PDA

View Full Version : Epiphone SG G400 oplappen



}{Metalmaster}{
21 februari 2011, 02:09
Hallo mensen,

Ik denk, ik heb er al een tijd over gedacht, meerdere malen, om mijn Ephiphone sg'tje maar eens op te lappen, mijn eerste elektrische gitaar, nogsteeds blij mee, geen onprettig dingetje. Ik zou hem alleen wel eens wat willen opknappen, nieuwe apparatuur erin, etc.

Nou zat ik te denken om er ook een Piezobrug in te zetten. Ik heb alleen eigenlijk niet zo'n trek om de cavity aan de achterkant te gaan vergroten met een frees. Is het op een bepaalde manier mogelijk om 1 volume pot die normaal voor de bridge en neck pickup staat voor de piezo te gebruiken, zonder EQ, want dat past al helemaal niet, en het liefst passief... weet iemand of dit mogelijk is? Ik heb wel enkele producten gezien waarbij het leek dat het kon:

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=199_779_561&products_id=3127&osCsid=2d3eabc5f1aaf4457b183d9f24a73aa0

http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/product_info.php?cPath=199_779_561&products_id=3145&osCsid=2d3eabc5f1aaf4457b183d9f24a73aa0

Ben ik dan wel verplicht om in het SG'tje 2 outputs te hebben? of kan ik een bepaald soort switch erin plaatsen waardoor ik het kan combineren via 1 output...? Ik wil wat betreft uiterlijk en zaagwerk zo min mogelijk doen eigenlijk, maar qua klank dus verbeteren.

Ik ben benieuwd of zoiets mogelijk is.

Naast dat ben ik meer van niet-gelakte halzen, waarvan de SG er wel 1 is. Kan ik deze hals ook tot mat schuren? Hoeveel grid heb ik dan nodig?

Ook ben ik van plan om er Schaller m6 Locking Tuners op te zetten en nieuwe pickups, waarbij ik zelf denk aan Vintage pickups die zowel geschikt zijn voor een lekkere blues als voor hard rock.


Ik ben benieuwd wat jullie voor advies, aan of afraders hebben, of jullie het de moeite vinden en wat hulp bij materiaal.


Ik hoor het graag:)

Groeten,
Wieger

Indiedennie
21 februari 2011, 09:29
Probeer anders voordat je de tuners vervangt eens een nieuwe topkam van bijv. Graph-Tech dat komt bij de meeste gitaren de stem stabiliteit ten goede.

broeder6x6
21 februari 2011, 14:29
............... Nou zat ik te denken om er ook een Piezobrug in te zetten. Ik heb alleen eigenlijk niet zo'n trek om de cavity aan de achterkant te gaan vergroten met een frees..........

een piezo heeft nogal wat extra apparatuur nodig dus zonder frees geen piezo


Ben ik dan wel verplicht om in het SG'tje 2 outputs te hebben?

volgens mij kun je het signaal van de piezo combineren met het gewone signaal dus je kunt het met een simpele 2 weg schakelaar aan/uit zetten


Naast dat ben ik meer van niet-gelakte halzen, waarvan de SG er wel 1 is. Kan ik deze hals ook tot mat schuren? Hoeveel grid heb ik dan nodig?


ja je kan een hals wel mat schuren het aantal grid ligt rond de 150 dacht ik:chicken: