PDA

View Full Version : Kleine combo (pedalen vreter!)



Chiel
19 februari 2011, 16:04
Hi,

Ik ben op zoek naar een kleine combo voor de kleine gigs. Ik gebruik daar momenteel een Hook R20 voor. Hiervan gebruik ik enkel het 1ste kanaal, de rest haal ik uit pedalen (OCD, Mercurybox, RC-Boost). De Hook gaat eigenlijk al veel te hard (staat op standje 1-2). Daarnaast is hij erg groot en niet echt roadready (is namelijk alweer voor de 3de keer naar de Ampdoctor :().
Het formaat Studiotone is helemaal te gek, alleen vind ik de Studiotone zelf niet te gek. Deze kan namelijk niet zo heel erg goed overweg met pedalen. Eisen nieuwe combo?
1) buizen
2) compact
3) vanaf ca. 5W
4) goed clean kanaal
5) moet goed reageren op pedalen

Dacht zelf aan;
- The Valve Bimbo5 (of is deze te klein?)
- Vox AC15H1TV
- Bogner Duende?

Vergeet ik wellicht nog een 'must hear it'?

lollol
19 februari 2011, 16:25
Wat voor soort clean zoek je?

tnijland
19 februari 2011, 16:28
Chiel,

Je zou eens kunnen kijken naar de Ibanez TSA15H, Deze amp is 5/15 Watt schakelbaar en gebaseerd op 6V6 buizen die ik persoonlijk wat beter vind klinken. Hij heeft tevens een ingebouwde TS808 tube screamer en heeft tevens een boost schakelfunctie. Hij klinkt erg goed imo en je hebt geen probleem om het rauwe randje te creëren dat de meeste gitaristen zo mooi vinden. Het mooiste is de prijs van maar 269 Euro voor het topje. Ik heb zelf het cabinet ook en dat is mooi als cmpleet setje maar je zou een 2x12" cab kunnen overwegen. Ik vind het zelf ook een hele mooie amp om te zien.

link: http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Aug/Ibanez_Tube_Screamer_Amp_TSA15H_Review.aspx

TimS
19 februari 2011, 16:58
Ik heb zelf een die handwired Vox, maar die hoef ik ook maar op standje 2-3 te zetten (wel met een standaard). Ik heb laatst een keer een Princeton Reverb reissue geprobeerd, die vond ik heel goed klinken, net iets vetter dan de Vox. Was ook net een stuk beter draagbaar, de Vox is niet zo zwaar maar wel redelijk groot. Ik heb alleen echt geen flauw idee hoe die Princeton pedalen slikt.

Lexvandoef
19 februari 2011, 17:21
Even een outside-the-box optie... :)

Als je niet superveel om resale waarde geeft dan zou je natuurlijk ook een donoramp kunnen kopen (iets met 2x 6v6 en een 12 inch speaker bijvoorbeeld) en dan de preamp van je HOOK laten clonen in de donor amp en de eindtrap van de donoramp wat meer HOOK like te laten modden.

Dat heb ik ook laten doen (preamp van mijn Captain 34 in een oude Fender Champ II in een 12 inch speaker behuizing) en het resultaat vind ik zelf echt helemaal super. Kost wel wat tijd en de resale waarde van je amp wordt minder, maar qua sound, feel, portability (afmetingen van een studiotone, 14kg) en pedaalvreterigheid ben ik voor mijzelf nog niks beters tegen gekomen in de winkel.

Met mijn huidige band speel ik in de repetitieruimte over deze set en het klinkt echt waanzinnig, snijdt mooi en klinkt vet, maar is niet dun/schel of modderig.
En je kan dan natuurlijk de amp helemaal laten tunen naar jouw oren en gear :).

up-guitarman
20 februari 2011, 22:11
Ik heb zelf vorige week een Fender Champ12 gekocht met Torres mods. Een aanradertje wat mij betreft. Ondertussen een repetitie en 2 gigs achter de rug. Hij trekt het goed, blijft clean tot een zeer behoorlijk volume en kan goed overweg met mijn pedalen.

