PDA

View Full Version : Kleiner..of toch groter..



Maleco
22 februari 2011, 22:51
Na een keer gerepeteerd te hebben ben ik tegen een probleem aan gelopen met m'n huidige setup.

Op dit moment heb ik een Vox Ac4tv versterker met een aantal pedaaltjes.
Ik vind de klank van de versterker erg goed, het nadeel is dat je hem open moet draaien voor je de echte crunch krijgt (cliché ik weet het).
Op zich is het volume laag genoeg om thuis te kunnen spelen maar de Vox heeft niet genoeg gain in huis om op laag volume te muziek te kunnen spelen die ik met de band spee
Nu spelen we met de band muziek die richting de metal gaat (black sabbath, metallica) en mijn Voxje kan dit niet aan. Hiervoor heb ik dan ook een Metal muff aangeschaft, klinkt goed maar op harder volume gaat dit niet al te lekker samen met de crunch van de Vox.
En omdat de Vox nogal one-trick is met alleen een volume en een tone knop, heb je dus een aantal pedalen nodig om de nodige versatiliteit te krijgen en dit is ook weer allemaal gedoe als ik wil spelen.

Ik zit er daarom aan te denken om m'n vox en m'n pedalen weg te doen en in plaats daarvan een veelzijdige buizenamp aan te schaffen voor zowel thuis als in bandverband (dacht zelf aan een Marshall JTM o.i.d.?)
Wellicht houd ik dan nog een OD om een beetje te pushen maar het moet vooral inpluggen en spelen zijn.

Maar dan..
Ik woon op kamers, heb slecht geïsoleerde muren en een buurvrouw die als hobby heeft te zeuren op alles wat ze buiten ziet (ze heeft een keer gevraagd of we een ander dakraam open konden zetten omdat deze haar uitzicht verpestte).
Kan ik dan wel wat met een hoogwattage buizenbak?

Ik zou er ook voor kunnen kiezen om voor thuis een POD of iets dergelijks te gaan gebruiken, en een goedkopere transistorversterker voor de band.

Qua budget zit ik niet zo heel ruim, voor de vox+wat pedalen moet ik wel zo'n 200 euro kunnen krijgen, laten we zeggen maximaal 400 euro?

Spui uw ideeën en verlicht mij :)

TimS
22 februari 2011, 22:58
Is een JCM900 combo niet beter geschikt voor metal? Zitten geloof ik rond de 400-450 euro tweedehands.

Tankman
22 februari 2011, 23:00
In geval van alle pedaaltjes weg en de Vox ook zou ik al heel gauw denken aan een Peavey Valveking. Het is een heerlijke en veelzijdige versterker. Ga dan wel voor de 112 combo (of de head). De 212 is echt niet te tillen.

Mocht je nou de Metal Muff willen/kunnen houden, kun je ook naar een peavey Classic 30 2e hands zoeken. Geweldig clean en met de MM ervoor kun je lekker knallen.

Velen zullen je Bugera aanraden. Hoewel ze goed klinken, vind ik ze niet echt stevig gebouwd. Als hij constant op een plek mag blijven staan, is dat prima, maar als je vaak mee moet slepen zou ik wat stevigers nemen.

Uit mijn ervaring tot nu toe weet ik ook dat als je buizen gewend bent, een transistor echt als een stap terug gaat voelen en klinken. Het is het dan steeds gewoon net niet. Je mist toch de warmte.

Maleco
22 februari 2011, 23:03
Dat is ook net de zere plek, ik wil er niet op achteruitgaan in geluid :)

Eventueel kan het budget wel iets opgerekt worden tot 600 euro want het hoeft niet voor morgen

@Tankman Ik heb zelf ook al een keertje Bugera getest, klonk inderdaad we lekker maar voelde goedkoop en niet al te degelijk aan.

Tankman
22 februari 2011, 23:10
Ik denk dat je dan het beste 2e hands kan kijken. Niet alleen op Marktplaats. Soms zijn er in winkels ook juweeltjes 2e hands te vinden voor relatief weinig geld.

