PDA

View Full Version : nieuw stratje



Taff
20 februari 2011, 19:19
hey,

een nieuwe zoektocht startende, werd het duidelijk dat er een strat zat aan te komen.
ik probeer zoveel mogelijk in 1 gitaar te stoppen; dus voor mn hardrockbandje een goeie hb in de brug en voor de jazz misschien een hb in singlecoil formaat in de neck (goede ervaringen hiermee!)
alleen vind ik die standaard strats die zo de fabriek uitkomen een beetje karakterloos.
toen stuitte ik op iets anders, strats uit 1996. (84' is ook oke)

kunnen jullie mij vertellen;
- enige ervaringen
- verkooppunten
- handige sites met info

ik ben zelf ookal aan het zoeken geslagen maar hulp is nooit weg

greetz Ruben

geert1976
20 februari 2011, 19:41
hey,

een nieuwe zoektocht startende, werd het duidelijk dat er een strat zat aan te komen.
ik probeer zoveel mogelijk in 1 gitaar te stoppen; dus voor mn hardrockbandje een goeie hb in de brug en voor de jazz misschien een hb in singlecoil formaat in de neck (goede ervaringen hiermee!)
alleen vind ik die standaard strats die zo de fabriek uitkomen een beetje karakterloos.
toen stuitte ik op iets anders, strats uit 1996. (84' is ook oke)

kunnen jullie mij vertellen;
- enige ervaringen
- verkooppunten
- handige sites met info

ik ben zelf ookal aan het zoeken geslagen maar hulp is nooit weg

greetz Ruben

Vertel eerst maar eens wat je budget is.
Van de jaartallen 84 en en 1996 kan ik geen chocola maken
Het enige wat ik kan opmaken uit je post is, dat je een strat wilt met een H-S-S configuratie.

En dit is de eerste keer dat ik deze opmerking maak: doe wat aan je hoofdletter gebruik en interpunctie, want het leest wel iets wat irritant zo.

Hendriks
20 februari 2011, 19:49
Even proberen het te begrijpen : standaards zijn karakterloos , behalve die uit 96 en mischien die uit 84 ook.
Ah ,dan moet je er 1 uit 1996 kopen en anders 1 uit 1984.

barno
20 februari 2011, 19:52
alleen vind ik die standaard strats die zo de fabriek uitkomen een beetje karakterloos.
toen stuitte ik op iets anders, strats uit 1996. (84' is ook oke)

greetz Ruben

We gaan ervan uit dat je alle andere jaartallen grondig getest hebt :)

Taff
20 februari 2011, 21:32
- hss, dat had je goed,
- mn VOORKEUR gaat uit naar 96 of 84, dat was volgens mij ook niet zo moeilijk om te begrijpen.
- karakterloos wil zeggen dat het zo standaard is, er is voor mij niet veel aan als hij gloednieuw is -.-

TimS
20 februari 2011, 21:36
- hss, dat had je goed,
- mn VOORKEUR gaat uit naar 96 of 84, dat was volgens mij ook niet zo moeilijk om te begrijpen.
Waar heb je dat gelezen?

- karakterloos wil zeggen dat het zo standaard is, er is voor mij niet veel aan als hij gloednieuw is -.-
Bedoel je nou het uiterlijk of het geluid?

Hendriks
20 februari 2011, 21:41
- hss, dat had je goed,
- mn VOORKEUR gaat uit naar 96 of 84, dat was volgens mij ook niet zo moeilijk om te begrijpen.
- karakterloos wil zeggen dat het zo standaard is, er is voor mij niet veel aan als hij gloednieuw is -.-

En waarom zijn die 96 en 84 nou anders? Ik begrijp er nog steeds helemaal niets van.

TimS
20 februari 2011, 21:43
Misschien 84 tot 96?

Taff
20 februari 2011, 22:05
een strat uit 60 tot 70 gaat iets boven mn budget, dat had ik wel kunnen vermelden. ik heb wel een paar mooie uit 96 zijn staan

>1200, kan iets uitwijken

Hendriks
20 februari 2011, 22:38
Voor dat bedrag koop je een mooie American Vintage en zou ik geen standaard kopen.

kapepper
21 februari 2011, 11:51
Voor dat bedrag koop je een mooie American Vintage en zou ik geen standaard kopen.

zou ik ook doen. Dan zit je 9 van de 10 keer goed

daub
21 februari 2011, 15:02
Doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rooker
21 februari 2011, 15:29
Ik snap best dat een oudere gitaar die goed geconserveert is veel karakter heeft maar over het algemeen hoor je juist over de huidige Fenders vanaf de USA standart over het algemeen veel lof. Dus voor de kwaliteit hoef je niet persee een oude te kopen. En als je hem in de winkel test, doe dit dan over een degelijke buizenbak. Want wanneer ze je bij de lokale gitaarboer een klein transistortje aanbieden klinkt elke gitaar ruk.
En als je hem lang houd wordt hij vanzelf vintage..