Ik heb hiervoor een Deluxe Reverb 65RI gehad, en die heb ik weg gedaan omwille van het pedaal probleem.
Persoonlijk vind ik de Champ 12 leuker tot hiertoe, vooral omwille daarvan.

iWishmaster
21 februari 2011, 09:20
Daarnaast is hij erg groot en niet echt roadready (is namelijk alweer voor de 3de keer naar de Ampdoctor :().

Hier maak ik me toch een beetje zorgen om. Heb meerdere minder goede verhalen over de R-series gehoord. Ik vind toch dat dat niet bepaald hoort bij een peperdure amp als Hook ...

Chiel
21 februari 2011, 17:21
Thanks iedereen! Morgen ga ik ff een rondje doen en ik neem een OCD en Mercurybox onder mijn arm mee. Welke ik morgen zeker wil checken;

- Bogner Duende
- Matchless nighthawk
- Vox AC15H1TV
- The Valve Combo

Liefst houdt ik het bij een 1-kanaals amp, maar wie weet wordt ik nog aangenaam verrast :).

Tankman
21 februari 2011, 17:40
Het formaat Studiotone is helemaal te gek, alleen vind ik de Studiotone zelf niet te gek. Deze kan namelijk niet zo heel erg goed overweg met pedalen.

Uh...Heb je het wel echt getest? Uit mijn ervaring houdt de studiotone juist erg van pedalen. Of hebben we het niet over de Koch variant hiervan?:???:

Chiel
21 februari 2011, 21:43
Heb het inderdaad over de Koch Studiotone. En sterker nog, ik heb 'm. Te gek ding (zeker voor het geld) en ik heb hem al vanaf de introductie. Hem hem ook erg intensief gebruikt. Geweldige small gig amp! Maar ik ben nu een beetje klaar met het geluid. Clean is niet meer mijn ding (dat van de Hook vind ik daarentegen echt te gek). Heb al even vluchtig met buizen geëxperimenteerd maar dat was het ook niet. Met pedalen is het wel oké, maar het komt absoluut niet in de buurt van de Hook R20.

muziekschuur
21 februari 2011, 22:03
Istie standaard of heb je em opnieuw (laten) gebiast?

Overdrive pedaaltje?

Tsja en anders de Fender Princeton Studio of een Egnater?

muziekschuur
21 februari 2011, 22:10
Er zijn momenteel ontzettend veel leuke combo ampjes. Het meest interessant vond ik Traynor omdat die een 20 watt combo heeft wat point to point is gebouwd en die ook nog betaalbaar is. Kun je evt. hem aan laten passen aan je smaak.

De YGL-1 of de YGL-2

http://www.thomann.de/nl/traynor_ygl1.htm

Point to point en met een Celestion Greenback. M.a.w. dat zijn lekkere ingredienten.

LordRiffenstein
21 februari 2011, 22:29
Als het budget beperkt is dan zeker Egnater testen.
Met een groter budget ben je het jezelf verplicht om wat Carr versterkers te testen, ze maken verschillende low wat combos die VERSCHRIKKELIJK goed klinken.

Rick trodat
22 februari 2011, 09:24
Opmerkelijk dat je zegt dat de hook niet roadready is. Daar zijn ze feitelijk voor gemaakt. Wat mankeert dat ding dan ?

marc_o
22 februari 2011, 09:35
Probeer een V-Empire Cream Duo.
20 watt, 1 kanaal maar met 2 masters zodat je solo er beter bovenuit kan komen.
Schakelbaar naar 7 watt, Celestion Gold en hij is juist ontwikkeld voor de pedalengitarist.

Midwolda
22 februari 2011, 09:58
Liefst houdt ik het bij een 1-kanaals amp, maar wie weet wordt ik nog aangenaam verrast :).

Dat zou zomaar kunnen. Zie sig (klik op MySale).