Rock Bottom
23 februari 2011, 00:08
Heb van het weekend de fender mustang ii en iii getest en kan je zeker aanraden ze even te proberen.
Het is wel geen buizen maar het klinkt zeker niet verkeerd.
Kan zacht genoeg en de iii kun je zeker mee optreden.

Zit er zelf nog over te twijvelen.

guitarnijboer
23 februari 2011, 00:44
Ik begrijp echt niet waar de gedachte vandaan komt dat je thuis perse een klein versterkertje met weinig vermogen nodig zou hebben. Ee. gemiddelde stereoinstalatie is ook 2 x 40 watt, maar kan toch ook zachtjes?

Gewoon een goede buizenversterker op MP kopen die licht genoeg is om heen en weer te tillen. Mijn tip: MESA/BOOGIE Caliber .50 + met EQ
Dit blijft een zwaar onderschatte versterker, maar heeft echt een top geluid. Ik heb ook een Mark 3 simulclass en tot mijn grote verbazing doet de .50 + er echt niet voor onder. Hij is anders, maar niet minder goed.

tillens
23 februari 2011, 01:15
Als je de vox mooi vindt , maar niet genoeg rek heeft ga je toch kijken voor die ( ik geloof dat het zo is) 50 watter Nighttrain? Das een amp die zacht prima klinkt, maar ook hard kan. Formaat broodrooster.

Suc7

Ijselrobo 07
23 februari 2011, 07:13
of de blackstar HT-20?
die staat erom bekend dat je op lage volumes ook veel gain erin hebt, en dat is ook zo. (ik heb de HT-20 thuis staan en mijn slaapkamer en de huiskamer van de buren zijn gescheiden door één dunne muur, en ik heb nog nooit klachten gehad)

dus zeker even naar die HT-20 kijken :ok:

The Unforgiven
23 februari 2011, 08:00
of de blackstar HT-20?
die staat erom bekend dat je op lage volumes ook veel gain erin hebt, en dat is ook zo. (ik heb de HT-20 thuis staan en mijn slaapkamer en de huiskamer van de buren zijn gescheiden door één dunne muur, en ik heb nog nooit klachten gehad)

dus zeker even naar die HT-20 kijken :ok:

Als het aan jou lag speelde iedereen met een HSS Strat over een Blackstar.:)
______________

Toch moet ik hem gelijk geven, test eens een Blackstar uit!
Ook staat er voor ongeveer 250 euro nog een mooie Randall buizenversterker op Marktplaats (http://link.marktplaats.nl/425122275), dan heb je zelfs nog wat geld over.

Maleco
23 februari 2011, 08:09
Ik begrijp echt niet waar de gedachte vandaan komt dat je thuis perse een klein versterkertje met weinig vermogen nodig zou hebben. Ee. gemiddelde stereoinstalatie is ook 2 x 40 watt, maar kan toch ook zachtjes?


Van wat ik tot nu toe met buizenversterkers heb ervaren klonken alleen de kleinere wattages of de versterkers uit het te dure segment lekker op laag volume. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik nog niet al te veel ervaring heb met buizenversterkers, tips zoals deze zijn dan ook altijd welkom :)


Als je de vox mooi vindt , maar niet genoeg rek heeft ga je toch kijken voor die ( ik geloof dat het zo is) 50 watter Nighttrain? Das een amp die zacht prima klinkt, maar ook hard kan. Formaat broodrooster.

Een vriend van me heeft net een Nighttrain gehaald (7/15 watt schakelbaar) en hoewel hij er weg van is vond ik hem niet helemaal geweldig. Het is een vette bak om te scheuren maar hij lijkt me hetzelfde probleem te hebben als m'n Ac4Tv, hij kan niet ver genoeg.


of de blackstar HT-20?
die staat erom bekend dat je op lage volumes ook veel gain erin hebt, en dat is ook zo. (ik heb de HT-20 thuis staan en mijn slaapkamer en de huiskamer van de buren zijn gescheiden door één dunne muur, en ik heb nog nooit klachten gehad)


