PDA

View Full Version : Delano splitcoils?



Bjorb
18 februari 2011, 16:54
Hallo,

Ik ga bieden op een Squier Vintage Modified P-Bass op ebay, maar de verkoper heeft hier delano pickups in geïnstalleerd. Op aanvraag kan hij de originele Seymour Duncan`s terugzetten, maar ik wil eerst eens horen hoe deze delano`s klinken. Helaas kan ik nergens samples of demo`s vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben op zoek die mooie knorrige punk sound.

Alvast bedankt, groetjes Björn.

RUIS
18 februari 2011, 18:10
Ga die bas bekijken en beluister beide. Het overzetten van pickups is een klusje van niks.
Overigens hebben die Squiers geen originele Seymour Duncans, maar Duncan Designed pu's. Prima spul hoor, zeker voor het geld.

Bjorb
18 februari 2011, 18:12
Ga die bas bekijken en beluister beide. Het overzetten van pickups is een klusje van niks.
Overigens hebben die Squiers geen originele Seymour Duncans, maar Duncan Designed pu's. Prima spul hoor, zeker voor het geld.

Bedankt voor het snelle antwoord!
Helaas zit de verkoper in Duitsland.

Bert Gitaar
18 februari 2011, 19:00
Neem de andere elementen erbij als je de bas ophaalt.
Kan je later altijd besluiten wat je mooier vindt klinken.

Tristan
18 februari 2011, 23:28
Die Delano's zijn goed hoor, kan me echt niet voorstellen dat die Duncan Designed pickups beter zijn.

Bert Gitaar
19 februari 2011, 00:46
Een link gevonden over delano elementen en waarom w.b.t. geluid.
Het is natuurlijk maar een mening. Lezen bij "duitse magie" .

http://www.degiergitaarbouw.nl/images/review-gitaarplus.pdf

roel-snip
19 februari 2011, 20:50
Delano's klinken erg goed , vooral de vintage serie. Zit heel dicht tegen de sixties fenders aan.

Bjorb
19 februari 2011, 21:16
Hey iedereen,

Bedankt voor jullie hulp! Ik laat jullie nog weten wat ik kies. Morgenavond loopt het af. Ik laat jullie dan ook weten of ik hem heb gewonnen.

Groetjes

Bjorb
21 februari 2011, 14:16
Helaaas, niet gewonnen. Was wel spannend om mee te doen xD
Bedankt voor jullie hulp!

Björn