PDA

View Full Version : alternatief lindehout?



jan jansen
19 februari 2011, 20:55
Ik heb net een body gemaakt van een telecaster uit Lindehout. Het is superlicht spul dit hout en goed bewerkbaar.....maar een tikje en er zit een buts in.
Is er een alternatief....dus licht hout maar stevig als essen ?Iemand ervaring in licht hout?

:???::???:

JJ

barno
19 februari 2011, 20:59
hele lichte swampash : is duur en moeilijk aan te komen maar dat is wat je wil voor een geweldig resonant en toch licht instrument

oigun
19 februari 2011, 22:33
Elzen, of eventueel insmeren met CA (superlijm) dan maak je de buitenste laag harder. Linde is inderdaad vrij zacht maar eens gelakt valt het wel mee.

knarf
20 februari 2011, 13:58
Waar komt je lindehout precies vandaan?
Mijn ervaring met (europees) linde is dat het lang niet zo zacht en kwetsbaar is als aziatisch linde. Zelfs iets harder dan elzen. Het weegt ook wel iets meer maar blijft aanvaardbaar én zeer bewerkbaar.

jan jansen
20 februari 2011, 15:51
Waar komt je lindehout precies vandaan?
Mijn ervaring met (europees) linde is dat het lang niet zo zacht en kwetsbaar is als aziatisch linde. Zelfs iets harder dan elzen. Het weegt ook wel iets meer maar blijft aanvaardbaar én zeer bewerkbaar.

Uit Burgum. Een tijdje geleden al gekocht.
Heb er nu dus een 1 piece telecaster van gemaakt. Staat nu in de grondverf en ben bezig hem af te lakken in een geel oranje achtige kleur.
Ik blijf het zacht spul vinden...maar superlicht..,

JJ