Sorry maar ik heb al een aantal keer de Blackstar's getest en ik vind ze toch te kil en koud voor het geluid wat ik wil hebben, misschien heb je bij het volgende topic wel succes :P

jaywalker
23 februari 2011, 08:44
+1 voor de peavey classic 30. Kan op laag volume ook al lekker scheuren met een pedaaltje er voor. Lijkt qua sound erg op een vox ac15 (manier van vervormen), is 2e hands goedkoop en heeft buizen

Marc Oblivian
23 februari 2011, 10:11
Kijk ook eens naar de Tiny Terror of de Dual Terror van Orange. Respectievelijk 15 en 30 watt buizen. Dynamische amps die van lichte pop/rock naar metal gedraaid kunnen worden. De Dual staat ook op mijn verlanglijstje...
Nieuw in de Dual effe meer dan 600 euro, maar op Marktplaats vast voor rond de 400 te vinden

tillens
23 februari 2011, 17:58
Van wat ik tot nu toe met buizenversterkers heb ervaren klonken alleen de kleinere wattages of de versterkers uit het te dure segment lekker op laag volume. Dit kan natuurlijk ook komen doordat ik nog niet al te veel ervaring heb met buizenversterkers, tips zoals deze zijn dan ook altijd welkom :)



Een vriend van me heeft net een Nighttrain gehaald (7/15 watt schakelbaar) en hoewel hij er weg van is vond ik hem niet helemaal geweldig. Het is een vette bak om te scheuren maar hij lijkt me hetzelfde probleem te hebben als m'n Ac4Tv, hij kan niet ver genoeg.



Sorry maar ik heb al een aantal keer de Blackstar's getest en ik vind ze toch te kil en koud voor het geluid wat ik wil hebben, misschien heb je bij het volgende topic wel succes :P

@ Maleco, dan lees je niet helemaal goed... Je hebt nu ook een 50 watt Nighttrain top. Ze hebben het Nighttrain gamma uitgebreid dus vandaar.
Gr Peter

Maleco
23 februari 2011, 18:09
Kijk ook eens naar de Tiny Terror of de Dual Terror van Orange. Respectievelijk 15 en 30 watt buizen. Dynamische amps die van lichte pop/rock naar metal gedraaid kunnen worden. De Dual staat ook op mijn verlanglijstje...
Nieuw in de Dual effe meer dan 600 euro, maar op Marktplaats vast voor rond de 400 te vinden

Ik heb de Tiny Terror al eens aan de tand gevoeld maar vond hem buiten de rock scheur niet echt bijzonder.:makeup:


@ Maleco, dan lees je niet helemaal goed... Je hebt nu ook een 50 watt Nighttrain top. Ze hebben het Nighttrain gamma uitgebreid dus vandaar.
Gr Peter

Ah ok, ik dacht dat je een typefoutje had gemaakt omdat ik alleen de 15watter kon vinden. Inderdaad een interessant dingetje, vooral ook door de andere buizen die erin zitten.

Ook de Peavey Classic 30 lijkt me wel leuk speelgoed, ik heb hem ooit een keer getest op clean om te kijken hoe een muff klonk maar ik weet nog wel dat dat clean echt geweldig was.
Wel zijn er volgens mij een aantal verschillende versies (creme-kleurig, zwart) weet iemand de verschillen hiertussen?

Fireburst
23 februari 2011, 18:32
misschien heb je bij het volgende topic wel succes :P

:seriousf: Die vind ik goed. Zal de Blackstar's Getuigen leren...

De Classic30 is zowat een alleskunner, mits de juiste pedalen er voor kun je daar echt àlle richtingen mee uit denk ik.

Ook niet verkeerd, en niet duur : Blackheart handsome devil (15W).

En 2ehands, maar je komt ze niet zo snel tegen : H&K Tube20 of 50.

Tristan
23 februari 2011, 19:02
Goede en betaalbare Metal amps:
EVH 5150 (er schijnt een nieuwe 50 watter aan te komen)
Mesa/Boogie DC5, DC3, Caliber 50+, Studio 22+
Peavey 5150, 6505, Valve King
Randall RG100, RH100

Met name de Boogies hebben naast een vette drive ook echt een mooi clean geluid, vooral de DC5 of DC3 zijn wat mij betreft aanraders.
De Nomad serie moet je echt vermijden, en ik vermoed dat de F serie ook minder lekker en heavy klinkt als de door mij genoemde types.
De Randalls zijn transistorbakken maar desalniettemin erg goed.

