PDA

View Full Version : Kap Blue Alnico zit los



TimS
21 februari 2011, 22:52
Ik heb dit ook in een HNAD topic geplaatst, maar hier zitten waarschijnlijk de mensen die er verstand van hebben :)

Zoals in de titel staat: de kap aan de achterkant van de speaker zit los. De vorige eigenaar had hier niets over gezegd, kom er net achter terwijl ik de versterker uit elkaar haal. Kan ik die kap er zonder iets te beschadigen af halen om te kijken hoe het zit? Of heeft iemand een idee wat er mis mee is?

http://i52.tinypic.com/2v81rba.jpg

flo123
22 februari 2011, 04:49
De plastic kap is er slechts "voor de sier" en zou vastgeplakt moeten zitten maar dat werkt blijkbaar niet meer. Je kunt rustig de tape eraf wikkelen en de kap eraf schuiven. De speaker werkt prima zonder of je kunt het weer vast tapen.
Ik heb hetzelfde met mijn oude G12M speakers.

TimS
22 februari 2011, 17:50
De plastic kap is er slechts "voor de sier" en zou vastgeplakt moeten zitten maar dat werkt blijkbaar niet meer. Je kunt rustig de tape eraf wikkelen en de kap eraf schuiven. De speaker werkt prima zonder of je kunt het weer vast tapen.
Ik heb hetzelfde met mijn oude G12M speakers.

Oke, thanks

Heb nu alleen een tweede probleem: hij gaat er niet vanaf. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat de vorige eigenaar hem vast heeft geplakt, zal gaan rammelen tijdens het spelen.

Deze kap is overigens van metaal, dus dat trilt lekker.

RelicBert
22 februari 2011, 18:24
Ik denk dat de kap vast zit met een schroef die verborgen zit onder de sticker op de achterkant. Misschien even voelen of daar een schroef zit?

TimS
22 februari 2011, 19:19
Ik denk dat de kap vast zit met een schroef die verborgen zit onder de sticker op de achterkant. Misschien even voelen of daar een schroef zit?
Dit was het! Bedankt!

De sticker kreeg ik er niet netjes af, dus ik heb gewoon de kap rondgedraaid terwijl ik heel hard op de schoef duwde door de sticker en nu zit hij weer goed vast :)