PDA

View Full Version : Meersporen Looper



Eric van Esch
20 februari 2011, 22:20
Gisteravond bij Cross-Linx in Groningen een heerlijke avond gehad. Een van de optredende artiesten was Owen Pallett, geniaal muzikaal vond ik het. Hij gebruikt een Looper en daarmee speelt hij zijn hele set. Tijdens de set speelt hij eerst de loops in. Volgens mij per loop een apart spoor wat hij kon aan en uitzetten. Dat intrigeerde me en ben eens gaan zoeken op het internet. Ik kom dan dit tegen: http://www.looproom.com/looperchart.php maar ik zie niet iets waarmee je met een floorboard kan schakelen. Misschien dat ik toch wat over het hoofd zie. Maar wie weet hier meer van? Oftewel wie kent er voetschakelbare meersporen loopers waarbij elke loop afzonderlijk kan worden opgenomen, en aan en uitgezet kunnen worden?

Jedeel
21 februari 2011, 18:28
Oftewel wie kent er voetschakelbare meersporen loopers waarbij elke loop afzonderlijk kan worden opgenomen, en aan en uitgezet kunnen worden?

Heb je ook meerdere loops gelijktijdig gehoord?
Er zijn loopers waarbij je met de voet elke loop in een apart bankje plaats en tijdens weergeven kiest je de juist loop (maar wel 1).

B.v. stel je hebt een nr uit 4 akkoorden, elke bankje bevat steeds 1 akkoord en met de voet kies je 1 v.d. 4 banks.

Eric van Esch
21 februari 2011, 20:30
Ja heb meerdere loops gelijktijdig gehoord. Hij speelde bijvoorbeeld een loop met de syntheziser en daarna een paar loopjes met de viool of stem, elk in een eigen bank misschien? Kan zijn dat ik dat interpreteer als apart spoor? In ieder geval waren de loopjes apart aan en uit te zetten.

Le Sheep
26 februari 2011, 00:45
Andrew Bird doet aan hetzelfde concept. Heb eigenlijk ook altijd willen weten hoe dit in elkaar zit..:)

kaptan kitarra
26 februari 2011, 08:28
Andrew Bird doet aan hetzelfde concept. Heb eigenlijk ook altijd willen weten hoe dit in elkaar zit..:)

Dat doet Najib Amhali ook toch? Of is dat dan weer iets anders?
Haha, ik ook:cooler:.

apekop
26 februari 2011, 14:25
Dat doet Najib Amhali ook toch? Of is dat dan weer iets anders?.

volgens gebruikt/gebruikte (?) hij een Line 6 DM4 in zijn shows

vincedepooh
26 februari 2011, 17:28
Ik heb net even een filmpje van owen pallet bekeken, inderdaad wel leuk. Ik zag tussen zijn pedalen een Boss rc-20xl. Dit is een looppedaal. De meerdere loops die je hoort zijn overdubs. Je speelt iets in en je voegt daar elke keer iest bij in. Er zijn genoeg filmpjes op youtube waar je dit kan zien. zelf vind ik dub fx (http://www.youtube.com/watch?v=UiInBOVHpO8) leuk deze gast dubt zijn stem met veel effecten erbij.