou post ohsozo (dachtik :wink:), maar op voorhand kan je dat niet weten, toch?

M Kactus

Lacrymosa
26 mei 2003, 17:22
als het je gaat om de beste prijs/kwaliteit verhouding, dan moet je echt voor Dimarzio gaan, die zijn gewoon het goedkoopst van het hele stel

En Bill Lawrence, die maakt ook goedkope shit, maar hij heeft nie zoveel keus, en dat heeft Dimarzio in overvloed.

Dus........ik raad aan Dimarzio

CheerS!!

renier
26 mei 2003, 18:07
tja, economy replacement pups... das een beetje een tegenspraak. het hele idee van replacement pups is dat ze beter (en dus duurder) zijn dan de stocks. dan zit je dus al gauw bij dimarzio e.d....

wat overigens wel een optie is: Rio Grande.
http://www.riograndepickups.com/

schijnt ontzettend goed te zijn. ik heb een keer op een strat met rio grandes erin gespeeld. (volgens mij een tallboy, een halfbreed en nog iets) en die klonk echt helemaal toppie!

Stitch
9 juni 2003, 10:51
Oh ja, en als je ze besteld bij http://www.universaljems.com heb je ze voor 60 euro per stuk

+ verzendkosten dan

CheerS!!


Hoe werkt die Paypal shit dan? MOet je daarvoor betalen?