PDA

View Full Version : Nummer versnellen



Thoom42
23 februari 2011, 18:41
Hallo tapers,

Ik heb een vraag. Wil een nummer versnellen zonder toonhoogte te veranderen. Nu heb ik al veel programma's geprobeerd, maar niet met alle succes. Als ik het nummer versnel in Audacity verliest deze enorm aan kwaliteit. Hebben jullie een idee? Het nummer is opgenomen in Adobe Audition 3.0

Alvast dank.

arcane
23 februari 2011, 18:46
Moet het permanent? of tijdelijk? Als het tijdelijk is, dan kan dat gewoon in windows media player.

The Bertman
23 februari 2011, 20:00
Amazing Slowdowner kan het ook, ondanks de naam. Je kan een demoversie gratis downloaden, maar die heeft beperkingen. (Zijn wel te omzeilen.)

Jedeel
24 februari 2011, 01:45
Hebben jullie een idee? Het nummer is opgenomen in Adobe Audition 3.0


Waarom gebruik je niet Audition zelf?
(Geeft mss ook bijgeluiden?)

De andere tip van AmazingSlowdowner is ook oké.

Thoom42
24 februari 2011, 14:55
Hoe doe je het in Adobe Audition?

Jedeel
24 februari 2011, 18:41
Hoe doe je het in Adobe Audition?

Ik gebruik 2.0 (maar m.i. verschilt die niet veel van 3.0);
- markeer dat wat je wil versnellen (desnoods dus alles (ofwel Contr+A))
- klik op "Effects" dan op "Time/Pitch" en "Stretch (process)"
- in het dan verschijnende scherm zie je linksboven een schuif
waar je kan kiezen tussen slower en faster.
- maak wel de keuze voor "Time stretch (preserves pitch)"!!!!!
(dan wordt de toonhoogte behouden en alleen de snelheid gewijzigd)

Er zijn (daaronder) nog meerdere instellingen die je kan wijzigen, maar daar moet je dan even mee experimenteren. (Ik zou kiezen voor 'high precission'.)

Het is mogelijk dat er wat 'bijgeluiden' ontstaan, dan kan je met de overige instellingen gaan experimenteren.

Suc6!!

The Bertman
24 februari 2011, 19:51
Ik doe het al jaren met Audition, ik ben er aan gewend, maar ik heb nu de demo van Amazing Slowdowner geprobeerd, en ik sta versteld van de kwaliteit! Echt goed, ook als je flink versnelt of vertraagt.

Jedeel
25 februari 2011, 17:52
....maar ik heb nu de demo van Amazing Slowdowner geprobeerd, en ik sta versteld van de kwaliteit! Echt goed, ook als je flink versnelt of vertraagt.

Workaround voor de demo die maar 25% van je file afspeelt;
- kopieer je file 4x (het bestand wordt helaas dus 4x zo groot)
- en walla.... Slowdowner speelt je hele bestand af!

;)

TimmU
25 februari 2011, 18:18
Probeer anders een kopie van Traktor Pro,of iets dergelijks te bemachtigen.even de keylock aan en alles gaat vlekkeloos sneller of langzamer!

Jedeel
25 februari 2011, 18:41
Probeer anders een kopie van Traktor Pro,of iets dergelijks te bemachtigen.even de keylock aan en alles gaat vlekkeloos sneller of langzamer!

TimmU, ik ken Traktor Pro niet.
Geeft dit progje bij het veranderen van de pitch of snelheid geen bijgeluiden?