PDA

View Full Version : Fame Vintage Line GX60R Combo



Thico
23 februari 2011, 14:27
Hoi,

Na een jaar op een krakende Bogey-amp gespeeld te hebben vind ik het tijd worden voor iets beters. Helaas staat mijn budget niet alles toe. :dontgeti:

Nu vond ik bij Music Store de Fame Vintage Line GX60R Combo, deze leek mij met zijn 60 watt, twee kanalen en de nodige knoppen wel geschikt.

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Transistor-combos/Fame-Vintage-Line-GX60R-Combo-/art-GIT0010463-000

Kan iemand mij vertellen of deze versterker geschikt is om weer wat jaartjes verder te kunnen en op kleine podia te kunnen spelen.
Of weet iemand een goed alternatief in dezelfde prijsklasse: 0-150

Alvast bedankt ^^

stratie
23 februari 2011, 14:29
Hallo Thico,

Hier hebben we een ander sub forum voor. Kijk eens bij de afdeling ''versterkers'' zij kunnen jou vast verder helpen.:ok:

(hier ook wel btw)

almarvk
23 februari 2011, 14:30
Verplaatst

almarvk
23 februari 2011, 14:31
Wat voor muziek wil je er mee gaan spelen? En ook voor podia?
Als ik jou was, zou ik m'n budget minimaal verdubbelen voordat je weer iets koopt waar je niet echt mee vooruit gaat.

Squier4ever
23 februari 2011, 14:32
Die Fame is waarschijnlijk net zo'n krakding als je bogey. Daar ga je maar weinig verbetering in sound van krijgen. Voor een beter geluid zul je echt door moeten sparen.

Thico
23 februari 2011, 14:35
En als ik dan over ga naar deze, scheelt dat meer?

http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Transistor-combos/Fender-Frontman-FM-65-R-Combo-/art-GIT0005309-000

btw. Podia is geen noodzaak, het zou alleen mooi meegenomen zijn.

Squier4ever
23 februari 2011, 15:08
Nee die Fender is ook niet echt geweldig.... Voor dat geld zou ik kijken naar een Roland Cube of Vox AD30VT...

crapton
23 februari 2011, 18:45
Het zijn beide transistor combo's, die Fame lijkt me een kopie van die Fender maar dan goedkoper. Om mee te beginnen prima, zeker als je weinig geld hebt.

Als je toch even wil doorsparen kijk dan eens naar:
- Bugera-V22-Combo (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Amps-voor-elektrische-gitaren/Bugera-V22-Combo-/art-GIT0016277-000) buizen
- 2e hands Peavey Bandit (transistor)

Beide amps zijn redelijk en goed bruikbaar voor een beginnend gitarist, je kan er misschien zelfs een paar jaar mee doen.

En let op de volgende die post gaat je een -jawel- Blackstar aanraden! :crazyhappy:

lollol
23 februari 2011, 19:34
Koop een Blackstar!
Nee doe maar niet...

G.G.
23 februari 2011, 20:18
Koop een Blackstar!
Nee doe maar niet...

Waarom niet? Lijkt redelijk betrouwbaar en is zeker betaalbaar en als we IJsselRobo 07 mogen geloven overal voor geschikt
:)

lollol
23 februari 2011, 20:39
Waarom niet? Lijkt redelijk betrouwbaar en is zeker betaalbaar en als we IJsselRobo 07 mogen geloven overal voor geschikt
:)

Omdat de TS Vox AD's echt verschrikkelijk "kikkuhhh!" vind klinken:rockon:
Hij weet het alleen zelf nog niet:sssh:

mrweird
23 februari 2011, 22:35
Ik zeg een Vox valvetronix! De kleinste valt binnen het budget en ze klinken prima.