PDA

View Full Version : Musicstore.de



lucas111
21 februari 2011, 15:53
op de online-catalogus van musicstore.de : http://blaetterkatalog.musicstore.de/html/static_content/catalog_en/index.html
staat de Line 6 150 Combo aan 399 euro, als ik echter online wil bestellen is de prijs 469 euro.
Toen ik zojuist belde zei men mij dat de prijs bij online bestellen telt, dus 469 want dat is de actueelste prijs. Ik zie thans bij de catalogus nergens een datum van geldigheid staan......ik krijg de versterker dus niet aan 399 want die is op.........aan 469 kan ik nog wel krijgen.
ruikt dit niet naar bedrieglijke reclame?
Luc

Exi
21 februari 2011, 16:09
Nee, in de tijd van uitgave was de combo €399,- en prijzen veranderen nu eenmaal. Het ene product is goedkoper geworden en een ander weer duurder.
Overigens kun je dat geld aan betere versterkers besteden dan zo'n Line 6 geval...

TimS
21 februari 2011, 16:16
Ik zou ze een bedankje sturen, doordat ze de prijs hebben verhoogt heeft Exi je kunnen waarschuwen voor die versterker :ok:

Exi
21 februari 2011, 16:18
:seriousf:
Mij mag je dus ook wel bedanken. Mijn rekeningnummer is: ...

lucas111
21 februari 2011, 16:26
mijn oren staan open voor de waarschuwingen en de goede raad.......ik dacht vooral aan de handigheid van de voorgeprogrammeerde effecten enz, niet ok??

lucas111
21 februari 2011, 16:27
en dat prijzen veranderen, ok, maar dan moeten ze hun website aanpassen en normaal aan de goedkoopste prijs verkopen

Exi
21 februari 2011, 16:41
Aan die catalogus kunnen ze weinig veranderen, omdat het een scan is van het boek. (Heb hem hier ook liggen)
Als je in een coverband zit die voor elk nummer andere instellingen vergt en als je niet zonder effecten kan, dan zou je hem nog kunnen overwegen. maar misschien kun je dan nog kijken voor een POD HD of M9/13
Een Fender Super Champ XD zou ook kunnen.
Speel je in een band of thuis?

Voor dit geld kun je ook kijken naar een tweedehands Marshall buizenbak ofzo.

Als je wat meer inzichten wilt, dan zou je een topic kunnen openen in versterkers en vragen wat een goede keuze zou zijn.

lucas111
21 februari 2011, 16:48
heb nu een Fender FM 212R, is altijd heel gedoe om van geluid te veranderen, is voor thuis, geen optredens

TimS
21 februari 2011, 16:51
Een Line6 M9 is dan inderdaad een goed idee. Het voordeel daarvan is dat je er dan een apparaat van goede kwaliteit bij koopt in plaats van een middelmatige versterker met middelmatige effecten. Als je over een tijdje weer wat geld over hebt kun je dan je versterker eventueel vervangen en dan heb je gewoon een goede set.

Exi
21 februari 2011, 16:57
Ah, voor thuis is er veel mogelijk. De recent uitgekomen Fender Mustang serie is dan leuk om te overwegen. Mustang III of Mustang IV zijn echte aanradertjes.
Je kan ook een multi-FX (zoals de eerder genoemde M9) voor je huidige amp zetten. Dan kun je veel verschillende dingen met de voet bedienen.

EDIT: Te langzaam :) Zat even te kijken naar de prijs van de M9 en die valt binnen je budget.

lucas111
21 februari 2011, 17:45
is zo een POD dan beter dan een versterker met ingebouwde effecten, zo'n ding alleen kost ook al 400 euro, voor dat geld heb ik ook versterker met effecten, waar zit het verschil in, kwaliteit?

TimS
21 februari 2011, 17:52
Een Pod is niet alleen een multieffect, een POD doet een compelete versterker na, dus voorversterker, eindversterker en de vervorming die je normaal krijgt van je speakers. Een POD kan je op een koptelefoon of een gewone speakerset aansluiten thuis, bij optredens sluit je hem aan op de PA.

