PDA

View Full Version : Onze toekomstige zangeres ? ( jullie mening graag )



The rifles
18 februari 2011, 22:17
Nieuwe zangeres ( Jullie mening nodig !!! )

Hallo Mensen,

wij zijn een top 100 rockband en zijn opzoek naar een zangeres.

Nu is er een zangeres die haar aan heeft gemeld en heeft ons 3 demo`s toe gestuurd. We hebben ze beluisterd en hebben als leden onder elkaar een grote meningsverschil over haar zang.
3 zijn voor en 3 zijn tegen.

Kortom wij hebben jullie mening nodig.

Wat vinden jullie van haar zang ???

Luister en geef jullie mening.;)

www.nolimit-recordings.webs.com

bedankt

Henri H
18 februari 2011, 22:23
Ik heb niet geluisterd, kan geen plugin vinden, waarschijnlijk Quicktime, en wil graag QT-vrij blijven op m'n maagdelijke laptop. ;)

Maar waarom laat je d'r niet gewoon op auditie komen?

Trouwens, het is "ze heeft zich aangemeld" en niet "ze heeft haar aangemeld", maar dat terzijde...

beruk
18 februari 2011, 22:28
Dat ze kan zingen is wel duidelijk imo. Waar ik niet zo tegen kan is dat ze eigen dingetjes (buigingen etc) met de melodie. Ze voegen niets toe namelijk, vind ik en zijn af en toe op het randje van zuiver.
Met dat vibrato (natuurlijk?) van dr vind ik haar niet zo geschikt voor echte rock en up tempo.
Ik begrijp goed dat jullie er problemen mee hebben.


Mijn advies: Ondanks de duidelijk hoorbare zangkwaliteiten denk ik niet dat ze een top 100 zangeres is. Niét doen

GravyTrain
18 februari 2011, 22:40
Ze kan duidelijk goed zingen, maar ze heeft geen stem voor een top 100 rockband. Bij het nummer van Anouk past haar stem gewoon niet, haar stem is te netjes.

JohnLord
18 februari 2011, 23:07
Wat wij vinden doet er eigenlijk niet toe. Als er drie van jullie tegen zijn moet je er eigenlijk al niet aan beginnen.

toneblo
18 februari 2011, 23:08
Kunnen zingen houdt ook in dat je weet wanneer je je eigen dingetjes wel en niet kunt doen..
Kunnen zingen is niet alleen de noten raken maar ook de inhoud van een nummer lezen, leren en voelen.
Irritante stem, ga ik niet de hele avond naar staan luisteren, typisch gevalletje van leuk voor een keertje, maar na de tweede repetitie trek je de haren uit je hoofd!
Hoor je haar al kings of leon zingen? ... met een rauw doorleefde bluesy klank?...
Ze geeft ook drie nummers op die heel nederland onder de douche zingt en let op mijn woorden: dit zal ze de band op willen gaan leggen.

Als je echt kunt zingen, kom je met nummers die out of the box zijn, en inlevingsvermogen...!!

Ik zou mij nu eens niet op de kont en tieten focussen, ga voor een echte stem..!

toneblo
18 februari 2011, 23:10
....oja, dat eerste nummer van haar:

Weer een band die niet luistert hoe dat nummer nu werkelijk in elkaar zit, lijkt echt helemaal nergens op!!!
Ga eerst die platen eens doorgronden, muziek is niet zomaar ff in elkaar geflanst, het gaat ergens over en er zit denkwerk achter..!

The rifles
18 februari 2011, 23:27
....oja, dat eerste nummer van haar:

Weer een band die niet luistert hoe dat nummer nu werkelijk in elkaar zit, lijkt echt helemaal nergens op!!!
Ga eerst die platen eens doorgronden, muziek is niet zomaar ff in elkaar geflanst, het gaat ergens over en er zit denkwerk achter..!

Daar ben ik ook wel een beetje bang voor dat ze te weinig power heeft.
btw onze band heeft niet dit nummer ingespeeld, dat was haar vorige band.
Hoe de band het ingespeeld heeft laat ik mijn mening even achterwege,
Ons belang is haar stem kwaliteit en daarom willen we jullie mening.

budje
19 februari 2011, 08:35
Doe gewoon eens een avondje samen spelen met het mens, dan kom je er werkelijk achter of jullie bij elkaaar passen. Een band is als een soort relatie, dus zie het als een date :mmmm: Ik heb verder trouwens niet naar de opnames geluisterd... ik denk dat je het t beste gewoon eens moet uitproberen!

arjanb01
19 februari 2011, 10:03
Ik zou haar in ieder geval auditie laten doen. Kijken hoe ze reageert in een nieuwe groep, want dat is de beste graadmeter om te kijken of ze het ook op het podium kan brengen. Opnames zijn heel bedrieglijk, omdat je ze kunt oppoetsen.
Gewoon auditie laten doen en dan een unaniem oordeel geven met zn allen.

marc_o
19 februari 2011, 10:40
Ik vind haar best een aardige stem hebben, maar wanneer de helft van de band het niet ziet zitten moet je het eigenlijk niet doen. aan de andere kant, nodig haar uit voor een repetitie, is toch niet zo moeilijk?

Wat is eigenlijk het niveau van jullie band?



Overigens: Waarom menen dames altijd dat ze op een demo iets van Anouk of erger nog, Skunk Anansie moeten zetten? Dat zijn erg goede zangeressen waarmee je hoogstwaarschijnlijk door de mand valt...net alsof iedere gitarist aditie doet met een stuk van Vai...kortom, misschien past ze heel goed, misschien niet....kom je alleen achter als je het probeert. Met een beetje mazzel doet het ook nog eens geen zeer aan je ogen als je ernaar moet kijken...

Bram+
19 februari 2011, 11:52
Die Bob Dylan-cover-cover vind ik nog wel aardig klinken, maar ze mist bij het Anouk-nummer wel wat 'ballen'. Ik zou haar nog wel eens willen horen met een minder afgezaagd rocknummer dat niet van Anouk of een andere zangeres is.

jannest
19 februari 2011, 13:12
niet eens uitnodigen
vind anoekje al veel te netjes zingen, stel je dat deze dame stairway to heaven moet zingen...........of doe eens gek "smells like teen spirit "

GretschGuy
19 februari 2011, 16:10
Ik vind 't nog wel meevallen. Af en toe wat misplaatste stembuigingen en vocale ornamenten. Maar dat toont in elk geval aan dat ze bereid is wat met haar stemgebruik te experimenteren. Da's al heel wat.

Niet zo veel power en erg 'netjes'. Alsof ze net achter de parfumerie toonbank van de Bijenkorf is weggeplukt. Maar met 'n minder houterig spelende band achter zich, gaat ze zelf misschien ook wat meer 'los'.

Wel 'n dramatisch klinkend vibrato. Vind ik wel aardig. Ook weet ze 't op de passende momenten goed 'klein' te houden. De meeste NL zangeressen blazen, van begin tot einde, met windkracht 10 over alles heen. Onafhankelijk van de muzikale context.

Ik zou d'r wel uitnodigen voor 'n auditie. Ik weet niet hoe vaak jullie (gaan) optreden. Maar regelmatig in 'n busje / kleedkamer opgesloten zitten met 'n fantastisch zingende borderliner, die huilbuien afwisselt met woede aanvallen en arrogante zelfverzekerdheid (kortom, de gemiddelde jonge NL zangeres), is veel erger dan hetzelfde ondergaan met iemand die redelijk normaal is. Zelfs al moet er aan haar zang nog 'n beetje worden gewerkt.