PDA

View Full Version : Flightcase inkorten...



groovieguitarguus
24 februari 2011, 00:21
Ik heb al jaren een vrij forse case... destijds gekocht i.v.m. inbouwdiepte racklade...
Een slag kleiner was te klein... maar deze is eigenlijk te fors.

Kan ik straffeloos de popnagels uitboren.... een rand van circa 10 cm afzagen. Nieuwe inkepingen maken voor de sluitingen.... en weer vastpoppen???

Johannes
24 februari 2011, 00:44
Is een aardig klusje, maar zeker goed te doen. Ik heb het ooit gedaan met een 4he case, dat is prima uitgepakt. Zorg wel dat je secuur werkt en de juiste maat (lengte) en kwaliteit popnagels gebruikt.

Liquid_Metal
24 februari 2011, 11:00
Lijkt me inderdaad heel veel werk. Is het niet efficienter om de case te verkopen en een nieuwe (tweedehands) case aan te schaffen?

Nocki
24 februari 2011, 11:12
GEwoon doen. Even goed nadenken en foto's maken van hoe alles zat zonder de hoeken erop. verhoudingen van de hoekstukken en de lengte van het hout.

Zelf heb ik heel lang gewerkt met diverse cases. Een jaar terug heb ik mn eigen cases gebouwd zonder deksels. ipv deksels heb ik er platen hout tegen gezet die ik met klittenband heb bevestigt. Werkt super en ik sleep niet meer met die zware deksels en bijbehorend sluitbeslag.

Johannes
24 februari 2011, 15:04
GEwoon doen. Even goed nadenken en foto's maken van hoe alles zat zonder de hoeken erop. verhoudingen van de hoekstukken en de lengte van het hout.

Zelf heb ik heel lang gewerkt met diverse cases. Een jaar terug heb ik mn eigen cases gebouwd zonder deksels. ipv deksels heb ik er platen hout tegen gezet die ik met klittenband heb bevestigt. Werkt super en ik sleep niet meer met die zware deksels en bijbehorend sluitbeslag.

Je weet dat de stevigheid van een case grotendeels gevormd wordt door de de deksels? Een zware case zonder deksels lijkt mij een slecht idee.

Liquid_Metal
24 februari 2011, 15:35
Je weet dat de stevigheid van een case grotendeels gevormd wordt door de de deksels? Een zware case zonder deksels lijkt mij een slecht idee.

Zonder deksel wordt het idd alleen bij elkaar gehouden door de zijwanden en bijbehorend spul. Da's niet al te veel.

Nocki
24 februari 2011, 21:23
Een normale case heeft dat probleem inderdaad. Als je daar rekening mee houdt en het ontwerp daarop aanpast is er geen probleem meer.