PDA

View Full Version : Mijn nieuwe 79 Fender



Noordeling38
20 februari 2011, 12:11
Wat vinden jullie hiervan? Speelt erg goed gezien sommige verhalen over de slechte kwaliteit van eind jaren 70 Fenders! Zie fotos.

Zie fotos:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DNFLIMJL

:blast:

geert1976
20 februari 2011, 12:20
Mooie Fender,

Er zijn in de 70's draken van Strats en Tele's bij Fender van de band gerold, maar er zaten natuurlijk ook gewoon goede tussen.

Zijn het nou de foto's, of is de achterzijde van de hiel geschuurd, waardoor de datumstempel bijna weg is?

Hendriks
20 februari 2011, 12:35
het is echt "maand van de 70's strat" , maar ook bij deze : helemaal niet verkeerd.
Hoe is het gewicht?

Noordeling38
20 februari 2011, 12:36
Volgens mij geschuurd, zie vaag d8 staan de rest onleesbaar.

Noordeling38
20 februari 2011, 12:48
4,3kg weegt hij, valt mee

Oranjeaap
20 februari 2011, 12:56
Ha, ik heb zijn maple broertje :P

http://img839.imageshack.us/img839/4936/cimg2001q.jpg

Noordeling38
20 februari 2011, 13:02
Ziet er ook goed uit! Bij de mijne is de Tremelo arm ooit gebroken. Schroefdraad zit nog in blok. Moet ik er een keer uithalen. Iemand tips?

Oranjeaap
20 februari 2011, 13:32
Er is ongetwijfeld een manier om dat er uit te krijgen, maar dat gaat wel lastig worden denk ik

Ik had trouwens ook liever een rosewood board gehad maarja..

Stratman70
20 februari 2011, 14:38
Wat vinden jullie hiervan? Speelt erg goed gezien sommige verhalen over de slechte kwaliteit van eind jaren 70 Fenders! Zie fotos.

Zie fotos:

http://www.mijnalbum.nl/Album=DNFLIMJL

:blast:
Hey gefeliciteerd man! 70s strats zijn gewoon de mooiste strats imo, als het geen wanproduct is, want inderdaad hebben ze een hele slechte reputatie.

kapepper
20 februari 2011, 15:20
mooi ding!!

al lang aan het nadenken om mij een seventies strat te kopen, meerbepaald 77 (77 is mijn geboortejaar ...)

ateng
20 februari 2011, 18:11
Hey gefeliciteerd man! 70s strats zijn gewoon de mooiste strats imo, als het geen wanproduct is, want inderdaad hebben ze een hele slechte reputatie.

Daarom dat ik een Tokai Silverstar heb gekocht ;)

Een stuk artikel over de Silverstar:

"Een ander interessant onderwerp van vooroordelen is de Tokai Silver Star. Deze waren Tokai replica's van de grote kop "1970" strats. McGovern heeft gewerkt aan honderden Fenders en Tokais de loop der jaren en is duidelijk dat de Silver Star is een veel betere gitaar dan een van de CBS Fender originelen, "zelfs de tilt-hals werken die nooit CBS beheerd". Tokai dezelfde hoge kwaliteit componenten gebruikt voor de Silver Star zoals ze deden op de Springy Sounds, ze waren in de productie op hetzelfde moment (in tegenstelling tot de originelen die van de aanpak CBS geleden om de kwaliteit)."

geert1976
20 februari 2011, 18:34
Tja Tokai maakte begin eind 70er, begin 80er jaren uitstekende Fender kopiën en er wordt inderdaad door veel mensen gesuggereerd dat de Tokai's in die tijd beter waren.

Ik heb zelf een Breezysound TE70 Tele en het is een heel erg goed instrument, klinkt als een klok en de afwerking is prima.

Stratman70
21 februari 2011, 00:08
Daarom dat ik een Tokai Silverstar heb gekocht ;)

Een stuk artikel over de Silverstar:

"Een ander interessant onderwerp van vooroordelen is de Tokai Silver Star. Deze waren Tokai replica's van de grote kop "1970" strats. McGovern heeft gewerkt aan honderden Fenders en Tokais de loop der jaren en is duidelijk dat de Silver Star is een veel betere gitaar dan een van de CBS Fender originelen, "zelfs de tilt-hals werken die nooit CBS beheerd". Tokai dezelfde hoge kwaliteit componenten gebruikt voor de Silver Star zoals ze deden op de Springy Sounds, ze waren in de productie op hetzelfde moment (in tegenstelling tot de originelen die van de aanpak CBS geleden om de kwaliteit)."

Ik heb twee Tokai Springy's waar ik ook erg tevreden mee ben. De opzet van Tokai was destijds ook om de mensen in de jaren 70/80 weer te geven wat ze wilden; kwalitatieve goede strats. Mensen wilde weer oude strats uit de jaren 50 en 60, die toen al onbetaalbaar waren en daar sprong Tokai handig op in.

Het gequote artikel heeft wat rare zinnen die niet logisch. Soms missen ze bepaalde. ;-)

ateng
21 februari 2011, 01:10
Het gequote artikel heeft wat rare zinnen die niet logisch. Soms missen ze bepaalde. ;-)

Dat vond ik dus ook :) maar heb de originele artikel wat in het engels is gelezen en tis best wel interessant allemaal... de rechtzaken enzo.

Maar even terug... de jaren 70 strats klinken inderdaad iel en dun en dat vond ik van de Tokai dus ook. Maar das ook logisch als het een kopie is dus heb ik de pickups gelijk maar vervangen waardoor het nu aangenamer en muziekaler klinkt.