PDA

View Full Version : Panic Attack - Dream Theater Tribute (live)



minoin
20 februari 2011, 18:55
Bazen van gitaarnet,

Hierbij de live registratie van ons eerste optreden met Panic Attack, een Dream Theater Tribute band.
Een compilatie van de nummers "Pull Me Under", "Fatal Tragedy", "In The Name Of God".
http://www.youtube.com/watch?v=vGD0uqsLPK8

Het hele nummer "Learning To Live" + klein stukje "Wait For Sleep" ervoor (aanrader, beste kwaliteit van de twee):
http://www.youtube.com/watch?v=gSQi8C00X-U

Ik hoop dat jullie het iets vinden :)


DISCLAIMER: Allereerste optreden (dus met foutjes) met geimproviseerde zang. We zijn nog steeds op zoek naar een zanger :)

budje
20 februari 2011, 19:23
ik vind t dapper hoor, ik zou me niet eens aan de ballads durven wagen! (maar ik ben dan ook nooit een snelheidsmonster geweest) Maar inderdaad, zoek een overtuigende zanger(es) aub! Helaas is t geluid niet zo heel denderend, dus daar zal ik niets van zeggen.

allochthomas
20 februari 2011, 19:52
Klinkt goed, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de zangeres:makeup:. Verder vind ik dat de toetsenist nog wat aan zijn geluid mag werken, klinkt naar mijn mening niet helemaal lekker.

pasqual
20 februari 2011, 22:30
dat jullie kunnen spelen is zeker te horen. jammer dat het geluid zo shit is. doet afbreuk aan jullie spel. dream theater is alleen het type muziek dat ik, ondanks dat ik het erg knap vind, niet zo lang volhoud omdat het naar mijn mening in de categorie "muzikantenmuziek" vind thuishoren. maar de klasse van dit soort muziek zal ik niet onderkennen. ik ben nogal gecharmeerd van Octavarium. een geweldige spanningsopbouw!

Henri H
20 februari 2011, 23:43
In tegenstelling tot Pasqual kan ik wel goed naar DT luisteren.
Muzikantenmuziek heeft zeker bestaansrecht wat mij betreft.

Verder ben ik het wel met Pasqual eens, geluidskwaliteit is erg slecht, jammer.

Ik zou toch niet graag naar jullie komen kijken eerlijk gezegd, puur omdat het te hooggegrepen is denk ik, althans met deze zangeres zeker.
Ik begrijp dat jullie nog zoekende zijn(?)

pasqual
21 februari 2011, 11:04
In tegenstelling tot Pasqual kan ik wel goed naar DT luisteren.
Muzikantenmuziek heeft zeker bestaansrecht wat mij betreft.


ik kan er wél naar luisteren maar ik hou dit geen concert van 2 uur vol want dan ben ik niet meer geboeid en "muzikantenmuziek" heeft zeker bestaansrecht, als het al bestaat....je begrijpt wat ik wil zeggen.

minoin
21 februari 2011, 17:46
Hey Guys,

Thanks voor de feedback!

Uiteraard zijn reacties over kwaliteit van de opnames terecht, maar daar is nu niets meer aan te doen helaas. We zijn allemaal zeer gebrand op een gebalanceerde en goede sound, maar dat komt zo helaas niet over.

"Muzikantenmuziek", tja, wat moet ik daar nou over zeggen :) Ik denk dat Dream Theater leuk wordt bij muzikale kennis of ervaring en dat sommige nummers niet om aan te luisteren is voor mensen die de muziek niet begrijpt (No offense!) Hoewel ik niet snap als Learning To Live alleen onder "muzikantenmuziek" wordt geschaard, dan ben je wel erg simpel.

Jullie leggen ook de vinger direct op de zere plek; het zanger-verhaal is voor ons een doorn in het oog. En met een zangeres (die vriendelijk genoeg was even mee te doen) die het niet gewend is te zingen, daar wordt niemand blijer van. We zijn inderdaad nog op zoek, al dik een jaar zonder resultaat :(

Maar niemand reacties op technisch gebied? Het is namelijk, terecht of niet, kritiek op geluidskwaliteit of zangeres..
Thanks anyway :)

FNaRK
21 februari 2011, 18:58
Ben erg grote DT fan maar hier word ik niet vrolijk van. Juist door de slechte geluidskwaliteit en de beperkte vocale kwaliteiten ben ik na 2 minuten afgehaakt.
Ik begrijp ook eigenlijk niet waarom je dit openbaar maakt. Wacht gewoon tot je representatieve opnames hebt.

