PDA

View Full Version : 1e versie - ideefase van een liedje



zeiler
23 februari 2011, 21:55
Hoi!

ik zit momenteel in de idee fase en heb een vligge opname, boordevol fouten gemaakt met een waardeloos solo stukje erin (hoe doen gasten dat met hun vingers?)!!!

er moet nog veel aan gesleuteld worden maar ff een vlugge opname voordat ik de piano naar een vriendin terugbracht (oké: een piano van 40 kilo in de bus is dus NIET handig :s)!

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1150403

de stem is niet zo super: dat ben ik maar kritiek (opbouwend) is altijd welkom :D!

Jaap!

Baker
24 februari 2011, 11:24
De tekst is mierzoet, en de zang is matig. Ook zing je elke keer "joun gezicht" dat klinkt echt heel raar. Het is "jouw" gezicht.

De opname kan ook veel beter. Het klinkt een beetje of je een microfoon zo in de geluidskaart van je laptop heb gedrukt. Heb je een USB audio interface?
Zo nee, koop er meteen 1. Voor 100 euro tweedehands ben je voor jaren de man.

Ik mis ook een ritme sectie. Hoeft niet meteen een complete drumpartij, maar een eitje of slagje op je gitaarkast of een trommeltje kan al een heel verschil maken.

Toch heeft het liedje wel potentie volgens mij.
De melodie is best aanstekelijk, en het gitaarloopje + piano is leuk gevonden.
Ik zou best eens een wat verder uitgewerkte versie van dit liedje willen horen.

Maarre,
jij komt toch uit genemuiden?

Hoe vind je het liedje een paar topics terug?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?143971-Eigen-dialect-pop-liedje

In het gellemunigers nota bene!

edit: Groningen zie ik ineens.... verwar ik je nu met iemand anders?

zeiler
24 februari 2011, 14:11
hey ;)!

jah... zang is matig en inderdaad is het met een head set dingetje opgenomen van een euro of 10 bij de Mediamarkt ;)!

dit is ook puur voor het idee: het gaat nog wel een keer uitgewerkt worden met iemand die wel kan zingen :D!!!"Maarja, daarom ben ik ook gitarist geworden ;)!

---

en jah, ik kom wel uit Genemuiden maar ik ben het ontvlucht en studeer aan de uni in Groningen: in de weekenden ben ik nog gewoon aan de 'Nachtweg' te vinden ;)!

het rytme in dat liedje van jou is ook wel lekker, ook als de electrische gitaar erin komt is netjes erin gevoegd :)!!! dat 'tpoen in die tied' stukje lijkt net iets te hoog voor de zang? Maar als Gerben (neem ik aan?) dat zingt moet dat helemaal goed komen!!!

enne ;)... niet te vergeten: 't is voor mij te verstaan :D!!!