Chiel
22 februari 2011, 10:05
Opmerkelijk dat je zegt dat de hook niet roadready is. Daar zijn ze feitelijk voor gemaakt. Wat mankeert dat ding dan ?
De eerste keer was er iets met één van de eindbuizen, wat op zich wel kan gebeuren natuurlijk. Tweede keer was iets met de gelijkrichter. Althans, er zit een switch op waarmee je kunt schakelen tussen buis of traditionele gelijkrichter. Beide opties werkten niet meer waardoor je enkel heeeel op de achtergrond iets hoorde. De klacht is nu hetzelfde maar wat nu de oorzaak is weet ik niet.

Chiel
22 februari 2011, 10:09
Als het budget beperkt is dan zeker Egnater testen.
Met een groter budget ben je het jezelf verplicht om wat Carr versterkers te testen, ze maken verschillende low wat combos die VERSCHRIKKELIJK goed klinken.
Thanks voor de tip, budget is gelukkig niet zo'n probleem. Wil gewoon een hele vette club combo voor de kleine gigs. Zag al dat Maxguitars er een paar heeft staan, ga ik zeker ff checken.

Chiel
22 februari 2011, 10:11
Probeer een V-Empire Cream Duo.
Nog nooit van gehoord. Hebben ze helaas niet bij de shops waar ik even rond ga. Hmmm, who knows.

Mr.Bluesbreaker
22 februari 2011, 10:47
Grappig, ik heb ook een studiotone head sindskort. Helemaal 2e hands is er niks veelzijdigers als backup/small gig amp voor het geld inderdaad, maar het "3D effect" van de R20/40 beleef je niet. Wat wel redelijk in de buurt komt zijn de Valvetech 1*12 combo's, kost ook een stuk minder. Gaat nog wel best luid, maar het proberen waard.

bluegate
22 februari 2011, 12:11
Nog een paar leuke dingen om te testen:
- Guytron GT20 (weet dat Haar wel een GT40 heeft staan)
- Fender Deluxe Reverb (RI)

Rick trodat
22 februari 2011, 13:40
De eerste keer was er iets met één van de eindbuizen, wat op zich wel kan gebeuren natuurlijk. Tweede keer was iets met de gelijkrichter. Althans, er zit een switch op waarmee je kunt schakelen tussen buis of traditionele gelijkrichter. Beide opties werkten niet meer waardoor je enkel heeeel op de achtergrond iets hoorde. De klacht is nu hetzelfde maar wat nu de oorzaak is weet ik niet.

Ik snap dat je het zat bent. Een amp die iedere keer wat heeft...Al moet ik aan de andere kant zeggen dat je toch geld over de balk gaat gooien met een nieuwe amp. Die hook R20 staat nou niet echt bekend als een amp met veel problemen en ik denk dat je gewoon veel pech hebt. ( ik neem aan dat je bij Haar Guitars al een aantal keer bent langsgeweest ? )

Ik zou zeggen gooi er ff € 300,- tegenaan en laat em elders gewoon goed nakijken. En zorg dat de werkelijke oorzaak wordt opgelost! Cluseau op dit forum is bijvoorbeeld een goede amp tech.

Ijselrobo 07
22 februari 2011, 16:30
nog een paar om te testen:
Blackstar HT-20; goede combo met american en england clean/od erin, en werkt goed met pedalen.
Blackstar artisan series: is wat duurder, heeft alleen een cleane stand, maar gaat errug goed met pedalen ervoor.
Blackstar Series 100 45 combo: gewoon een erg goede versterker, alleen is 45 watt misschien wat te hard?

tillens
22 februari 2011, 21:39
Thanks iedereen! Morgen ga ik ff een rondje doen en ik neem een OCD en Mercurybox onder mijn arm mee. Welke ik morgen zeker wil checken;

- Bogner Duende
- Matchless nighthawk
- Vox AC15H1TV
- The Valve Combo

Liefst houdt ik het bij een 1-kanaals amp, maar wie weet wordt ik nog aangenaam verrast :).