Henri H
21 februari 2011, 19:40
Pasqual en ik hebben aangegeven dat het muzikaal wel goed zit, maar ik ben het ook met Roadkill (;)) eens; beter wachten tot je betere opnames hebt.

Nog een tip voor als je opnames gaat maken: neem een camera met een ingebouwde attenuator, en gebruik die. De meeste ingebouwde microfoons slaan compleet dicht als het volume te hoog wordt. Een attenuator voorkomt dat.
Opnames via de mengtafel kan ook, maar dan moet je wel een goeie geluidsman hebben, die er een beetje goeie, niet te droge mix van maakt.

pasqual
21 februari 2011, 23:15
"Muzikantenmuziek", tja, wat moet ik daar nou over zeggen :) Ik denk dat Dream Theater leuk wordt bij muzikale kennis of ervaring en dat sommige nummers niet om aan te luisteren is voor mensen die de muziek niet begrijpt (No offense!) Hoewel ik niet snap als Learning To Live alleen onder "muzikantenmuziek" wordt geschaard, dan ben je wel erg simpel.


ik bedoel dit genre muziek in het algemeen als ik het heb over muzikanten muziek. niet iedereen vind dit tecnische gepiel leuk om naar te luisteren. om dan meteen te stellen dat sommige mensen de muziek niet begrijpen en dan maar te stellen dat ik ( wij ) dan wel erg simpel ben ( zijn ) begrijp ik niet helemaal. als je niet tegen kritiek kent, post dan niet. ik vond mijn reply toch eigenlijk best wel positief. maar verder veel plezier met het coveren van deze band. ik kom in ieder geval niet kijken.

minoin
22 februari 2011, 14:01
Hahaha, ik kan als geen ander tegen kritiek en ben blij om beide positieve kanten en negatieve kanten te horen. En ik ben het op heel veel vlakken met jullie eens, zoals ik in mijn post aangeef. Het is vaak altijd hetzelfde als het gaat om bijvoorbeeld Dream Theater en die discussie zal ik niet nog eens opstarten. Thanks voor de opbouwende kritiek, daar gaan we iets mee doen en wordt gewaardeerd. Tegen de negatievelingen hier; blijven oefenen, dan kun je dit later ook ;)

interessander
22 februari 2011, 14:10
Persoonlijk vind ik DT alleen muzikaal interessant, dwz ik vind de zang het grote minpunt van de muziek. In dat opzicht is dit filmpje best representatief ;)

Maar ik hoop dat jullie een goede zanger kunnen vinden, anders zou ik dit persoonlijk niet graag live ten gehore durven brengen, of je moet een Liquid Tension cover band gaan beginnen natuurlijk!

Magic Bean
23 februari 2011, 16:27
Klinkt goed, maar ik ben niet zo gecharmeerd van de zangeres:makeup:. Verder vind ik dat de toetsenist nog wat aan zijn geluid mag werken, klinkt naar mijn mening niet helemaal lekker.

Zou je dit wat meer kunnen toelichten, dan kan ik kijken wat ik zou kunnen veranderen? Ik heb wel gemerkt dat bepaalde stukken wegvallen in de mix, maar dat komt vooral door de camerapositie (links op de PA staat de gitaar)

Ik merk dat veel mensen struikelen over de geluidskwaliteit. Deze valt mij eerlijk gezegd ook tegen, maar momenteel hebben we niets beters. We zijn bezig met betere opnames.

Even ter info: dit was een try-out met 4 man publiek om ons in-ear systeem te testen. De 4 lelijke gasten zitten in de band. De zanger en zangeres zijn een week van tevoren benaderd en hebben 1 keer gerepeteerd. Daarnaast is de zangeres net 1 dag beter van de griep. We weten zelf heel goed dat de zang onder de maat is en daarom is het ook niet in een vocalistenforum gepost...
Ik ben juist heel benieuwd naar de inhoudelijke kritiek op techniek en performance van de muzikanten.

