PDA

View Full Version : Wie heeft ervaring met Seymour Duncan SH-6 neck en bridge (Mayhem)



Sem
21 februari 2011, 22:59
Hallo allemaal,

Recent een Jackson dxmg voor een prikje gekocht. Zeker geen verkeerde gitaar. Nu heb ik nog een set emg 81/85 liggen en wil(de) die gaan inbouwen. Nu had de vorige eigenaar in de brug een distortion SH-6 van seymour and duncan gezet. De pickup klinkt erg lekker dus ik begin nu te twijfelen of ik niet hem niet erin moet laten zitten. Wat zou ik hierbij het beste kunnen combineren...op de site klinkt bijna alles hetzelfde. Hij hoeft eigenlijk alleen te scheuren de rest kan met een ander gitaar meer blues/rock overigens ook SD.

Heeft iemand ervaring met twee maal SH-6 in brug en neck? Of andere goede combinaties voor veel output en scheur. Of de SH-6 eruit halen en in de brug van mijn Aria Pro 2 custom...en de emg in de jackson...

Tips zijn welkom, thnx.

Venlonaer
22 februari 2011, 12:38
SH-6 in bridge:ok: Zou ik gewoon zo laten. Neck kan ik je niet zeggen.

Orpheo
22 februari 2011, 12:39
de sh6 set is een enorm gave set, voor les pauls. voor strats is het echt een felle, krasserige bak. ik zou 't niet doen. in mijn les pauls vind ik ze al fel en heel veel scheur hebben, en in een strat-style gitaar zou dat dus nog veel erger zijn.

mijn advies: alternative 8 in de brug, stagmag in de hals. dat geeft enorm veel scheur, maar is warm genoeg om de gitaar niet krasserig te maken. de stagmag is een enorm ondergeschoven kindje qua pickups, en qua halspickups is het sowieso een bijzonder beestje. hij heeft veel dc's, (het zijn de spoelen van een JB), maar hij heeft daarentegen alnico2 slugs ipv een dikke bar-magneet onder de spoelen. resultaat: wat minder output, meer dynamiek en harmonics, en een tone om van te kwijlen!

de PATB2 is ook enorm vet overigens. die brult en scheurt als een malle. enorm fijn element.

Thiez
22 februari 2011, 12:45
Ik heb een SH-6 setje in mijn sg gehad. Klonk zeker wel vet!
In de brug scheurt het als een malle maar ook in de neck is hij heel fel. Het is zeer gaaf als je van wat stevig shred en sweep werk houd. Bluesy achtige dingen is hij niet echt voor geschikt.
Ik heb mijne vervangen door een SH4 en SH2 set omdat ik meer rock speel en de SH-6 een beetje over de top was in samenwerking met mijn engl.

Sem
22 februari 2011, 23:08
Bedankt voor de eerste reacties!

Is de sh-6 neck nou een andere pickup dan de bridge of zijn het gewoon dezelfde pu's? De dxmg heeft me 150,- gekost, in deze perfecte staat een prikje. Nu was ik in eerste instantie aan het denken om een jackson soloist te kopen met wellicht emg 81/85. Deze kwam op mijn pad en de gitaar bevalt me voor voorlopig eigenlijk prima. Wellicht kan ik hem dus tzt weer verkopen met wat winst gezien ze tweedehands vaak voor 400,- staan.

Nu maakt dat het dus ook weer wat moeilijker. Ik heb nog een set emg liggen die 90,- hebben gekost en het 50,- kost om ze te laten inbouwen. Winst is dan dus ver weg mits ze er dan ruim meer voor willen betalen. Vaak niet het geval. Nu weet ik eigenlijk ook weer niet of de emg's weer klinisch gaan klinken. Een andere pickup samen met de SH-6 lijkt me geen verkeerde keuze. Ik vind de SH-6 in de brug inderdaad een heerlijke scheur hebben. Nu twijfel ik dus over de neck. De gitaar mag echt scheuren, maar een geloofbare sound zijn. (heb bijv. een line 6 versterker voor in huis wat te jammen, het insane heeft een heftige scheur maar het klinkt wel een beetje fake)
Aan ene kant zoek ik dus niet echt een blues of jazz combo....hij moet echt scheuren.

Ik vind het heerlijk als die pinch harmonics gemakkelijk fluiten..

Hier is geen aanbod van mensen die spullen verkopen als bijv. een pu?

Orpheo
23 februari 2011, 00:10
De halspup is n wezenlijk ander element. Warmer.brullender vs scheur. Gewoon spekvet voor leads. Voor wat jij wilt,zou ik echt wat anders kiezen in die gitaar.

Sem
23 februari 2011, 22:27
Oke er zit dus zeker verschil in.

Bedoel je dat ik hem niet in de neck zou moeten nemen omdat hij juist te veel scheur geeft en schel kan klinken in mijn Jackson, of dat hij juist te warm bluesy klinkt en te weinig scheur zou hebben?

Heeft iemand ervaring met de emg 81/85 of deze al eens kunnen vergelijken met de sh-6 (set). Het wordt gepresenteerd als de ideale scheurset...moest eigenlijk eens kunnen inbouwen en proberen maar goed als het dan niet meteen zou bevallen kost het ook het uitbouwen van potmeters etc. weer zonde geld.

Ervaring zijn welkom!

Orpheo
23 februari 2011, 22:42
Wat is voor jou scheur? Voor mij iets met veel bite. Ik heb nergens de term bluesy in de mond genomen,en met goed recht.de hals versie van de sh6 is niet bluesy perse.hij brult. Heeft bakken output,is kurkdroog,precies.en brult.zoals ik al zei tis Een perfect element voor lead. Maar niet in n strat! Daar is de sh6 set te fel voor. Emgs Scheuren ja,maar ze klinken in n lp goed en in n strat ook,omdat ze weinig karakter van de gitaar weergeven. Imho. Tis appels met peren vergelijken.

Als je iets passiefs wilt dat scheurt, zou ik gaan voor iets anders.patb 2 en stagmag,crunchbox en liquifire, duncan Custom met 59,of de alternative 8 met stagmag,of patb 3. Of de super3 met air norton. Lees je eerst góed in!

Sem
24 februari 2011, 22:23
Ik legde wellicht wat snel de link tussen warmer en bluesy. Klopt inderdaad dat iedereen misschien benamingen als scheur, bite anders interpreteert. De omschrijving van de SH-6 neck klinkt goed maar daar het ik dus wellicht niet de geschikte gitaar voor. Hoe ik al aangaf ben ik aan het twijfelen gebracht om de emg niet in te bouwen omdat ik de sh-6 in de brug juist erg lekker vindt klinken. Deze ervaar ik niet als te krasserig bijv. Aangezien me deze sound juist zo goed bevalt was ik aan het denken om de neck er ook bij te nemen. Je bent duidelijk niet weg van deze pickups in deze gitaar, maar als je de sh-6 zou combineren met een andere sd dan zou je kiezen voor...?