PDA

View Full Version : Geluid valt weg....



Demoi-crazy
20 februari 2011, 10:26
Hey,


Ik heb een probleem met met opstelling. Gisteren had ik tijdens een optreden iets heel vervelends voor. Ik was aan het spelen en mijn geluid werd vanzelf geleidelijk aan stiller tot alles weg was.....
Ik heb elk kabeltje bekenen en goed gestoken en het hielp niet.... Plots uit het niets was mijn geluid terug....
Ik heb dit nog niet meegemaakt.... dit is mijn gear :
Gitaar Gibson SG -> AB box -> boss tuner -> Boss Fuzz -> Newtone Screamer -> Wah -> volumepedaal -> Marshall JVM410

In de effectloop zitten een delay en een phase shifter

Alle effecten worden gevoed via transfo's en niet via batterijen... Heeft iemand een idee hoe dit zou komen?
Ik heb mijn versterker iets langer dan 3 jaar, zou het aan de lampen kunnen liggen?

Help!:(

toneblo
20 februari 2011, 10:32
Hey,


Ik heb een probleem met met opstelling. Gisteren had ik tijdens een optreden iets heel vervelends voor. Ik was aan het spelen en mijn geluid werd vanzelf geleidelijk aan stiller tot alles weg was.....
Ik heb elk kabeltje bekenen en goed gestoken en het hielp niet.... Plots uit het niets was mijn geluid terug....
Ik heb dit nog niet meegemaakt.... dit is mijn gear :
Gitaar Gibson SG -> AB box -> boss tuner -> Boss Fuzz -> Newtone Screamer -> Wah -> volumepedaal -> Marshall JVM410

In de effectloop zitten een delay en een phase shifter

Alle effecten worden gevoed via transfo's en niet via batterijen... Heeft iemand een idee hoe dit zou komen?
Ik heb mijn versterker iets langer dan 3 jaar, zou het aan de lampen kunnen liggen?

Help!:(


Check de in en outputs van je fx-loop achter op de jvm, zitten in printplaat en kunnen losse verbindingen hebben opgelopen.
Opnieuw vastsolderen en opgelost.

Hoe te testen: Wanneer je geluid wegvalt, even een plug van fx-loop beet pakken om te zien of met voorzichtig zijwaarts bewegen je geluid in ene weer terug is..

cluseau
20 februari 2011, 11:48
..... mijn geluid werd vanzelf geleidelijk aan stiller tot alles weg was.....


Als je geluid echt netjes geleidelijk wegsterft tot er niets meer over is lijkt de send/return jack geen optie hoewel dat ook mijn eerste gedachte was. Probleem zoveel mogelijk isoleren door alle overige apparatuur te verwijderen en alleen een gitaar op je amp aan te sluiten. Blijkt het werkelijk in de amp te zitten kun je tijdens de storing de send/return jacks even kietelen door er een jackplug in te prikken. Heeft dat gunstig effect dan de jacks reinigen. Het zou ook kunnen dat er een gloeidraad uitvalt, dan zakt je geluid idd heel geleidelijk maar is dan toch binnen een minuut helemaal weg. Ook de bias instelling kan op de loop gaan, dan toch maar een tech opzoeken.

Frans.