PDA

View Full Version : Help bij Behringer 2222fx 8 sporen naar 2



rocketx4
20 februari 2011, 13:11
Ik heb onlangs een Behringer 2222fx gekocht.
hier zit ook een usb opname functie op.
Hij heeft 8 mic ingangen, sluit ik hem aan op de computer?
Dan geeft ie maar 2 ingangen weer.
Nu heb ik zelf al een beetje op het net gekeken,
hier staat op dat het officieel een twee kanaals opname-apparaat is,
maar dat je met de goede kabels toch 8 mics, per kanaal kunt bedienen.
Wil namelijk de drummer (ong 5 mics), bassist (1 mic), zang(1 mic) en ik (1mic) opnemen.
weet iemand hoe waar ik deze kabels kan kopen?

groeten!:soinnocent:

The Bertman
20 februari 2011, 15:49
Je kan er wel 8 mics op aansluiten, maar wat er door de USB naar je computer gaat is een mix van alle kanalen, dus de output van de mixer. Meer kanalen apart op je computer binnen krijgen gaat niet.

TimS
20 februari 2011, 15:57
Bedoelen ze niet dat je dan de inserts naar een audio interface stuurt?

The Bertman
20 februari 2011, 16:49
Dat kan wel, maar in dit geval is de Behringer zelf de audio-interface, dus dat zou een beetje dubbelop zijn.

rocketx4
20 februari 2011, 17:24
Bedoelen ze niet dat je dan de inserts naar een audio interface stuurt?

allereerst bedankt voor de snelle reactie mensen!:)
maar als ik het nu goed begrijp moet ik een interface kopen die wel 8 kanalen kan hebben.
ik plug de kabels via insert door naar die interface?

groeten:rockon:

The Bertman
20 februari 2011, 17:57
Nou, als je dat doet, kan je beter de kabels direct op de interface aansluiten en de hele mengtafel weglaten. Die heb je dan niet meer nodig.

rocketx4
20 februari 2011, 18:02
klopt eigenlijk wel:(
maar gelukkig heb ik het mengpaneel niet alleen voor het opnemen.
we spelen ook veel live:)

ik denk dat ik dan de zang en gitaar en bas na elkaar opneem, drum laat ik doen.:(

trouwens weet je ook wat een goed uitgebreid opname-programma is voor windows?

audacity is voor mij niet genoeg. ik zoek iets als logic pro, maar die is alleen voor mac.

groeten

GravyTrain
20 februari 2011, 18:23
Mijn broer gebruikt altijd cubase in windows, maar een goedkoop alternatief is Reaper (http://www.reaper.fm), heb ik ook al in een ander topic aangeraden werkt perfect is behoorlijk uitgebreid en kost voor thuisgebruik $40.

rocketx4
20 februari 2011, 18:31
Mijn broer gebruikt altijd cubase in windows, maar een goedkoop alternatief is Reaper (http://www.reaper.fm), heb ik ook al in een ander topic aangeraden werkt perfect is behoorlijk uitgebreid en kost voor thuisgebruik $40.

thanks GravyTrain

The Bertman
21 februari 2011, 12:28
Ja, Reaper heb ik ook, mooi programma voor weinig, en het kan alles wat Cubase of Logic ook kunnen.

TimS
21 februari 2011, 14:08
Dat kan wel, maar in dit geval is de Behringer zelf de audio-interface, dus dat zou een beetje dubbelop zijn.
Ik dacht dat hij live wilde opnemen, dan is het wel handig om die twee gescheiden te houden denk ik.

harrie-beton
21 februari 2011, 14:11
We moeten in deze thread 2 dingen uitelkaar houden, de hardware en software.
Je vraag begon met hardware maar nu heb je het over software. Ik begrijp dat je een beginner bent en ik waardeer je frisse energie.
Op dit moment heb je een mengtafel die 2 sporen naar je computer kan sturen maximaal. Het aantal van 8 inputs staat daar los van.
Ik ken deze dingen en ze zijn goedkoop maar meestal van weinig kwaliteit.
Een losse mengtafel zonder usb zal al snel beter van kwaliteit zijn.

Voor opames zoek je een interface van 8 sporen? Ik zou dan sterk aanraden om een usb kastje met ingebouwde pre amps. Je kunt dan de microfoons direct opnemen en dat is goedkoop en geeft goede kwaliteit.
kijk op www.feedback.nl (http://www.feedback.nl) voor usb interface met meerdere sporen.

Qua software is reaper, adobe audition en cubase allemaal prima. Bij een aantal kastjes krijg je software erbij.
Eerst goed lezen dan pas kopen.

Tot slot, beetje dooddoener maar: Goed opnemen is een vak en ook al heb je in de toekomst een interface en een computer. It's the indian not the arrow.
Paar zeer goede platen van de beatles zijn opgenomen met 4 sporen.
Whiter shade of pale van Procol harum is MONO.