PDA

View Full Version : HNGD LAG Tramontane



Dribbel_
22 februari 2011, 18:02
De stad in gaan om nieuwe kleren te kopen, een pitstop maken bij de gitaar winkel, zonder nieuwe kleren thuiskomen maar wel met een gitaar op m'n rug.
:D


Onder het mom van: Plaatjes zijn veel cooler dan letters:

http://i54.tinypic.com/5fivy8.jpg

LAG t333d Tramontane

En nog een soundclipje, beetje rammelig nog door nieuwe snaren en wat gekut door elkaar heen maar het geeft een idee :)
http://www11.speedyshare.com/files/27014879/download/akoestisch.mp3

Een hoop gitaren uitgetest in de klasse tot €500 en deze vond ik er duidelijk bovenuit steken in wat ik zoek, lekker luid volume en volle heldere klank :) Ik ben tevreden :rockon:

Plant
22 februari 2011, 18:29
Congrats! Mooi ding.
Ik las laatst een redelijk lovende review over het instapmodel uit deze serie. Voor het geld een heel behoorlijke gitaar als ik het mag geloven (alle waar naar zijn geld natuurlijk, maar toch). Ik wil er zeker zelf nog eens een proberen.

Aparte details zoals een brugzadel van hout i.p.v. plastic of TUSQ. Toen ik op de foto dat matzwart zag dacht ik aan een Graphtech Stringsaver brugzadel, maar nee... hout. Afwerking schijnt ook erg goed te zijn. Sober uitgevoerd, weinig blingbling. Kijk maar eens naar de toets: geen weelderige inleg, alleen positiemarkeringen aan de zijkant. Funktioneel en mooi door haar eenvoud. Daar hou ik van :mmmm:

LaurentB
22 februari 2011, 20:33
Ja, klink niet verkeerd!

BLUEWEY
22 februari 2011, 23:41
Mooie gitaar.., de sound is goed en een aparte rosette en brug en mooi hout.

Wat zijn de houtsoorten? het lijkt me red ceder en palissander

veel plezier ermee

VanDiekum
24 februari 2011, 21:12
Klinkt goed lekker vol draai de gain van je mic alleen ff iets minder ;) ik hoor alles in me koptelefoon.

Dat terzijde als ik het zo zie en hoor krijg je echt bang voor je bucks :rockon:

Pirate
24 februari 2011, 23:16
mooi ding! toffe headstock ook

MeneerJoost
25 februari 2011, 19:56
Klinkt lekker!

Dribbel_
26 februari 2011, 00:22
Thxn voor de reacties :) Ik ben er nog steeds supertevreden over qua klank, ik blijf het ook een mooie gitaar vinden puur om zijn eenvoud en luide volle heldere klank. Eigenlijk gewoon een no nonsens gitaar.

Qua afwerking heb ik er so far eigenlijk helemaal niks op aan te merken alles ziet er heel netjes uit alleen hij mag nog wat beter afgesteld worden maar eerst hem even eerst een paar weekjes goed inspelen voordat ik erin begin te vijlen :P

Qua intonatie is hij wel al helemaal perfect geleverd dus dat zit sowieso goed :)

BLUEWEY
26 februari 2011, 02:28
Ja leuk.., maar wat zijn de houtsoorten nou ook al weer, want nou weet ik het nog niet.. ? ;)

Dribbel_
26 februari 2011, 12:33
Ja leuk.., maar wat zijn de houtsoorten nou ook al weer, want nou weet ik het nog niet.. ? ;)

# Kop: Tramontane, Indisch Palissander met Maple logo.
# Hals: mahonie, satin gold finish.
# Toets: Indisch Palissander.
# Bovenblad: Massief rood Ceder.
# Rug en zijkant: Indisch Palissander met Palissander bindings, Maple en Mahonie.
# Brugkam: Indisch Palissander met compenseerde grafiet kam.
# Finish: Satin.

;)

BLUEWEY
26 februari 2011, 12:49
Ben wederom diep onder de indruk en mijn dank is van bijzondere aard... ;)

Dribbel_
26 februari 2011, 13:36
Die hout soorten zegt me dan nooit iets :dontgeti: Ik pak het altijd maar gewoon op en kijk wat mooi klinkt en fijn speelt :')