PDA

View Full Version : Fender Tremolux Blonde AB763



Angel
23 februari 2011, 11:21
Geachte heren

Graag jullie raad. Ik kan een Fender Tremolux Blonde AB763 aanschaffen maar de versterker werkt niet. De verkoper wil de versterker niet meegeven voor controle aan een amptech, maar wat vinden jullie dan dat dergelijke versterker waard is?

Hij is in optisch behoorlijke staat, niet super. De speakercab is prima met de originele speakers.

Foto's volgen.

Bolder
23 februari 2011, 13:28
Gewoon zijn vraagprijs minus reparatiekosten (200 euro?).

Off-topic:

Wat is trouwens het verschil van deze amp met een Bandmaster?

nico verduin
23 februari 2011, 16:01
Geachte heren

Graag jullie raad. Ik kan een Fender Tremolux Blonde AB763 aanschaffen maar de versterker werkt niet. De verkoper wil de versterker niet meegeven voor controle aan een amptech, maar wat vinden jullie dan dat dergelijke versterker waard is?

Hij is in optisch behoorlijke staat, niet super. De speakercab is prima met de originele speakers.

Foto's volgen.Als je hem niet mag laten controleren, dan zou ik er niet aan beginnen. De verkoper zal allang hebben laten kijken wat er aan mankeert. Dus het zal geen simpele reparatie zijn. Trafo's?
Dan red je het niet voor 200 euri.....

pimmetje
23 februari 2011, 16:07
Idd... als je er niet in mag laten kijken, zou ik van het ergste uitgaan.
Als 't iets kleins is, breng je zo'n bak direct weg. Ook als je 'm wilt verkopen, want een werkende versterker verkoopt meestal gemakkelijker.

heavy-metal-thunder
23 februari 2011, 19:40
was wel in de ebay-aanbieding vermeld dat de versterker niet werkte...

(btw: transfo's zijn kapot...)

Angel
23 februari 2011, 20:26
was wel in de ebay-aanbieding vermeld dat de versterker niet werkte...

(btw: transfo's zijn kapot...)

Dat vermeld ik ook, maar hoe zie jij dat?

heavy-metal-thunder
23 februari 2011, 20:56
Dat vermeld ik ook, maar hoe zie jij dat?

ha, ik heb ook internet...

als winnende bieder zou jij de versterker moeten kopen als hij overeenstemt met de beschrijving in de ebay aanbieding en de verkoper zou de versterker moeten laten aan het hoogste bod (tenzij hij met "reserve not met" werkt)... maar de werkelijkheid wil al eens anders lopen.

Maar omdat de transfo's blijken kapot zijn, is hij echt niet veel waard. Als ik me niet vergis is onlangs op ebay.de een werkende '62-'63 Tremolux met 2*12 voor een 1350 gegaan.

Angel
23 februari 2011, 20:58
ha, ik heb ook internet...

Maar omdat de transfo's blijken kapot zijn, is hij echt niet veel waard.

Dat bedoel ik niet ;), maar hoe zie jij dat de transfo's stuk zijn?

heavy-metal-thunder
23 februari 2011, 21:07
Dat bedoel ik niet ;), maar hoe zie jij dat de transfo's stuk zijn?

in mijn e-mail

nico verduin
24 februari 2011, 09:20
Ik heb hem even bekeken (als het die van 750 euri is). Hij ziet er verder volledig origineel uit. 750 euri is wel een mooie prijs. En wie weet zijn het de elco's die sluiting maken (lekken). Dan heb je mazzel. Wordt het trafo's vervangen dan heb je denk ik nog steeds wel waar voor je geld.

Angel
24 februari 2011, 13:24
Ik heb hem even bekeken (als het die van 750 euri is).

Yep, dat is het, maar nu blijkt dat de verkoper hem niet wil laten gaan voor die prijs, dus jammer vrees ik.

nico verduin
24 februari 2011, 15:20
Handig die laatste regel in de tekst. Als het het bod niets vindt, dan heeft hij het recht om af te zien van de verkoop. Wel makkelijk zo... ff kijken wat iemand ervoor wil geven.....

heavy-metal-thunder
24 februari 2011, 19:19
Yep, dat is het, maar nu blijkt dat de verkoper hem niet wil laten gaan voor die prijs, dus jammer vrees ik.

hij wil er 1400 voo... zelfs dat heb ik gelezen. Ik vind dat ebay zou moeten ingrijpen. Als hij het risico niet wil lopen dat het voor te weinig wordt verkocht, dan moet hij met een hogere startprijs werken. Ik zou hem daar alvast op wijzen. Bovendien is 750 nog genoeg, voor een versterker waar transfo' kapot zouden van zijn en waar wellicht nog wel wat onderdelen en werk aan is. Als je dat allemaal optelt....

Angel
24 februari 2011, 19:30
hij wil er 1400 voo... zelfs dat heb ik gelezen. Ik vind dat ebay zou moeten ingrijpen. Als hij het risico niet wil lopen dat het voor te weinig wordt verkocht, dan moet hij met een hogere startprijs werken. Ik zou hem daar alvast op wijzen. Bovendien is 750 nog genoeg, voor een versterker waar transfo' kapot zouden van zijn en waar wellicht nog wel wat onderdelen en werk aan is. Als je dat allemaal optelt....

Heeft hij dat met jouw gecommuniceerd? Mij heeft hij nooit over die 1400 gesproken maar steeds maar over meer en meer.
Ebay doet niets, ze komen niet tussen, natuurlijk want zij verdienen geld aan de verkopers.
Dat van een startprijs te plaatsen en/of een minimumprijs te plaatsen heb ik hem ook gezegd, maar ja...

heavy-metal-thunder
25 februari 2011, 07:34
Heeft hij dat met jouw gecommuniceerd? Mij heeft hij nooit over die 1400 gesproken maar steeds maar over meer en meer.
Ebay doet niets, ze komen niet tussen, natuurlijk want zij verdienen geld aan de verkopers.
Dat van een startprijs te plaatsen en/of een minimumprijs te plaatsen heb ik hem ook gezegd, maar ja...

jep, ik mag hem hebben voor 1400. Heb hem snel geantwoord dat er op ebay.de enkele weken geleden dezelfde set, maar dan goed werkend, voor nog geen 1400 werd verkocht en dat kapotte transfo's zowat het duurste is aan een vintage versterker.

Mijn advies als je hem wilt: gewoon blijven vasthouden aan het winnende bod en niet ingaan op een voorstel om te annuleren. Dan heeft hij toch de ebay-kosten aan zijn been.

Toaster
25 februari 2011, 13:39
Of gewoon een portie zitvlees kweken. En wachten op de volgende blonde tremolux.

Het lijkt een zeldzaamheid maar op zich valt het ook wel mee hoor. Als je je adem 2 jaar kan inhouden weet ik zeker dat je er 10 voorbij hebt zien komen.

Plus volgens mij heb je last van GAS :D maar ik mag natuurlijk niet oordelen over jou motieven haha. Ik stoel deze bewering op het feit dat je onlangs al een vintage versterker hebt gekocht....