Bijl
24 februari 2011, 09:17
...Mesa/Boogie DC5, DC3, Caliber 50+, Studio 22+...

De Nomad serie moet je echt vermijden, en ik vermoed dat de F serie ook minder lekker en heavy klinkt als de door mij genoemde types.

Waar komt je vermoeden over de F-series vandaan?
Een F-50 1x12 widebody of F-100 2x12 maakt gehakt van iedere DC, Caliber of Studio als het op rock en metal aankomt en dan ook nog met een stuk minder ruis. Het "Mesa Engineering" logo plakken ze niet zomaar op iedere versterker. Als je een F-serie aansluit op een 4x12 kom je verdomd dicht bij het geluid van een Dual Rectifier voor de helft van de prijs of nog minder. Ook als combo is het een fantastische versterker, ik sleep 'm met alle plezier elke week mee naar de oefenruimte. Het cleane geluid van een F-50 kan ik niet eens omschrijven, dat moet je gewoon een keer gehoord hebben.

Alleen de F-30 vind ik (dus slechts mijn mening) minder geslaagd vanwege de kleinere behuizing en de klasse A configuratie maar dat is een kwestie van smaak.

Wat betreft de Nomad serie geef ik je groot gelijk, als je toch geld uitgeeft aan een Mesa, dan liever meteen een goede :-)

De Peavey 6505 1x12 of 2x12 is ook een aanrader omdat het een van de weinige combo's is met een gesloten achterkant, vooral in kleine oefenruimtes is dat een voordeel omdat je geluid niet alle kanten uit waait, dat klinkt lekker "opgeruimd".

Aan de topicstarter: koop een 6505, Mesa F50 of ENGL screamer, zet alle dakramen open, en de groeten aan je buurvrouw.

En kijk even hier, klikkerdeklik (http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/422472451-mesa-boogie-f-50-volledig-buizenversterker.html?return=eJwtjVuOwjAMRfeCRP%2F atIGKUaoKwU5Ma6ZRHo1idwaB2DuOxNc9PteywXTmZU07kNG6N ztCyNMyLMzJKOXWhLEJkB0nD8DURK%2FC9rToaoy1jcR5CxgZo %2FrDTIzZSdQ3oNL%2FWgbIajod%2B2bh4M8PP3bVTCOv%2B8N lf7j6TvKkfwrqgsdecLbfliWfNgnSfSYZZP2aim0FghSXKO%2B znYrfvt79CwQkEF6p3NJVStvYVkxjtxveH8HpTTg%3D&df=1&fta=eNotkEtuIzEMRO%2BihdekpNaHgq8wVzCoX6Yx7bgRtRNj gtx9xMbsnoolllRMnr4HBVLPj%2B32ydtQaR4jqdd2xUsd1%2B NBaUPyOqRNk7dLqutUDvq77mn0OgjTfhCk%2B07vz3v7WEvan% 2FP854vubXB6jJX0Zd%2BfV7gc44oSYEnt%2FNZUWuftQYbUWs 9k7WY0RmdMD%2F6F0dSIXgB9785MWEpo3YmyuI4gCkN3%2FYXB uWi0jJaoAU5zsD42Ae2yi7LQmwDTEzLqUMVsCyxcxAPgW50jzr o12WzrMvEEzEYWgg3csii%2BFOAJOpYmocEXZ1gUi720LlktoD mh%2BgwoULLhcALrKm%2FuLfYsWcYin79gdtCsbG4ug5FWcBZ0 PHau47a197fjtxQHczDLuvPrJl3O%2BippqZAUf6n06z9%2Bqs QE9P3z8w8pSY%2Fp&fta_ind=30&fs=1)

Vanwege de defecte reverb kan je minder geld bieden dan gebruikelijk, maar niemand koopt een F50 vanwege de fantastische reverb, hahaha. Ik zou niet hoger gaan dan 800 euro. Het kleurtje is nog zeldzaam ook trouwens.

