PDA

View Full Version : Muziekprogramma voor een Mac



Duhsjaak
20 februari 2011, 10:47
Goeiemorgen!!!
Of het aan mijn manier van zoeken ligt of aan de zoekmachine binnen GN is voor mij een raadsel. Dus misschien is dit al eerder aan de orde geweest. In dat geval: Sorry.

Ik ben op zoek naar een muziekprogramme voor een MAC.
Iemand daar een suggestie voor. Freeware zou helemaal fantastisch zijn, gezien de stand van zaken in de portemonnee.

Alvast dank!!!

Vriendelijke groet, Gus

Brewskie
20 februari 2011, 11:05
Goeiemorgen!!!
Ik ben op zoek naar een muziekprogramme voor een MAC.


Gus, wat moet dat muziekprogramma dan doen ? ...met Garageband kun je al behoorlijk wat doen. En dat programma zit standaard in OSX.

Duhsjaak
20 februari 2011, 11:11
Goeiemorgen Brewskie
Dank voor je vlotte reactie.
Ik zoek iets a la Fruity Loops, zodat je super simplistisch effe een backing in elkaar kunt zetten.
Hoeft geen bijzondere studio kwaliteiten te hebben of zo.
Heb je suggesties?

Dank!!!
vriendelijke groet, Gus

GravyTrain
20 februari 2011, 12:31
Kijk eens naar Reaper (http://www.reaper.fm/index.php), een vrij uitgebreid DAW pakket voor $40 voor particulieren, voor professioneel gebruik $150, je kan het gratis 30 dagen zonder beperkingen legaal proberen (en volgens mij zijn er daarna nog steeds geen beperkingen) werkt op windows en Os X.

Duhsjaak
20 februari 2011, 15:57
Hi Gravy
Mooie nick trouwens.
Dank voor je hulp. Had ook geen o ja gevoel. Had er zelfs nog nooit van gehoord. Nooit te oud etc.....
Dank je wel dus. Ga het gelijk proberen.

Vriendelijkie groet, Gus

vincent136
20 februari 2011, 17:59
Garageband zit er standaard op en voldoet heel erg goed voor simpele, maar efficiënte dingen. Ik heb er lang mee gewerkt. Heb nu Logic Pro 8, werkt ook super. Ik zou Garageband proberen, want dat is perfect geïntrigeerd met Apple. Werkt lekker!

GravyTrain
20 februari 2011, 18:18
ik vind garageband dus 3x niks, logic daarentegen is wel fijn, maar een beetje prijzig als je iets goedkoops zoekt

yhcmarc
20 februari 2011, 23:16
+1 voor Reaper, super programma.

heinz3110
21 februari 2011, 17:40
Tracktion, redelijk goedkoop, uitgebreid en zo onder de knie.

(Gebruik het zelf ook namelijk.)

Ik kan alleen effe niet vinden wie het verkoopt in den lande.

EuroCinema
21 februari 2011, 20:19
Garageband 2 is zo simpel, handig en snel dat ik Logic nauwelijks meer gebruik. De gitaarsounds zijn ook meer dan behoorlijk. En dat gratis en voor niks! Upgraden naar Logic kan altijd nog.

Duhsjaak
22 februari 2011, 09:14
Hi forummers
Hartelijk dank voor de hulp.

De keus is op Reaper gevallen. Garageband mwah.... Net niet namelijk.

Ook namens mijn jongste kind, ook gevallen voor het virus. En ook aan de ermee slag.
Heel fijn deze hulp. Nogmaals dank.

Met vriendelijke groet, Gus

EuroCinema
22 februari 2011, 10:00
Mooi zo! Ik ben wel benieuwd welke functies uit Reaper je wilt gebruiken die je miste in Garageband?