PDA

View Full Version : 3PDT switch voor true-bypass en LED?



Speeddemon
16 mei 2003, 19:18
Hoi, ik wil zo'n switch in mijn DOD 250 laten zetten, maar vroeg me af hoeveel pooltjes ie heeft? Dus echt het aantal bevestigingspunten voor draden. Zijn dat er 6?

sash
16 mei 2003, 19:58
Nee 3PDT is 9. Daar kan je dus met gemak een led op kwijt :wink:

Speeddemon
16 mei 2003, 20:31
Thanks Sash, maar waar is dan zo'n 6 polige switch voor?
Ik heb vandaag bij mijn electronica-boer geinformeerd, en hij had dus 6 polige heavy duty footswitches, die ongeveer 10 euro kostten...
Hij heeft ook stikveel behuizingen (verschillende diktes en maten) en PCB's etc, dus ideaal om eens een zelf-bouw pedaal te maken...

sash
16 mei 2003, 22:53
6 polige is DPDT, dus gewoon true bypass. Daar kan meestal geen ledje op. DPDT switches zijn het beste van Carling. De 316PP. Fulltone heeft de beste 3PDT's.

EdJ
17 mei 2003, 16:49
Als je een 6 polige switch wilt gebruiken EN een LED wilt EN true bypass kan dat.Het heet een Millennium Bypass en is op de DIY sites te vinden.

Speeddemon
17 mei 2003, 20:23
EdJ, heb je misschien een link daarvoor?
Anders kan ik net zogoed een 6 polig switchje kopen voor een euro of 8, blauw LEDje voor een euro of 4, paar draadjes, beetje solderen en klaar is kees, toch?

EdJ
17 mei 2003, 20:36
Ja,daar komt het wel zo`n beetje op neer.
Ik geloof dat je verder een weerstandje en een diode nodig hebt of zoiets.
Kijk ff op http://www.diystompboxes.com
Het staat wel in schematics2.Uitleg staat dacht ik op geofex.Staat er ook wel in de links.
Succes!

Robbert
17 mei 2003, 20:59
Here ya go:
http://www.geofex.com/Article_Folders/Millenium/millen.htm
Zou zelf voor versie twee gaan.

Overigens is een 9 polige schakelaar wel makkelijker hoor, denk ik.

Speeddemon
17 mei 2003, 23:36
Ik heb toen straks e-mail van Erik v/d Haar gehad, 3PDT kost bij hem 12,50. Best redelijk, toch?

Ik ben wel benieuwd of zo'n 3PDT zonder veel problemen uberhaupt PAST in mijn Dod 250... De batterij past er dan niet meer in nee...
maar ik heb vandaag een leuk kabeltje gesoldeerd, die van een female "Boss-style" adapter plug, met center negatief, naar een male mini-jack, met tip positief gaat. Werkt perfect in mijn Daisy chain.

Merk wel dat als je alleen maar batterijen zou gebruiken voor je pedalen, dat je minder ruis enzo hebt... Ik gebruik nu twee goeie gestabiliseerde 9V adapters. (En de eigen adapter (12V AC) van de Tubefactor.

Antal
18 mei 2003, 17:24
Op 2003-05-17 23:36, schreef Speeddemon:
Ik heb toen straks e-mail van Erik v/d Haar gehad, 3PDT kost bij hem 12,50. Best redelijk, toch?


Weet je of hij die dingen ook per post verkoopt, of moet je hem dan zelf ophalen voor dat geld? Want de prijs is idd redelijk...