PDA

View Full Version : Ambient prog



Liquid_Metal
19 februari 2011, 11:55
Ik heb dit weekend (echt, gemaakt in twee dagen) een nieuwe song gecomponeerd. Het is nogal anders dan de meeste songs van mijn band (te zien op www.myspace.com/epicmindband) maar de andere bandleden diggen 'm wel.
Ik heb 'm opgenomen om aan de band te laten horen en om vocals te schrijven dus de demo is een beetje sloppy. Maar ik ben erg benieuwd wat de mensen hier er van vinden.

link (http://dl.dropbox.com/u/19671657/Need%20demo.mp3)

Liquid_Metal
24 februari 2011, 20:59
Niemand een reactie?

minoin
24 februari 2011, 22:03
Niemand een reactie?

Zeker wel, vette ideeen! Ik voel er wel iets voor, beetje Opeth/Damnation, Porcupine Tree. Alleen misschien een rustpauze ertussen zonder gitaar? Het begin klinkt rommelig, maar na een halve minuut heb ik het te pakken. Cleane gitaar kan wat ronder, iets meer bas/laag mid. Goed om te horen!

Liquid_Metal
24 februari 2011, 22:10
Zeker wel, vette ideeen! Ik voel er wel iets voor, beetje Opeth/Damnation, Porcupine Tree. Alleen misschien een rustpauze ertussen zonder gitaar? Het begin klinkt rommelig, maar na een halve minuut heb ik het te pakken. Cleane gitaar kan wat ronder, iets meer bas/laag mid. Goed om te horen!

Zo'n rustpauze vind ik geen slecht idee. Ik heb de akoustische ritmegitaar verschoven naar piano en voor de eerste verse (na de stop, op 40 secondes) komt een kleine clean solo (à la Gilmour) om iets meer ruimte voor de vocalen te creëren. Ik ga eens kijken waar ik zo'n rustpauze kan pakken. Hoewel die er natuurlijk is nu het ritme door de piano gespeeld wordt.