PDA

View Full Version : Line 6 DL4 double preset modificatie



Fragedallic
23 februari 2011, 14:19
tot nu toe zijn de volgende, zelf uitgevoerde, modificaties aan deze groene held succesvol geweest.

- Volume drop mod: heb de 35K smd's vervangen vervangen door 24K SMD's
- LED mod: de rode leds zijn vervangen door fellere blauwe leds
- Switch mod: oude switches vervangen door stuggere momentary/push-to-maken switches

werkt allemaal geweldig maar ik wil nog 1 mod uitvoeren. De " double " preset modificatie. zie voorbeeld plaatje

http://1.bp.blogspot.com/_uLv7u1xDSVw/S3jdsqGQ1KI/AAAAAAAAAig/mXM5DgrDlPg/s400/DL4+mod.JPG

Eigenlijk is het ter vervanging van het EX-1 expressie pedaal waarmee je 2 instellingen ( teen positie en hiel positie ) per preset ( in totaal 3 ) naar voren kan halen.
Sommige hebben dit gerealiseerd met een extra (spdt,3pdt) switch met led aanduideling.
Werkt alsvolgt: switch uit is de ene preset instelling, switch aan is andere preset instelling.
Nou zijn er een handje vol schema's op het internet maar waar ik niet uitkom.
Ik kan ook geen foto's vinden wat voorheen met de andere modificaties zo zinvol was.
Tot nu toe heb ik het gered met kleine tutorials op bijvoorbeeld TGP en Youtube maar van de double preset mod zijn geen echte voorbeelden te vinden hoe men dit heeft gedaan aan de binnenkant ( genoeg foto's van hoe het eraan de buitenkant uitziet )

Mijn vraag. wie o wie heeft een Line 6 DL4 met een double preset modificatie waarvan ik de binnenkant even zou kunnen bekijken hoe dit is uitgevoerd,
of heeft iemand foto's gevonden op het internet van een DL4 waar op deze mod is uitgevoerd?

Fragedallic
26 februari 2011, 13:43
Wellicht iemand die iemand kent waar ik deze vraag zou kunnen/mogen stellen?

TimS
26 februari 2011, 13:46
Zoals je het zelf uitlegt klinkt het alsof je de switch aan de ingang voor het expressiepedaal moet solderen, of mis ik nu iets?

EDIT: Ja dus, de led aansluiting. Het probleem is dus dat je ergens stroom vandaan moet halen?

rvorkink
26 februari 2011, 15:33
Gevonden via ons aller Google :-)

http://www.diystompboxes.com/smfforum/index.php?topic=89439.0

René

Fragedallic
26 februari 2011, 17:05
Hoi René, bedankt voor de moeite. Deze link kende ik al. Is 1 van die threads waar ik hoopte een echt plaatje te kunnen zien ipv schema's maar helaas. ( foto van de DL4 guts zijn al een tijd niet meer beschikbaar)
Ik ga het toch maar proberen met de beschikbare schema's.