Waar ga je testen? Ik heb de Nighthawk getest, vond het een toffe amp, wel wat schel maar kan aan de strat hebben gelegen.. Is wel flink qua formaat, en weegt als een tank die klaar is om Libie kapodt! te schieten. Maar dat is met elke matchless.. Matchless amps staan erom bekend dat ze pedalen slikken als een gulzige dame van lichte zeden dus dat is geen probleem.
Kijk anders ook eens naar de Mojado van Bogner, of misschien een tone king metropolitan..

Chiel
22 februari 2011, 21:55
Hi guys, de keuze is gemaakt! Een Carr Rambler combo. Thanks nog Lord Riff voor de tip ;). Zelf had ik nog nooit van deze amps gehoord en dus was ik des te nieuwsgieriger. En ik moet zeggen, ik heb d'r heel wat gehoord, maar na één keer aanslaan wist het eigenlijk al; Dit wordt 'm! De prijs was nog wel ff schrikken, maar dit is gewoon precies wat ik zocht. Single channel, compact en van ultra zacht naar erg luid. Te gek! Pedalen klinken ook helemaal te gek, kortom happy me :).

Nog ff gechecked met mijn 'oude' combo's en de Koch is gewoon geen partij hiervoor. Clean klinkt erg donker en één dimensionaal. Maar ja, kost ook fors een heel stuk minder.
De Hook daarentegen is erg gewaagd aan de Carr. De Carr is echter duidelijk minder 'boomie' in het laag en drukt echt enorm, ook op lage volumes. De Hook kan dit ook, enkel wel vanaf standje 4 en dat is voor mij te luid. En niet te vergeten, de Carr is ook nog eens ultra portable! :).

Wat pedalen betreft? Dit ding vreet echt alles. Met de Mercurybox krijg ik hier gewoon instant "CAE 3+ SE" sounds uit! De OCD kicks al helemaal ass. Dit pedaal was al helemaal te gek en verbaast mij weer keer op keer. MI Crunchbox (een feedback pedaal 1ste klas) is verbazend stil op de Carr en in drop-D heb je een instant 'Rage Against the Machine' sound op een Strat. Ja, hier ga ik erg veel plezier aan beleven! Hieronder nog ff wat bewijsmateriaal.


http://www.noahonline.nl/images/foto.JPG

Thanks iedereen nog voor de input!

JeroenSchaaf
22 februari 2011, 21:59
Nice gefeliciteerd!

En nu gaat de Hook weg?:soinnocent:

Chiel
22 februari 2011, 22:08
Nice gefeliciteerd!

En nu gaat de Hook weg?:soinnocent:

Die mag inderdaad van baasje wisselen, de Studiotone op termijn ook. De Hook heeft echter nog een probleem met de gelijkrichter switch, dat laat ik eerst nog eventjes oplossen zodat er geen discussie bij de toekomstige eigenaar kan ontstaan.

Fragedallic
22 februari 2011, 22:26
congrats! schitterend zo'n Carr, wat een afwerking.
en die prijs is net als de sound en looks........jaw droppin'
Ben ook naarstig opzoek naar een mooie one channel. ook maar weer eens bij Max binnenstappen.

Tankman
22 februari 2011, 22:45
Voor die Koch mag je mij anders ook wel een PM sturen tzt. :ok:

Gefeliciteerd met je aanwinst! Ik kwam op het youtube kanaal van premier guitar nog een stukje van Carr tegen. Klinkt op zich nog best leuk. Kun jij nog een filmpje met een review maken ofzo? Ben wel benieuwd.

LordRiffenstein
23 februari 2011, 08:41
Hell yeah!!! Ik mis mijn Slant 6V nog regelmatig, wat een ongelooflijk clean had die amp. De Rambler staat hoog in mijn lijstje van top amps! Proficiat!

den titten
23 februari 2011, 09:15
Had er zelf ook nog niet van gehoord, of tenminste, niet onthouden. Snel effe wat opzoeken en dan: :crazyhappy:
Voor die prijs moeten ze wel goed zijn. This is out of my league :p
Maaar dit maakt me dus wel uberjaloers :p ENJOY !!