Misery Signals
24 februari 2011, 09:27
Lol... Eigenaarspraat...

Die F series zijn niet beter als die DC series, maar ook niet echt slechter. Die F is echt niet heavier dan een DC hoor. Beiden behoren echter wel tot de instap reeksen van Mesa. Mesa zet men niet zomaar ergens op, maar je hebt wel levels natuurlijk. Zoals bij Gibson en Fender enz.

MS

Bijl
24 februari 2011, 09:55
Lol... Eigenaarspraat...MS

Maar wel een eigenaar die beide in bezit heeft gehad (F50 nog steeds dus) en niet iemand die "een vermoeden" heeft.

Misery Signals
24 februari 2011, 10:04
Ik heb een F50 gehad, een DC ook, en al wel een paar keer op een Nomad gespeeld.
De DC is de voorloper van de Nomad, waarna de F werd gemaakt en nu de Express.
Zeker de eerste drie zitten qua tone goed in 't zelfde schuitje. De Nomad doet zeker niet onder qua vet klinken. Ik snap niet dat je zegt dat ie suckt. Ooit al getest?

Moest de TS de DC, Nomad of de F tegenkomen voor een goed bedrag zou ik voor dat budget niet twijfelen.

MS

Bijl
24 februari 2011, 10:15
Ik snap niet dat je zegt dat ie suckt. Ooit al getest?

Dat zei ik ook niet. Ik zei ook niet dat de Nomad minder vet klinkt. Er zijn simpelweg betere versterkers voor hetzelfde of minder geld. Qua geluid mis ik definitie en attack in de Nomad in vergelijking met de DC en de F wanneer het gaat om high gain geluiden. Leuke allround versterker maar doet geen metal.

Welke vind jij beter voor rock en metal, de DC/Caliber of de F series?

Misery Signals
24 februari 2011, 10:35
Hey,

Ik vind ze beiden gelijk. Alle twee erg goeie bakken voor hun geld.

De F klinkt moderner, gladder, iets meer verzadigd. De DC klinkt veel ruiger.

MS

Maleco
24 februari 2011, 13:09
Hoho jullie willen wel graag van m'n geld af he :)
Ik ben op dit moment nog aan het oriënteren, wil vanalles uit gaan proberen maar ga voorlopig nog niet bieden op Marktplaats, zeker niet voordat ik de betreffende versterker een keer zelf aan de tand heb gevoeld :)
Toch bedankt voor de tips.

Hier in groningen hebben we weliswaar 2 gitaarshops maar die draaien vooral het standaard Fender, Marshall assortiment.
Versterkers die ik heb kunnen vinden en uitproberen zijn:

Peavey Classic 30
Peavey 6505/112
Eng Thunder/Schreamer
Marshall Dsl401?
Mesa Boogie Express 50 (om te kijken of het Mesa geluid me bevalt)
+wat iedereen nog meer aan tips geeft

Tankman
24 februari 2011, 13:32
Peavey Classic 30
Peavey 6505/112
Eng Thunder/Schreamer
Marshall Dsl401?
Mesa Boogie Express 50 (om te kijken of het Mesa geluid me bevalt)
+wat iedereen nog meer aan tips geeft

Classic 30: Goed keus

6505/112: Die heb ik zelf en klinkt erg leuk, maar na een speakerwissel en nu een Vintage 30 erin te hebben is hij echt fantastisch! En ook een redelijk goede clean! Veelzijdiger dan je zou denken.

Engl: De Thuner ken ik niet. De Screamer wel. Deze stond ook op mijn lijstje, maar na de 6505 getest te hebben vond ik die minstens zo goed en hij kost ff 400 euro minder. Houd je geld over voor de speakerwissel wat ik echt aanraad en heb je een beest van een amp!

Marshall: Niet mijn ding, meer kan ik er niet van zeggen.

Mesa Boogie Express 5:50: Naar mening nou niet echt de beste Mesa ooit. Het geeft geen goed beeld van wat mesa nou echt is.

