PDA

View Full Version : Oefenversterker, buizen, blues tot metallica



LesPaul1612
18 februari 2011, 19:14
Mensen,

Na 1.5 jaar met heel veel plezier op mijn roland cube te hebben gespeeld is het moment aangebroken dat ik over wil stappen op buizen. Reden: het bakkie klinkt me te digitaal en hij mist wat ballen. Ik ben een beetje op zoek naar JCM 800 ballen maar nog wel een lekkere crunch voor led zepp en cream. Ik hoef hem niet te gebruiken voor optredens, ik kan wel versterkers lenen of ik hang er een microfoontje voor(van een 15 jarige wordt nog niet verwacht dat ie met podiumversterkers komt aansjouwen;)).
Ik wil er eigenlijk niet meer dan 300 euro voor betalen. Mogelijke kandidaten zijn voor mij de

-Vox Lil Night train(weet één van jullie of die genoeg ballen heeft voor metallica als ik mijn Boss Overdrive/Dist pedaal ervoor hang??).
-Fender Super(of Vibro) champ XD. Alleen ik heb mijn bedenkingen bij de solid state distortion
-Blackstar HT-5(tweedehands)

Kan iemand mij een van deze bad boys adviseren? Ik hoop dat dit topic iets meer succes heeft dan mij eerdere topic;)

Epii
18 februari 2011, 19:44
Ga vooral ook tweede hands kijken.

Ik heb voor 300 eurootjes toch een mooie 50 watt Laney buizenbak kunnen scoren. Niet echt goed om mee te oefenen maar goed hij heeft ook een volumeknop natuurlijk. En ik kan er gelijk het podium mee op.

Verder kan ik je niet echt iets adviseren want ik ben maar een 14-jarige met weinig ervaring wat betreft versterkers.

Jasper.
18 februari 2011, 19:44
Nog een beetje doorsparen en een JCM900 combotje of misschien wel stackje kopen? Ben je ook gelijk klaar als je in een bandje gaat spelen. ( en dat kan ook wel zacht hoor) Kan van clean tot een harde scheur.

LesPaul1612
18 februari 2011, 20:13
Tweedehands zit natuurlijk wel wat in. JCM 900 lijkt mij wel wat, maar wel wat prijzig en op mijn slaapkamer kan ik er denk ik niet echt het maximale uit halen.

Ik denk zelf eigenlijk ook dat het misschien wel beter is om een klein combootje uit te versterken. Ik heb al wat bands gezien die dit ook deden en het werkte vaak erg goed. Ook gewoon veel goedkoper, want anders moet ik binnenkort misschien wel 2 versterks kopen:dontgeti:

macwilliams
18 februari 2011, 20:15
Een jcm 900 is thuis prima te doen en reageert goed op pedaaltjes.

arcane
18 februari 2011, 20:21
Ik heb een een super champ xd, en ben er erg blij mee. Thuis klinkt het ding echt lekker, ook op een laag volume. Ik gebruik de amp ook bij de repetities, en dat gaat het ding hard zat voor. Wel heb ik de stock-speaker vervangen door een Jensen. De stock-speaker klonk prima hoor, maar het kan uiteraard altijd beter;)

Het ding is veelzijdig, en je kunt er prima mee scheuren.

LesPaul1612
18 februari 2011, 20:23
Ik moet wel zeggen dat ik zo'n jcm 900 wel een vette versterker. 50 watt 1*12 is volgens mij thuis ook nog wel te doen...

maar wat is eigenlijk de richtprijs voor een tweedehands 1*12 combo?

Jasper.
18 februari 2011, 20:36
Hmm, prijzen van de combo's vind ik wat lastig in te schatten.
Ze klinken op hoog volume natuurlijk erg goed, maar ook op laag volume klinken ze wel erg lekker vind ik. Ze zijn een stuk goedkoper dan bijv. een 800, omdat ze wat onderschat zijn. Dat is dan wel lekker als je wat een laag volume hebt. En bakken met gain aan boord.