Nielsje
23 februari 2011, 09:36
Nice, gefeliciteerd!

Uiteraard mosterd na de maaltijd, maar ik bedacht me dat Chris eigenlijk de Studiocage in combo vorm zou moeten uitbrengen, en dan in combi met een H30 speaker. Thuis gebruik ik die combi (dan als head + cab) en ik verbaas me er eigenlijk over hoe ontzettend lekker dat klinkt! Verder is het ontzettend draagbaar, klein, pedalenvreter, simpel en goed.

Chris, doe er wat mee!

iWishmaster
23 februari 2011, 11:20
Gefeliciteerd! Mooie amp om te zien ook. Ben al een tijdje informatie aan het verzamelen om zelf zoiets te bouwen op basis van kleine oude fender combo's.

munkie
23 februari 2011, 15:31
Ik had nog willen posten: Peavey Classic 30 2dehandsje 250 max. Maar je hebt er pakweg een 0 achter gezet :dontgeti:

oorzaak
23 februari 2011, 16:37
Wat is je probleem met de studiotone icm pedalen?

Frits

Chiel
23 februari 2011, 18:02
No offence, maar ben gewoon klaar met de sound van de Studiotone en die klinkt gewoon bij lange na niet zo vet als de Hook R20. Zeker niet met pedalen. Vandaar dat ik op zoek was naar een amp met ong. dezelfde grootte en het volume als de Studiotone, maar minstens met de sound en de ballen van de Hook. Dat is dus de Carr Rambler :-).

srv-man
23 februari 2011, 21:59
Chiel! Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Lijkt me een te gek ding. Ben je bij MAX geweest? Andere Carrs ook getest of misschien ook de 65 amps?

Chiel
23 februari 2011, 22:20
Ja bij Max idd. Was al in Zoetermeer en dus in de buurt. Heb Budda gechecked, zeker niet verkeerd maar clean miste naar mijn smaak de belletjes. The Valve amp eigenlijk hetzelfde verhaal. Een 65 topje met cab was inderdaad erg vet. Clean wel enigszins vergelijkbaar met de Carr. Enkel is de Carr meer portable. Deze Carr was de enige die ik daar ingeplugged heb. Was er eigenlijk wel vrij snel uit ;-). Overigens heb ik nergens het 2de channel geprobeerd. Beetje bang om met een top én combo huiswaards te keren...

Rogierguitar
24 februari 2011, 20:05
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/_SET_-Vox-NT-15-Nighttrain-Head-V112-NT-Night-Train-Cabinet/art-GIT264
Deze klinkt zo lekker! :'D

Rogierguitar
26 februari 2011, 16:30
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/_SET_-Vox-NT-15-Nighttrain-Head-V112-NT-Night-Train-Cabinet/art-GIT264
Deze klinkt zo lekker! :'D
Dit is dezelfde, maar met goedkoperen head:
http://www.rockpalace.com/product/Vox-Lil-Night-Train-Head-V110NT-Speaker-Cabinet-Set

peter_heijnen
26 mei 2011, 10:45
No offence, maar ben gewoon klaar met de sound van de Studiotone en die klinkt gewoon bij lange na niet zo vet als de Hook R20. Zeker niet met pedalen. Vandaar dat ik op zoek was naar een amp met ong. dezelfde grootte en het volume als de Studiotone, maar minstens met de sound en de ballen van de Hook. Dat is dus de Carr Rambler :-).
Ik zie hem net op gitaarmarkt, vertel eens?

stikel
26 mei 2011, 15:26
Ik zie hem net op gitaarmarkt, vertel eens?

idem.....?

Timo
12 juni 2011, 22:18
De Vox AC4TV is echt te gek! De AC 15 gaat naar mijn smaak al te hard als je de oversturing van je pre-amp wilt. De 4 is schakelbaar tussen 1/4, 1 en 4 Watt en gaat harder dan bv de Laney van 10Watt IMO. En anders gewoon uitversterken indien nodig met een mic
Nadeel: geen reverb of effectloop.