PDA

View Full Version : Leslie pedalen?



munkie
23 februari 2011, 15:41
Wie weet er goede Leslie pedalen voor de gitaar. Het rotating speaker effect dus, SRV, Lonnie Mack, zelfs ons aller J.Akkerman in zijn pre Focus tijd. Moeten ook mono goed klinken, ik heb geen zin om 2 amps mee te zeulen.

PT1989
23 februari 2011, 16:48
Korg G4, Boss Rotary station. Er zijn er genoeg

Bernardduur
23 februari 2011, 16:50
vind een goede flanger (Electric Mistress) op bepaalde standen een heerlijk leslie achtig effect geven!

Hallie
23 februari 2011, 17:41
Joe bonamassa gebruikt een Korg G4 en vindt het jammer dat ze niet meer gemaakt worden..

overigens, die kerel heeft echt een toffe sound.

vinni
23 februari 2011, 18:31
Strymon Lex
Jacques Kashmir
Danoelectro Coolcat (nieuw pedaal)
Hughes & Kettner Rotosphere
Neoventilator

Zijn wel goeie....

Vinni

Fireburst
23 februari 2011, 18:51
Ibanez RC99 is ook kandidaat.

fuchs
23 februari 2011, 20:14
Arion SCH-1 Chorus

WtrPlyr
23 februari 2011, 21:42
Strymon komt binnenkort met de Lex, zal wel iets goeds zijn.

Lexvandoef
23 februari 2011, 22:57
Ibanez RC99 is ook kandidaat.

Check! gebruikhem niet anders in de band!


Strymon komt binnenkort met de Lex, zal wel iets goeds zijn.

Maar natuurlijk, heb je gezien welke naam er op dat pedaal staat....;)

Bert Gitaar
24 februari 2011, 08:41
Een Behringer RM600 Rotary Machine.
Je gitaar is gewoon een Hammond met gitaar snaren geworden. Perfect.
Ik gebruik 'm in een bluesbandje i.p.v. een Hammond.

Jan Buurman
24 februari 2011, 10:11
Op de EX-7 zit ook een leslie-standje. Met het pedaal kan je ook de rotatie-snelheid variëren. Verder kan je hem ook een randje geven zodat het geluid wat vuiler wordt.
Leuk om mee te experimenteren!

onrust nv
24 februari 2011, 13:18
Een Behringer RM600 Rotary Machine.
Je gitaar is gewoon een Hammond met gitaar snaren geworden. Perfect.
Ik gebruik 'm in een bluesbandje i.p.v. een Hammond.



Hoe zit het met volumedrop bij die rotary machine??

voor de prijs hoef je't niet te laten igg.

Bert Gitaar
24 februari 2011, 13:44
Ik weet niet precies wat je met volumedrop bedoelt maar zo klinkt de RM600
(Ietsje scrollen voor geluids fragment.) Je moet er wel van houden w.b. geluid.

http://www.behringer.com/EN/Products/RM600.aspx

robert-gitarist
24 februari 2011, 14:59
Lex en Fireburst,
Welke setting gebruiken jullie voor een rotary sound op de Ibanez RC99?
Ik heb dit toffe pedaal ook maar krijg eigelijk niet meer dan een gruwlijke mooi chorus geluid uit het pedaal terwijl ik af en toe ook wel een rotary soundje wil hebben :)

munkie
24 februari 2011, 19:51
Bedankt voor de tips heren, dames ook ;) Die Behringer kost zegge en schrijve 38 euri bij Bax shop. Da's nog te doen. Korg G4 heb ik ooit gehad, is al lang duur en verzamelbaar. Dynacord 19 inch heb ik ooit gehad, zelfde verhaal. H&K, zal best goed zijn, ook duur.

Mukkez
24 februari 2011, 20:21
Arion SCH-1 Chorus

Ha, ja deze heb ik ook. Je kunt er idd een aardig leslie effect mee maken, maar het is natuurlijk geen leslie simulator.
Deze daarentegen wel : http://www.tech21nyc.com/products/effects/rotochoir.html

Ik heb persoonlijk goede ervaring met Tech 21 (character british en boost dla)

munkie
26 februari 2011, 14:33
Net de hele lap text ingetikt. Bevriest mijn Ubuntu met Firefox...:mad:

Anyway. De Behringer RM600 is binnen. 38 euri bij Bax, geen VZK want wat snaren bijbesteld. Eerst maar het slechte nieuws.

De bouwkwaliteit is prut. Het is een plastic ding wat gammel aanvoelt. Batterijwissel moet je doen door de plastic hengsels van de voetschakelaar aan beide kanten in te drukken met een balpen. Daarna zijn die hengsels meteen beschadigd en met die veer erin hoor je daarna van "kloenk" als je het pedaal intrapt. De LED is zo helder dat je een zonnebril nodig hebt. Hij pikt wat brom op met een extern 9V voedinkje(niet meegeleverd). Hij tast het signaal wat aan ook als ie uit staat. Schakelen levert een hoorbare klik op. Je moet de Drive regelaar minimaal op 12 uur zetten anders is ie te zacht t.o.v. bypass.

