PDA

View Full Version : waar op te letten bij tweede handsje??



feegflor
20 februari 2011, 19:09
ok, nou heb ik al eerste gitaar waar op te letten topic gelezen en met de zoekfunctie een topic gevonden, maar dit was voor mij niet genoeg:stop:. dus ik hoopte nog een paar tips te kunnen krijgen. het gaat om deze gitaar die ik vrijdag ga uitproberen: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/420571482-gibson-epiphone-explorer-korea-zeldzaam-mooi-inc-gigbag.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SG xqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKx rNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Theroses
20 februari 2011, 19:14
ok, nou heb ik al eerste gitaar waar op te letten topic gelezen en met de zoekfunctie een topic gevonden, maar dit was voor mij niet genoeg:stop:. dus ik hoopte nog een paar tips te kunnen krijgen. het gaat om deze gitaar die ik vrijdag ga uitproberen: http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/420571482-gibson-epiphone-explorer-korea-zeldzaam-mooi-inc-gigbag.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SG xqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKx rNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Let erop dat er geen buzz is oftewel kletterende snaren, dit doe je door gewoon even elke fret te bespelen dan merk je het vanzelf. En vraag om documentatie van vorige reparaties/ en of deze er geweest zijn. aan het serienummer te zien is ie uit 2001. ziet er leuk uit, maar bovenal moet ie gewoon lekker in de hand liggen en dan ga je er veel plezier van hebben

Succes ;)

zeiler
20 februari 2011, 19:26
ligt 't aan mij of overdrijft de verkoper met de prijs van z'n gigbag :o!?

budje
20 februari 2011, 19:35
zal wel n adviesprijs ergens van internet afgepakt hebben.

geert1976
20 februari 2011, 19:35
ligt 't aan mij of overdrijft de verkoper met de prijs van z'n gigbag :o!?

Nee, dat zat ik ook al met enige verbazing te lezen.

Edit, indien jij het bod hebt gedaan, vind ik deze iets wat aan de hoge kant.
Met een beetje geduld en iets verder zoeken kun je voor iets meer euro's een betere Explorer bemachtigen met een setneck.
Deze Epi is een instappertje, een beetje vergelijkbaar met de Epi LP 100, niet slecht, maar ook niet verbluffend goed.

Welke muziekstijlen ga je er trouwens mee spelen?

Mesjoggah
20 februari 2011, 19:42
ligt 't aan mij of overdrijft de verkoper met de prijs van z'n gigbag :o!?

deze kost gewoon €75,- (bij Thomann)

feegflor
20 februari 2011, 22:02
.

Welke muziekstijlen ga je er trouwens mee spelen?

voornamelijk hardrock misschien ook een beetje metal

Midwolda
20 februari 2011, 22:24
Let er ook op of de frets nog in goede staat zijn.
De meeste dingen aan een gitaar kun je redelijk makkelijk fixen,
maar nieuwe frets zetten is echt een karwei voor gevorderden.

munkie
21 februari 2011, 12:07
+1

Neck, toets, fretwerk luidt de mantra. Geen kromme of getordeerde necks, geen breuken, geen kopbreuk (gehad) geen splitten. Geen diepe putten tot op het hout in de frets. Geen kapotte trekstangen (trussrods).

Verder hardware en elementen: origineel en goed? Dat is het duurst om te vervangen. Is de originele hardware nog te krijgen? Is het te vervangen door standaard spul van Tone Factory enzo? Bij oude Jappen vaak wel, bij oude Duitsers vaak niet.

Krakende potmeters en onwillige schakelaars: geen probleem, kost bijna nix om te vervangen. OK een dikke jazzer of ES335 gitaar opfixen met nieuwe electronica is geen pretje. Krassen op de body maakt nix uit voor spelen en klinken al kost het wel verkoopwaarde.

TDZH
21 februari 2011, 14:54
Zonde, die rare hap uit de onderkant van de body.