PDA

View Full Version : Semi-Hollowbody Ibanez AS 200 of Gibson ES-335?



silhouette
16 mei 2003, 17:16
Ik wil binnenkort een semi-hollowbody kopen:

Ik twijfel tussen een Ibanez AS 200 of de veel duurdere Gibson ES 335.

Weten jullie misschien ook wat over eventuele feedbackproblemen?

Hoe denken jullie hierover, of hebben jullie nog andere alternatieven?

Alvast bedankt!

Grandma_Placenta
16 mei 2003, 17:26
Ik weet niks over die Ibanez, maar die Gibson speelt wel ongelofelijk geil. Een van de fijnste gitaren waar ik ooit op heb gespeeld, maarja die prijs..

skabouter
16 mei 2003, 18:13
beide mooie gitaren. trisound switch bevalt mij wel.
maar die gibson is wel 2x zo duur.

feedback heb je alleen bij distortion/high gain. doe dat dan niet. als je dat wel doet piept ie gewoon. het is afhankelijk van wat je speelt of het mooi is.

in mijn GT-6 zit wel een anti-feedbacker bij de effecten, die doet het goed. maar ik weet niet of zoiets ook in los pedaal te krijgen is.

andere oplossingen zijn je gitaar volstoppen met stof of watten oid. of de f-holes afplakken (=lastig)

Luca P
16 mei 2003, 22:44
Die Ibanez speelt echt niet verkeerd hoor!
Maar een Gibson blijft zijn waarde behouden en is toch eigenlijk the real thing.
Ik zou voor de Gibson gaan.

Lang geleden kocht ik gitaren die het net niet waren. Dus met andere woorden, een Les Paul kloon, een Strat kloon, een ES335 kloon enz...
En achteraf toch maar loeren naar dé echte!
Dat schiet niet op.
Koop die Gibson maar want later heb je spijt dat je hem niet genomen hebt

skabouter
16 mei 2003, 22:59
inderdaad, dat kan zijn. maar als je meer aan nu denkt is het misschien ook lekker om een goede (de ibanez) voor de helft van de prijs te kopen...

Nicci
18 mei 2003, 10:42
Waarom kies je niet de gewoon de gitaar die het fijnst speelt en het mooist klinkt? Sinds wanneer is een gitaar een beleggingsobject (ik ga ervan uit dat je gitaar speelt . . . . ).

PluueeR
18 mei 2003, 12:11
ik speel zelf ook vaak met semi's, Epiphone ES-335 en sinds kort een japanse 80er jaren Riviera (te gekke gitaar, klinkt waanzinnig).

Ik hoor iedereen altijd klagen over Feedback problemen, maar ik heb daar eigenlijk nooit last van. Het zijn geen gitaren om high gain mee te spelen. Zelf heb ik vaak net dat randje in het geluid, maar ook met meer gain feedbacken ze bij mij niet. Je moet ook niet je versterker op tien zetten. Maar dat is zowiezo geen goed idee.