Anderzijds. Binnen 1 minuut had ik het SRV/Lonnie Mack/Akkerman soundje waar ik naar op zoek was. En dat lukt je niet met een choruspedaal. Slow en Fast snelheden zijn regelbaar alsmede Drive (lekker vies randje eraan) en Blend (soort toonregeling, verhouding tussen de bas "drum" en hoge tonen rotor). "Ramp" schakelaar regelt de snelheid waarmee hij opstart cq. decelereert van slow naar fast en omgekeerd. Op standje Medium en Slow klinkt dat heel realistisch. Schakelaartje "Model" selecteert de soort Lesliekast die geimiteerd moet worden. De L16 is te dof, de 145 gaat wel en de 122 is het helemaal w.m.b. Je schakelt van Slow naar Fast en andersom door de voetschakelaar 2 seconden vast te houden, dat is even geduld oefenen.

Kortom. Voor het geld heel aardig. Andere Leslie pedalen zijn duur of zeer duur en zeldzaam want worden allang niet meer gemaakt zoals Korg G4 en Ibanez RC99.

Wellicht nog een soundclipje indien belangstelling ?

Mitch
26 februari 2011, 14:47
Lex en Fireburst,
Welke setting gebruiken jullie voor een rotary sound op de Ibanez RC99?
Ik heb dit toffe pedaal ook maar krijg eigelijk niet meer dan een gruwlijke mooi chorus geluid uit het pedaal terwijl ik af en toe ook wel een rotary soundje wil hebben :)
Beetje late reactie, maar wat mij betreft: in ieder geval niet de voorgeschreven settings ;) Delay marginaal indraaien, depth op 7, mix level voluit en dan snelheid naar keuze. Mar dan wel met een klein beetje drive ervóór. En toegegeven: als chorus doet -ie 't vele malen beter dan als rotary, de naam ten spijt.

@munkie: the usual Behringer shit dus. Redelijk tot soms goed effect, maar een hoop haken en ogen. De clipjes op de iste klinken verdomd aardig, maar het zou me nooit verleiden om er één aan te schaffen, dus doe wat mij betreft geen moeite :(

Liquid_Metal
26 februari 2011, 15:43
Net de hele lap text ingetikt. Bevriest mijn Ubuntu met Firefox...:mad:

Anyway. De Behringer RM600 is binnen. 38 euri bij Bax, geen VZK want wat snaren bijbesteld. Eerst maar het slechte nieuws.

De bouwkwaliteit is prut. Het is een plastic ding wat gammel aanvoelt. Batterijwissel moet je doen door de plastic hengsels van de voetschakelaar aan beide kanten in te drukken met een balpen. Daarna zijn die hengsels meteen beschadigd en met die veer erin hoor je daarna van "kloenk" als je het pedaal intrapt. De LED is zo helder dat je een zonnebril nodig hebt. Hij pikt wat brom op met een extern 9V voedinkje(niet meegeleverd). Hij tast het signaal wat aan ook als ie uit staat. Schakelen levert een hoorbare klik op. Je moet de Drive regelaar minimaal op 12 uur zetten anders is ie te zacht t.o.v. bypass.

Anderzijds. Binnen 1 minuut had ik het SRV/Lonnie Mack/Akkerman soundje waar ik naar op zoek was. En dat lukt je niet met een choruspedaal. Slow en Fast snelheden zijn regelbaar alsmede Drive (lekker vies randje eraan) en Blend (soort toonregeling, verhouding tussen de bas "drum" en hoge tonen rotor). "Ramp" schakelaar regelt de snelheid waarmee hij opstart cq. decelereert van slow naar fast en omgekeerd. Op standje Medium en Slow klinkt dat heel realistisch. Schakelaartje "Model" selecteert de soort Lesliekast die geimiteerd moet worden. De L16 is te dof, de 145 gaat wel en de 122 is het helemaal w.m.b. Je schakelt van Slow naar Fast en andersom door de voetschakelaar 2 seconden vast te houden, dat is even geduld oefenen.

Kortom. Voor het geld heel aardig. Andere Leslie pedalen zijn duur of zeer duur en zeldzaam want worden allang niet meer gemaakt zoals Korg G4 en Ibanez RC99.

Wellicht nog een soundclipje indien belangstelling ?

Tja het is 'gewoon' een Behringer pedaal. Ik heb echter nooit last gehad met de bouwkwaliteit, hoewel het er inderdaad niet al te stevig uitziet. Maar voor zo'n prijs moet je niet zeuren.
Als ik de youtube-filmpjes bekijk, blijf ik toch lekker bij mijn TC Chorus op hoge snelheid met lage depth. Klinkt heerlijk.

munkie
26 februari 2011, 19:00
Soundclipje:

http://members.home.nl/fmunniksma/BehringerRM600.mp3

Fireburst
26 februari 2011, 22:40
Lex en Fireburst,
Welke setting gebruiken jullie voor een rotary sound op de Ibanez RC99?
Ik heb dit toffe pedaal ook maar krijg eigelijk niet meer dan een gruwlijke mooi chorus geluid uit het pedaal terwijl ik af en toe ook wel een rotary soundje wil hebben :)

Ook van mijn kant een late reactie ! Net als Mitch gebruik ik de RC99 gewoon als chorus, niet als Leslie. Mijn huidige instellingen:
speed 4 / depth 1 / delay 2 / mix voluit

Ik ga morgen voor de gein de instelling van Mitch eens indraaien, ben benieuwd hoe dat klinkt in vergelijking.

ThaBluesBreaker
27 februari 2011, 00:42
Hardwire TR-7, kwam ik net tegen in gitaar blad. De beoordeling is 4,5 ster. Misschien is het wat?

http://www.youtube.com/watch?v=X6p75PKcUP4