Een POD kan je ook alleen als multieffect gebruiken, maar dan gooi je eigenlijk geld weg. Voor hetzelfde geld koop je dan een M9 die beter klinkt.

Exi
21 februari 2011, 17:55
Meer mogelijkheden en makkelijker om er verschillende geluiden uit te halen.
Dit was meer het idee om hem aan een mengpaneel te hangen bij optredens of in de return van een versterker en thuis een speakersetje aan te hangen.
Maar ik denk dat je meer hebt aan een versterker.

Edit: Weer te laat ^^

lucas111
21 februari 2011, 17:57
sorry, maar ik snap het verschil niet tussen een M9 en een POD? moeten beiden toch tussen de versterker en gitaar zitten?

Exi
21 februari 2011, 18:00
Nee, een POD is alles in 1, dus het is een versterker (pre-amp) eigenlijk vele versterkers, effectenbord en speakersimulatie. Dan hoef je er alleen maar speakers/koptelefoon aan te hangen en dan heb je je geluid.
Een M9 is een plank met effecten en die moet aangesloten worden op een echte versterker, wat dus bij jouw Frontman versterker kan.

TimS
21 februari 2011, 18:00
sorry, maar ik snap het verschil niet tussen een M9 en een POD? moeten beiden toch tussen de versterker en gitaar zitten?
Nee, een Pod IS je versterker. Je gebruikt een POD dus in plaats van een multieffect en versterker.

Een Pod is niet alleen een multieffect, een POD doet een compelete versterker na, dus voorversterker, eindversterker en de vervorming die je normaal krijgt van je speakers. Een POD kan je op een koptelefoon of een gewone speakerset aansluiten thuis, bij optredens sluit je hem aan op de PA.

EDIT: Nu ben ik te laat

lucas111
21 februari 2011, 18:05
aha, ik heb dus eigenlijk genoeg aan zo'n plank met effecten, haha, vb. een Boss multieffect?

Exi
22 februari 2011, 20:33
M9 is denk ik alleen wel beter dan de gemiddelde boss, iig wel mooier;)

wormke
16 mei 2011, 23:57
hm, de andere gitarist in onze groep speelt op zo een "line6 geval" en ik vind hem nog wel knap klinken eigenlijk...

Duhsjaak
19 mei 2011, 12:08
Hi
Sorry dat ik misschien een beetje wijsneuzig uit de hoek kom, maar ik verbaas mij een beetje over het verloop van deze draad.
Als iemand de vraag stelt of ik meega naar de AutoRAI en binnen twee minuten gaat de discussie over de Libelle Landdag, dan verbazen wij ons met ons allen. maar op dit forum krijg TS niet altijd een normaal antwoord op zijn/haar vraag. Nogmaals, ik geloof in de goede bedoelingen van deze en gene, dus het is niet zo pisserig bedoeld als het misschien klinkt.

Het antwoord luidt (zonder strikt juridische prietpraat):
De vraag: Is dit misleidende reclame?
Het antwoord: Ja (Burgerlijk Wetboek - verbintenissenrecht)
Is dat onrechtmatig: Ja, want er is sprake van misleiding

Als je bedrijfsmatig reclame maakt voor producten of diensten (hierna product), mag je geen misleidende reclame verspreiden over:
- aard en samenstelling van je product
- samenstelling, eigenschappen of gebruiksmogelijkheden
- herkomst, tijdstip (eventueel plaats) van vervaardiging
- omvang van de voorraad
- de prijs en de samenstelling van de prijs (bijvoorbeeld incl. of excl. BTW)
- reden waarom het product in de aanbieding is
- certificering en andere manieren waarop kwaliteit of herkomst van een product kan worden aangetoond
- leveringsvoorwaarden
- garantievoorwaarden*
- naam producenten en verkopers

*garantie mag alleen strekken in aanvulling op de wettelijke bepalingen. Er mag dus niet ten nadele van een consument van die wetgeving worden afgeweken.