Bijl
24 februari 2011, 13:37
Als je een veelzijdige versterker zoekt kan je de ENGL Thunder en Marshall DSL 401 beter links laten liggen. Die delen hun gain voor beide kanalen, dat is hopeloos. Gedeelde toonregeling is nog niet zo erg, maar gain kan je beter afzonderlijk per kanaal hebben.

Een ENGL Screamer is de meest veelzijdige in je lijstje, die heeft twee kanalen met gescheiden toonregeling en 2 gain standen per kanaal. Je kan een ENGL Screamer dus gebruiken alsof het een 4 kanaals versterker is.

Maleco
24 februari 2011, 13:51
Ok,nieuw lijstje dan :)

Peavey Classic 30
Peavey 6505/112
Engl Screamer

De 2 shops in de buur zijn: (Dit mag toch wel, is geen spam ofzo?)
http://www.westerhaven.nl
www.tonika.nl

Als iemand hier nog wat leuks tussen ziet? :)

Tankman
24 februari 2011, 14:26
Met dat lijstje zit je wel goed in de buurt in ieder geval. Ik vind de klank van de 6505 het mooist uit dat lijstje. Kijk zeker ook of ze in de winkel een cabinet hebben met V30's erin om hem daarop uit testen. Vergeet dan niet de interne speaker uit te schakelen.

Het is jammer dat je niet bij mij in de buurt woont. Ik kan je makkelijk een stock 6505 combo met die van mij kunnen laten AB'en.

Tristan
24 februari 2011, 20:25
Hey,

Ik vind ze beiden gelijk. Alle twee erg goeie bakken voor hun geld.

De F klinkt moderner, gladder, iets meer verzadigd. De DC klinkt veel ruiger.

MS

Precies ook mijn bevindingen, de DC is een van de ruiger klinkende Boogies die ze gebouwd hebben denk ik, naar eigen zeggen gebaseerd op de eerste Dual Rectifiers.
Daarna kwam de Nomad, die heb ik ook gehad, maar die had totaal geen ballen, klonk veel dichtgesmeerder.
De F serie en latere series zullen allicht beter zijn dan de Nomads (dat zijn echt de slechtste Boogies die ik ooit gehoord heb), maar of ze net zoveel punch en power hebben als een DC of Caliber betwijfel ik.

Pepe
24 februari 2011, 20:46
Ik ben hem even kwijt. Meneer heeft nu een 4 watt versterkertje, zoekt iets zwaarders rond de 400/600 euro en de discussie gaat over dure Mesa amps?

Als je bij Vox wil blijven ga je toch aan de AC15? Of de Laney variant?

Het komt me ook wel grappig voor om een Peavey 30 te overwegen als het richting Sabbath of Metallica moet maar goed, met een Metal Muff maakt het uberhaupt niet uit wat je erachter zet.

Ik denk kwa budget en geluid gelijk aan een JCM combo'tje maar het kan alle kanten op blijkbaar.

MarkV
24 februari 2011, 21:04
Rare discussie.... idd...

Ik sou ook gewoon een JCM 800/900 pakken en er evt een tubescreamer ervoor plakken. Vox, Peavey Classic, etc gaat je niet zonder zo'n 'met dik hou zaagt men planken' pedaal als de metal muff lukken.

Maleco
24 februari 2011, 21:15
Ik zit er daarom aan te denken om m'n vox en m'n pedalen weg te doen en in plaats daarvan een veelzijdige buizenamp aan te schaffen voor zowel thuis als in bandverband.
Wellicht houd ik dan nog een OD om een beetje te pushen maar het moet vooral inpluggen en spelen zijn.


Om de discussie op de rails te houden quote ik mezelf even.
Ik hoef niet per se de overdrive uit de MM te halen, ik vind zelf een natuurlijke buizendistortion ook mooier, maar heb de MM aangeschaft om met de ac4tv ook nog metal te kunnen oefenen.

Excuses als ik die indruk heb gewekt maar hetgene wat ik graag wil is een amp met wat meer ballen, wat ruiger, wat meer gain waardoor ik een groter scala aan mogelijkheden heb om te kunnen spelen. De vox die ik nu heb geeft me die mogelijkheden niet.

