PDA

View Full Version : The Lo Lands | Disable Me



The Lo Lands
21 februari 2011, 20:21
Hallo gitaargekken,

Hier maar weer eens een vuig instrumentaal gitaarnummer in de stijl van Led Zeppelin meets QOTSA. Of wordt ik te oud voor dit werk :sssh:

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden! Voor het eerst dat ik een brickwall limiter heb toegepast op een eigen nummer :crazyhappy:

Bovenste nummer: Disable Me

http://www.thelolands.nl/music.html

FNaRK
21 februari 2011, 21:16
ik geloof niet dat ik je gitaargeluid erg mooi vind :stop:

The Lo Lands
22 februari 2011, 20:24
ik geloof niet dat ik je gitaargeluid erg mooi vind :stop: Dat is uiteraard een kwestie van smaak. Het moet vuig klinken, dus smerig en rauw zeg maar ;) Wel heb ik de gitaren ietswat teruggedrukt in de mix en kleine aanpassingen gemaakt in de mastering. Als iemand nog opmerkingen heeft wbt de mix hoor ik die graag!

Wel bedankt voor het luisteren!

Riky
23 februari 2011, 12:36
Gitaar staat erg hard in de mix.
Je gitaar klinkt wel vuig, maar niet lekker organisch meer. Het nummer is eigenlijk ook niet ruig genoeg voor zo'n gitaar geluid. Je hoort nu teveel doordat het tempo wat laag is.
Nummer zelf vind ik erg simpel.
Het is veelal hetzelfde en erg voorspelbaar.
Opname kwaliteit is wel aardig!

The Lo Lands
23 februari 2011, 14:23
Gitaar staat erg hard in de mix.
Je gitaar klinkt wel vuig, maar niet lekker organisch meer. Het nummer is eigenlijk ook niet ruig genoeg voor zo'n gitaar geluid. Je hoort nu teveel doordat het tempo wat laag is.
Nummer zelf vind ik erg simpel.
Het is veelal hetzelfde en erg voorspelbaar.
Opname kwaliteit is wel aardig! Dat het niet helemaal organisch klinkt komt in mijn beleving vooral door de klinische drum(computer). Het is inderdaad een simpel nummer qua opbouw maar dat vind ik geen probleem. Dit nummer heb ik in een halve dag uitgewerkt en direct opgenomen zonder veel poespas. 80% is in één take opgenomen om het puur en rauw te laten. Misschien moet ik aan het geluid nog wat sleutelen maar eerlijk gezegt vind ik het wel even best zo. Zelf heb ik ook het gevoel dat dit nummer zang nodig heeft. Bedankt voor de comments.

Duhsjaak
27 februari 2011, 10:21
Hi
Volgens het kabinet word je nooit te oud voor welk werk dan ook.
Dan moet een dergelijke redenering toch ook zeker gelden voor gitaargedoe.

Het kan wel zo zijn dat je op een bepaald moment ervoor kiest om met bepaalde soorten muziek niet meer een poium op te kruipen. Op den duur zelfs kan het verstandig zijn om helemaal het podium maar links te laten liggen.

Dat is ook waar sommige reunie concerten treurige indrukken achterlaten: een stuk of wat AOW'ers die net doen als of ze nog jong zijn. Sneu!!!

Maar wat je verder uithaalt met muziek? Het is de freespace. De enige plaats waar alleen jij bepaalt wat je leuk vindt.

Sinds de komst van ons tweede kind ben ik gewend aan drumcoputers, dus daarin zit het probleem niet. Ik vind het afgezien van wat kleine op- en aanmerkingen best een lekker stukkie muziek. Het schreeuwt (merk je zelf ook al op) om een leuke zangpartij.

Tempo te laag? Ik heb er geen last van. Luister maar eens naar live opnames van The Humble Pie. Muziek met ballen en toch op ongeveer 2/3 van het tempo dat wij nu zijn gewend.

Voor de rest zou ik zeggen: Lekker doorgaan!
Vriendelijek groet, Gus

The Lo Lands
27 februari 2011, 12:02
Dankjewel Gus ik kan mij helemaal vinden in je verhaal! Leeftijd is ook niet het probleem, was een teaser van mijn kant ;) Dat het schreeuwt om een zang vind ik een goed teken. Hieruit concludeer ik wel dat het dus geen pur sang instrumentaal nummer is en moet blijven :) Verder zal ik de baslijn nog een keertje moeten overdoen omdat deze niet helemaal strak is ingespeeld. Was de eerste take en heb ik zo gelaten.

Deze gaat bij mij op de plank en we gaan binnenkort weer verder met het volgende stuk muziek in de freespace...

TimoSomers
27 februari 2011, 13:06
Kicke hoor!
Lekker soundje ook, en lekker vuig gespeeld!

sideburns
2 maart 2011, 08:28
ik heb absoluut geen problemen met je sound, ik vind m lekker:rockon:

beruk
2 maart 2011, 08:43
Lekker nummer! :rockon: Je gitaargeluid is wel net alsof mijn (toch niet kinder achtige) computer speaker kapot is, ik hoor een soort knetter die erg storend is.


Oh:Ik hoor dat overigens bij al jullie nummers, het zal dus aan de kwaliteit van de stream liggen denk ik.

The Lo Lands
2 maart 2011, 14:51
Dank jullie wel allemaal! Ik begon al aardig te twijfelen over mijn geluid en dit stukje muziek :dontgeti: Mijn invloeden voor dit nummer liggen in de stoner- en 70's rock hoek wat ik zelf wel geslaagt vond. Kwestie van smaak denk ik zo.

@ Beruk: het enige wat ik kan bedenken is dat het nummer nu een sample rate heeft van 48 Khz? Maar als je dit bij al mijn nummers hebt dan gaat dit ook niet op? Misschien is het toch wel een streaming probleem??

pupanus1
3 maart 2011, 09:33
Ik vind het op zich wel een geslaagd nummertje maar voor mijn gevoel mist het nog wel wat. Het gaat niet echt los ofzo en met zo'n vies vuig gitaar geluid verwacht je dat wel zeg maar maar het blijft redelijk op de vlakte vooral qua dynamiek. Het voelt voor mij alsof het in z'n 3 blijft hangen en op zich wel door wil naar z'n vier en daarna de vijf maar dat het niet lukt.

Hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel te zeggen :crazyhappy:

jannest
3 maart 2011, 11:35
denk dat de song heel goed af zou zijn met een complementaire gitaar partij

main riff vraagt om er wat bij te spelen

The Lo Lands
3 maart 2011, 12:04
denk dat de song heel goed af zou zijn met een complementaire gitaar partij

main riff vraagt om er wat bij te spelen Ik denk dat je hier wel een goed punt hebt! Zelf dacht ik in eerste instantie aan een zangpartij maar aangezien zingen niet mijn ding is zal ik eens wat pogingen wagen voor een extra gitaar toevoeging. Ik heb hier al mee gespeeld maar vond nog niet de juiste flow. Het nummer ligt al weer even stil dus misschien heb ik nieuwe inspiratie. De baslijn moet ik ook nog voor de netheid wat strakker inspelen :noob:

Beiden bedankt voor jullie nuttige comments!!