Zo'n reclame geldt dus als een openbaar aanbod. Zij mogen daarvan afwijken, door de aankondiging: Let op, er zijn er 3 voorradig voor deze aktie prijs. Preis in dit geval.
Doet men dit niet, dan moet men de producten leveren voor de prijs waarvoor men het op de site heeft gezet.

De vraag is alleen: Wil je dat nog wel?
Maar juridisch zit de zaak in elkaar zoals hier boven omschreven.

Ik heb een vrij uitgebreid stuk in voorbereiding, waarin juridische kanten van kopen, bezitten en gebruiken van snaar instrumenten aan de orde komt en dit is een deel daarvan. Geldt uiteraard voor alle situaties van vraag en aanbod en niet alleen voor snaarinstrumenten.

Op welke plaats van het forum (en in welke vorm) staat mij nog niet helder voor ogen. Daarvoor zal zeker een oplossing komen.

Ik post gewoon een vraag.

Even nog een opmerking: Reacties als 'recht hebben is één ding, recht krijgen is een ander' ken ik als geen ander. Dat neemt niet weg dat die wetgeving er nioet is om de plee mee te behangen. Daaraan moeten partijen zich houden dus. Uitgezonderd overmacht. En het verdere verschil tussen aankoop en verkoop is geen consumentenrisico, maar een ondernemersrisico. Dus ik stel voor de discussie helder te houden en op dat aspect van de zaak niet te gaan hakketakken. Je krijgt je recht pas (makkelijker) als je weet wat je recht is. En dat is het enige doel dat ik hiermee voor ogen heb.

Succes.

Vriendelijke groet, Gus

Exi
25 mei 2011, 16:05
Ik ben het op zich met je eens Gus, maar dit betrof in dit geval een catalogus die op dat moment al enkele maanden oud was. Ik heb de catalogus op dit moment niet bij de hand, maar ik weet bijna zeker dat erin geschreven staat dat het een momentopname van de prijs betreft en dat Musicstore het recht heeft de prijzen te veranderen. Het lijkt me sterk dat ze zich zouden verbinden aan de prijs die ze in de catalogus zetten. Dan zouden ze zichzelf flink in de weg gaan zitten.

MaxVMH
26 mei 2011, 14:34
Als 't in de actuele online catalogus staat, dan heb je er volgens mij wel recht op.

Als er nog mensen zijn die zo'n prijsverschil zien: blijven neuten bij de winkel tot je 't krijgt, desnoods zeggen dat je 't ergens anders wel kan krijgen tegen die prijs (vb. tegen Musicstore zeggen dat je 'm bij Feedback aan €399 kan krijgen omdat 't in de catalogus van Musicstore tegen die prijs staat).

SantaX
2 juni 2011, 05:30
Las net deze discussie, wat volgens mij nog niet aan de orde is geweest is dat er de aanbieding wel redelijk moet zijn. Als je in de winkel een gitaar ziet, een dure custom gibson bijvoorbeeld en in plaats van 4999,= staat er 49,99 dan kun je het vergeten. De rechter zal dan zeggen dat het verschil zo groot is dat de consument had kunnen weten dat het om een fout ging. De leverancier hoeft dan niet te leveren. Een voorbeeld van zo een zaak in de praktijk waren de tv's een paar jaar terug van de Wehman of Neckerman of ander postorder bedrijf. Daar was zo een fout gemaakt, geenstijl linkte dat met het gevolg dat er duizenden tv's werden besteld. De rechter stelde het bedrijf in het gelijk. Dat komt dan ook nog eens overeen met wat ik in de vorige eeuw tijdens die ene economie-les waar ik er niet uit was gestuurd heb geleerd ;) (Vraag me nog steeds af wat ze al die andere lessen hebben geleerd!)

In dit geval sluit ik me overigens volledig bij Gus aan. Al weet ik niet in hoeverre de regelgeving van duitsland is op dit gebied.