Pepe
24 februari 2011, 22:45
Je vox is een bedroom dingetje, het is lastig om iets te vinden wat MINDER gain en volume heeft. Als tankman in de tweede post met serieuze amps als Valveking, Peavey 30 en Bugera op de proppen komt zeg je er niet op achteruit te willen gaan en daar mis ik blijkbaar wat. ALLES is beter dan je Vox 4 watter.

Midwolda
24 februari 2011, 23:12
Maleco, je woont maar een kilometer of 35 verderop dus ik zou zeggen:
kom eens een keer op de koffie en probeer mijn Rivera eens uit (zie sig).
Fender clean en Mesa drive in een zeer handzaam pakketje! :ok:

Tristan
24 februari 2011, 23:22
Dat weet ik niet hoor Pepe, de Vox mag dan weinig volume en gain hebben maar klinkt natuurlijk wel heel puur.
Vandaar dat ik bij de Boogies uitkwam (ze zijn overigens tweedehands niet echt duur te noemen), ik heb namelijk het idee dat de topic starter naast een vette scheur ook een mooie cleane sound wil hebben.

Maleco
25 februari 2011, 11:45
Je vox is een bedroom dingetje, het is lastig om iets te vinden wat MINDER gain en volume heeft. Als tankman in de tweede post met serieuze amps als Valveking, Peavey 30 en Bugera op de proppen komt zeg je er niet op achteruit te willen gaan en daar mis ik blijkbaar wat. ALLES is beter dan je Vox 4 watter.

Zoals Tristan al zei, ik vind zelf dat de Vox een heel mooi puur buizengeluid heeft wat ik niet kwijt wil, de Peavey 30 lijkt me dan ook wel geschikt omdat dit als het ware in het verlengde ligt van de Vox.
Een mooi warm buizenclean maar met ook wat gain aan boord wat de Vox mist.

Misschien zijn de eisen die ik stel ook wel te onrealistisch, een amp voor dit geld die van een warm clean via een lekkere rock cruncht tot metal a'la Black Sabbath/Megadeth/Metallica gaat.

Eventueel hoopte ik het laatste beetje gain op te kunnen lossen dmv een Tubescreamer.

Ik heb volgende week iig tijd om te testen, ik hoop dat ik dan zelf ook wat beter weet wat ik nodig heb, verdere tips of adviezen zijn nog steeds welkom :)

@Midwolda, het is de komende tijd even druk met school dus ik heb even geen tijd voor zo'n lange fietstocht (heb zelf nog geen auto) maar ik zal het onthouden, iig erg bedankt voor het aanbod :)

Fireburst
25 februari 2011, 17:06
Misschien zijn de eisen die ik stel ook wel te onrealistisch, een amp voor dit geld die van een warm clean via een lekkere rock cruncht tot metal a'la Black Sabbath/Megadeth/Metallica gaat.

Eventueel hoopte ik het laatste beetje gain op te kunnen lossen dmv een Tubescreamer.

Je eisen zijn voor mij niet zo onrealistisch hoor, classic30 voor alles tot en met rock en een TS-achtige voor het extra shot gain. Wordt toch door 100en zo gedaan?
Toegeven, met een Mesa zit je al direct dichter bij het Metallica geluid (om het kind maar een naam te geven...) maar ga je de Vox clean/crunch missen vrees ik.

Laga
25 februari 2011, 17:22
Als ik jouw was zou ik die Vox AC4 lekker houden voor thuis, zoals je zegt kan deze op laag volume en ben je er wel tevreden mee.
En dan een tweede amp erbij kopen voor in de oefenruimte en het podium.

1. scheelt sjouwen
2. goed volume in de oefenruimte, maar toch ook met je Vox zacht thuis
3. 2e hands buizenamp aanschaffen en toch in je budget

- Vind de Peavey valveking of classic 30 wel bij je verhaal passen met een pedaal ervoor
- Engl Screamer is ook een optie
Ben persoonlijk niet zo weg van de Mesa boogie´s die ik heb gehoord en bespeeld maar heb ook nog niet alle varianten kunnen bespelen.