PDA

View Full Version : Opnames - Speel anderhalf jaar gitaar



beunklats
19 februari 2011, 11:23
Beste mensen

Omdat het is het andere topic een beetje dood is post ik het hier nog maar een keer.

Ook ik heb even wat nummers opgenomen.
Ik speel ongeveer anderhalf jaar gitaar.
hier zijn mijn opnames.

Little Wing intro
http://www.youtube.com/watch?v=cINXJD9p2PA

Radiohead - I Might Be Wrong
http://www.youtube.com/watch?v=KbS4bQ53lS0

Bohemian Rhapsody solo cover
http://www.youtube.com/watch?v=viV0ZLC4Ruo

De kwaliteit is erg slecht(kon niks beters vinden om mee op te nemen.)
Hoe vinden jullie dit voor iemand die anderhalf jaar speeld.
Graag hoor ik jullie mening of het goed is en wat er beter kan.

Gr Johan

arnoldtims
20 februari 2011, 09:16
Allereerst wil ik zeggen dat ik het knap vind na zo kort spelen.
Maar je wilde ook opbouwende kritiek dus:
Het loopt allemaal nog niet helemaal soepel door maar ja dat komt nog wel.
Je gitaar staat niet helemaal zuiver gestemd.
En in de solo moet je nog even werken aan je bends die zijn ook niet altijd even zuiver.

Maar ga je zo door dan komt het allemaal wel goed, je speelt echt al knap hoor na anderhalf jaar.

beunklats
20 februari 2011, 14:45
Bedankt.
En aan die kritiek ga ik zeker nog wel aan werken.

B0UDEWIJN
21 februari 2011, 17:02
Probeer eens backingtracks te gebruiken, dat maakt het meteen een stuk interessanter. En (opbouwende kritiek:) het helpt je te oefenen met je timing want die zit nogal eens fout.

En om eerlijk te zijn: voor iemand die anderhalf jaar speelt vind ik dit niet echt indrukwekkend (want dat wilde je weten?). Maar het is natuurlijk ook niet zo dat je volgens bepaalde regels na anderhalf jaar op een bepaald niveau moet kunnen spelen. Iedereen leert op zijn/haar eigen manier, op zijn/haar eigen tempo en uiteindelijk maakt het natuurlijk ook niet uit hoe goed iemand technisch is; het gaat erom dat je plezier hebt in het spelen en je emoties kunt uitdrukken, en (voor mij in ieder geval) niet om je skills te vergelijken met die van anderen. Hoewel dat soms natuurlijk ook wel leuk is :D

Tho
21 februari 2011, 18:26
Ik snap niet wat je bij little wing allemaal aan't doen bent, probeer inderdaad eens een metronoom

arnoldtims
21 februari 2011, 22:58
oh Jezus als dit niet goed is na anderhalf jaar spelen snap ik ook wel waarom niemand reageert op mijn post.
Ik kon na anderhalf jaar amper wat akkoorden spelen maar goed ik oefen ook nooit serieus.
Vond dit echt niet slecht en als je wat met de opbouwende kritiek kunt en goed oefent kom je een heel eind.
Maar inderdaad belangrijk is de lol in het spelen en niet hoe goed je bent ten opzichte van een ander anders was ik er al lang mee gestopt.
Kortom zoals lang geleden een dikke nicht in de soundmixshow zei "voorraalldoor gean"

hielos
22 februari 2011, 00:34
Ben het eens met wat hiervoor al gezegd is; het maakt niet uit hoever je bent na anderhalf jaar spelen or whatever. Wat wel uitmaakt is hoeveel plezier je erin hebt en in hoeverre je blij bent met de creativiteit die je kwijt kunt met je gitaar.

Puntjes van kritiek: Little Wing de timing, radiohead niet geluisterd en de brian may solo zou ik een stukje minder gain/drive/distortion ofzo gebruiken, zo klinkt ie wat natuurlijker.

Keep on rocking dude!

beunklats
22 februari 2011, 13:12
Lol heb ik er zeker in.

En ik zal eens proberen met meteronoom( of zoiets) en backing tracks.
Die kun je toch zo op internet vinden?

gr

Tho
22 februari 2011, 13:29
google maar eens op online metronome. Moet wel te vinden zijn

ibanez260
14 maart 2011, 20:41
van de solo van Queen werd ik aangenaam verrast! Na anderhalf jaar vind ik dat al zeeer goed klinken. Maar vooral bij little wing zou ik jo ook een metronoom aanraden en ik denk dat je je te hard focust op het melodietje waardoor het zo leeg klinkt, enfin, ik hoor gewoon de 'baslijn' in gitaarstuk niet.

Keep up the good work!

SantaX
14 maart 2011, 21:16
Anderhalf jaar? Gewoon doorgaan! Je bent goed bezig!

Cubone
15 maart 2011, 14:03
Hi,

voor anderhalf jaar spelen is het niet zo 'slecht'. Volg je gitaar lessen ?

Als ik je wat advies mag:

Begin met het coveren van liederen die je liggen en en waarmee je redelijk snel resultaat kan behalen. Anders is de lol er ook snel van af als je 4 maanden bezig bent met 1 nummer.

Als je een cover doet hoeft het ook geen noot voor noot cover te zijn. Ik vindt persoonlijk dat je wel wat van jezelf in zo'n cover kwijt mag.

Speel heel erg veel mee om de timing door te hebben. Ik persoonlijk heb nooit een metronoom gebruikt en mijn tempo is wel redelijk denk ik. Op een gegeven moment voel je de tempo gewoon.

je kan mijn covers beluisteren, misschien heb jij wel wat aan te merken op mijn nummers ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144437-Pegasus-Fantasy-en-Crowd-Chant-cover

groetjes,

:rockon:

beunklats
15 maart 2011, 17:04
Bedankt voor reacties.
Ben ook al met metreonoom en backingtracks bezig.
En het resultaat is al stukken beter.
Heb 1 jaar gitaarles gevolgd, nu niet meer.
Ik probeer ook iedere week ongeveer 3 nieuwe nummers te spelen, en steeds moeilijker natuurlijk.

gr