PDA

View Full Version : multieffect of Line 6 spider4?



lucas111
22 februari 2011, 17:55
heb een Fender frontmaster 212M, dacht een Line 6 te kopen, handig met die vele voorgeprogrammeerde sounds dacht ik, maar sommigen raden dit af, beter een multieffect kopen......maar welk dan? Boss Me-70?

TimS
22 februari 2011, 17:56
Line6 M9 is al een paar keer genoemd in je vorige thread ;)

lucas111
22 februari 2011, 18:01
idd, maar voor dat geld heb ik ook die Line 6spider 4 denk ik dan......

TimS
22 februari 2011, 18:10
Ik zou je aanraden om even je vorige thread door te lezen, daarin staat volgens mij vrij duidelijk waarom een M9 misschien een beter idee is.

lucas111
22 februari 2011, 18:28
de versterker heeft volgens jou middelmatige effecten, de M9 is thans van t zelfde merk

Tankman
22 februari 2011, 19:21
Zelfde merk zegt niks. Ieder merk heeft zo goede en slechte dingen. Bij Line6 vind ik de Spider serie echt helemaal niks, maar de M9 klinkt dan wel weer te gek. Het is dat ik geen zin heb in programmeren en menuutjes etc.

Je hebt een redelijke versterker. Doe die nou niet weg voor een stom oefenversterkertje. Voeg hieraan toe. Neem de M9. Anders raad ik ook altijd de TC Electronic Nova System aan, tenzij je metal speelt. Hij gaat namelijk net niet hard genoeg daarvoor.

TimS
22 februari 2011, 19:23
de versterker heeft volgens jou middelmatige effecten, de M9 is thans van t zelfde merk
Dat wil niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is. Een Marshall JTM-45 klinkt ook een stuk beter dan een Marshall MG-30.

lucas111
22 februari 2011, 20:22
weet er iemand of je op die M9 een mp3 kan op aansluiten?

lucas111
22 februari 2011, 20:36
kan eventueel een Line 6 POD ook aan een versterker aangesloten? zo kan ik in stilte spelen met hoofdtelefoon op en als het luider mag op de frontman aansluiten?

TimS
22 februari 2011, 20:38
weet er iemand of je op die M9 een mp3 kan op aansluiten?
Nee, kan niet. MP3 is trouwens een bestandsformaat, niet een apparaat. Aux ingangen zitten meestal op goedkopere versterkers, op goede versterkers zie je het maar zelden.

TimS
22 februari 2011, 20:38
kan eventueel een POD ook aan een versterker aangesloten? zo kan ik in stilte spelen met hoofdtelefoon op en als het luider mag op de frontman aansluiten?

En dat staat ook al in die andere thread.

Exi
22 februari 2011, 20:51
Lekker bezig Tim;) Je hebt wel helemaal gelijk.
Je bent tevreden met je Frontman 212, maar mist effecten.
De M9 heeft gewoon prima effecten en is een apparaat dat gewoon enorm handig is en eigenlijk nooit meer weg hoeft tenzij je het losse-pe(n)dalenvirus krijgt. Je kan met de M9 lekker gaan spelen en er later een prachtige (cleane) buizenversterker bij kopen (Vox AC15 bv;)).
Uiteindelijk heb je echt een uitermate prima set.

Een Line 6 Spider ga je niet blij van worden of is even leuk en daarna wordt je hem weer zat. Spiders leveren tweedehands nauwelijks iets op en dat is uiteindelijk dus zonde van het geld. (That said: koop desnoods een spider tweedehands ga er lekker mee spelen en verkoop hem later weer zonder verlies.)

lucas111
22 februari 2011, 21:17
kan eventueel een Line 6 POD ook aan een versterker aangesloten? zo kan ik in stilte spelen met hoofdtelefoon op en als het luider mag op de frontman aansluiten?

Maleco
22 februari 2011, 21:26
Je blijft wel doorgaan he..

RoelSmoel
22 februari 2011, 21:37
http://pic.phyrefile.com/n/na/narf/2010/06/14/facepalm.jpg

Chille pik!

Muchachooo
22 februari 2011, 21:43
een zolang het geen POD live is (dus zo'n floorboard) niet, dat zijn audio interfaces en hebben dus computers en software nodig.

lucas111
22 februari 2011, 22:17
is toch bedoeling van een forum dacht ik om iets bij te leren........thanks aan diegenen die me nuttige info gaven!

Squier4ever
22 februari 2011, 22:46
Spider kopen?

TimS
22 februari 2011, 22:51
een zolang het geen POD live is (dus zo'n floorboard) niet, dat zijn audio interfaces en hebben dus computers en software nodig.
Mist er een deel van je post? Als je bedoelt dat je de niet-floor modellen van de POD niet zonder computer kunt gebruiken klopt dat niet :)

is toch bedoeling van een forum dacht ik om iets bij te leren........thanks aan diegenen die me nuttige info gaven!
Ja, maar het is dan ook de bedoeling dat je de antwoorden leest en niet dezelfde vragen blijft stellen. Als je iets niet begrijpt is het geen probleem, maar je stelt exact dezelfde vragen.

Muchachooo
23 februari 2011, 08:53
Mist er een deel van je post? Als je bedoelt dat je de niet-floor modellen van de POD niet zonder computer kunt gebruiken klopt dat niet :)

Ja, maar het is dan ook de bedoeling dat je de antwoorden leest en niet dezelfde vragen blijft stellen. Als je iets niet begrijpt is het geen probleem, maar je stelt exact dezelfde vragen.

Oh ik bedoelde alle Studio Pods, je hebt volgens mij inderdaad ook nog een Pod X3 ofzo, dat is geen floorboard maar werkt idd zonder pc.

Exi
23 februari 2011, 10:55
kan eventueel een Line 6 POD ook aan een versterker aangesloten? zo kan ik in stilte spelen met hoofdtelefoon op en als het luider mag op de frontman aansluiten?
Als je alleen thuis en vaak met hoofdtelefoon speelt, dan zou je misschien een interface kunnen kopen en via de computer spelen (amp modeling).
Je kunt je hoofdtelefoon (en ook speakers) aansluiten op de interface. En je geluid instellen via software op de computer
Een voorbeeld van een leuke interface is (om maar bij Line6 te blijven) De podstudio UX1 (http://line6.com/podstudioux1/). Daarbij krijg je o.a. de sorftware Podfarm 2 (http://www.youtube.com/results?search_query=podfarm+2&aq=1). Kijk eens via youtube hoe het in elkaar steekt.
Als het harder moet, dan kun je de interface zelfs aanluiten op (de return van) je Frontman. De voorversterker en effecten gaan dus via de computer en het geluid komt dan uit je versterker.

harrie-beton
23 februari 2011, 11:28
Als je een pod xt koopt of pod x3 (pod xt goed genoeg) heb je best of both worlds. Ten eerste kan je dan thuis op een koptelefoon spelen en er zitten erg veel goede effecten in, bijna alles wat je nodig hebt. Delays overdrives compressor chorus phaser flanger tremolo eq enzovoort.
Ten tweede kan je patches maken waarbij je de amp modeling uitzet en kan je de pod aansluiten op de eigen gitaarversterker.
Zo heb ik jaren met een pod opgetreden en geoefend.

Pod xt heeft ook usb en is ook heerlijk spelen achter een pc.
Als je de wah wilt gebruiken moet je wel een voetpedaal hebben, die van line6 zijn degelijk en goed maar bijna net zo duur als een pod xt zelf.