PDA

View Full Version : Les Paul Traditional, eventuele alternatieven



RedBuell
22 februari 2011, 21:37
Binnenkort wil ik eens gaan kijken voor een Les Paul traditional Goldtop.

In eerste instantie omdat ik LP's gewoon schitterend vind (vooral de goldtop) en ze klinken gewoon heerlijk voor rock.

Nu kost een LP Traditional geen 2 centen (€ 1699) en wil ik ook andere gitaren testen in die prijsklasse. Ik heb nu een LTD EC 1000VBK welke ik wel erg lekker vind spelen maar niet lekker vind klinken. Ik wil absoluut een vaste brug, ivm alternatieve tunings. Wat sound/stijl betreft zoek ik echt een lekkere rock gitaar met een volle tone, vol en helder maar wel strak zonder op hogere gain settings wollig te gaan klinken. Geschikt voor metal zou wel lekker zijn maar is geen directe vereiste.

Ik wil sowieso een Mayones Setius proberen, qua looks niet echt mijn smaak maar het schijnen wel top gitaren te zijn. Graag hoor ik nog wat suggesties voor gitaren in die klasse.

Venlonaer
22 februari 2011, 23:05
2ehands gaan ze voo0r 1300-1400;)

Oranjeaap
22 februari 2011, 23:47
2ehands gaan ze voo0r 1300-1400;)

Inderdaad. Ik zou sowieso 2e hands kopen. Scheelt je weer wat centen en hoef je ook niet bang te zijn voor die eerste kras ;)

Als ik zo je vereisten lees kun je verder nog eens gaan kijken naar een mooie SG, of eventueel naar een telecaster met een humbucker in de brug positie.
Eventueel kun je bij deze gitaren de humbuckers veranderen naar een paar met wat hogere output die dus mooi strak en helder blijven klinken.