Gr.
Arnout
Toetsenist Panic Attack

Liquid_Metal
24 februari 2011, 21:05
Ach minoin, muzikanten vinden in dit genre is nou eenmaal enorm lastig. Wees blij dat je de meest beroemde progmetal band ter wereld covert. Er zijn zat mensen die daar iets mee willen. Wij moeten onszelf als eigen-werk-band elke keer weer bewijzen (op een andere manier) en hebben nu een half jaar een zanger uit Spanje. Maar heeft ons bijna een jaar gekost en inmiddels zitten we ook een jaar zonder toetsenist. Volgens mij is de laatste categorie nog moeilijker te vinden.

Overigens: klinkt enorm vet! Aangezien wij in hetzelfde genre zitten kunnen we misschien samen (met nog andere bands) wat optredens verzorgen. Met een 'groepje' kun je makkelijk bij zaaltjes aankloppen. PM maar bij interesse :).

minoin
24 februari 2011, 21:55
Ach minoin, muzikanten vinden in dit genre is nou eenmaal enorm lastig. Wees blij dat je de meest beroemde progmetal band ter wereld covert. Er zijn zat mensen die daar iets mee willen. Wij moeten onszelf als eigen-werk-band elke keer weer bewijzen (op een andere manier) en hebben nu een half jaar een zanger uit Spanje. Maar heeft ons bijna een jaar gekost en inmiddels zitten we ook een jaar zonder toetsenist. Volgens mij is de laatste categorie nog moeilijker te vinden.

Overigens: klinkt enorm vet! Aangezien wij in hetzelfde genre zitten kunnen we misschien samen (met nog andere bands) wat optredens verzorgen. Met een 'groepje' kun je makkelijk bij zaaltjes aankloppen. PM maar bij interesse :).

True, zeker. Maar het is (naar mijn mening) vaak dat Prog-liefhebbers ook andere muziek heel erg kunnen waarderen, mits het goed en met gevoel gespeeld is. Andersom is het voor mijn gevoel maar zelden zo...
Jouw situatie heb ik ook gehad Liquid, zo'n 5 jaartjes. Album gemaakt, single gemaakt, 013 gespeeld, maar nooit echt iets van de grond gekregen. Het is heel moeilijk een goeie plek te krijgen in de "scene".
Wij kwamen uit een dorp uit Brabant en hadden de connecties niet om veel op te treden.
Nu is het wachten voor ons op een zanger en dan gaat het balletje rollen, we hebben al mogelijke agency contacten van de drummer (die ook met Marcel Coenen speelt in Chained Alice). Maar het is heerlijk om Dream Theater te spelen, we kunnen helemaal ons ei (techniek en gevoel) erin kwijt.

Keihard doorzetten met je eigen progband, wie weet kom je er wel :D Ik zal het onthouden, dan contact ik je als er duidelijkere afspraken/optredens in het vooruitzicht komen.

@Interessander: Zo dacht ik er precies over, thanks :) En we denken serieus aan Liquid Tension Experiment, maar daar is het publiek te klein voor. Wellicht komt er een Universal Mind of Kindred Spirits wel in.

kaassie
25 februari 2011, 13:55
Bazen van gitaarnet,

Hierbij de live registratie van ons eerste optreden met Panic Attack, een Dream Theater Tribute band.
Een compilatie van de nummers "Pull Me Under", "Fatal Tragedy", "In The Name Of God".
http://www.youtube.com/watch?v=vGD0uqsLPK8

Het hele nummer "Learning To Live" + klein stukje "Wait For Sleep" ervoor (aanrader, beste kwaliteit van de twee):
http://www.youtube.com/watch?v=gSQi8C00X-U

Ik hoop dat jullie het iets vinden :)


DISCLAIMER: Allereerste optreden (dus met foutjes) met geimproviseerde zang. We zijn nog steeds op zoek naar een zanger :)

Hey Minon,
Te gek man, petje af voor je gitaarspel. Helemaal mijn ding.