PDA

View Full Version : Batterij voor Taylor ES-T



Cue Zephyr
18 februari 2011, 14:02
Hallo,

Mijn 9V blokje is er recentelijk mee opgehouden en kwam al snel tot de ontdekking dat veel 9V batterijen niet in het houdertje passen. Wat eruit kwam was een Duracell uit 2007, en heb vervolgens 3 nieuwe batterijen geprobeerd die geen van allen pasten. Welk merk batterij moet ik gaan halen?

CZ

BLUEWEY
18 februari 2011, 14:46
Klinkt toch een beetje vreemd Cue.. tis miss wel ff pielen, maar zouden toch eigenlijk allemaal moeten passen..., maar ja.., Taylor..
Heb je Duracell al geprobeerd? Anders toch maar ff langs feedback.

Cue Zephyr
18 februari 2011, 16:27
Ja, dat zei ook iedereen op het AGF tegen mij, totdat er een paar mensen voorbij kwamen die ditzelfde probleem hadden en mij Energizer aan hadden geraden. Helaas zijn deze nergens te koop in de winkels hier.
De Duracell Plus die ik heb die past er ook niet in. Nu zit er eentje (een of ander huismerk) vast in het houdertje (en dan echt muurvast). Maar ik heb recentelijk een nieuw houdertje gekregen dus ik ben benieuwd of die anders gaat zijn.

BLUEWEY
18 februari 2011, 17:52
in dit geval zou ik ff langs Fb gaan, die hebben dit miss vaker meegemaakt.

Eko
18 februari 2011, 21:11
Is een bekend probleem. Ook bij Taylor. De afmetingen van de 9V blokken verschilt per continent. Het is een hele zoektocht naar een passend model. Niet alleen Taylor heeft dit trouwens.

Cue Zephyr
19 februari 2011, 00:55
Dan ga ik bij de Feedback langs van de week. Kan ik ook meteen die D-35 bij Let's Play proberen als die er nog staat! :D
Thanks guys!

northernlake
19 februari 2011, 10:16
Het nieuwe Taylor European Service center in Amsterdam Osdorp is open/in opstart. Je zou daar even naartoe kunnen bellen. Er komt ook een soort showroom waar je modellen kunt testen etc. dus uiteindelijk kan het wel leuk zijn er eens langs te gaan.

En je kunt er zelfs werken; op de Taylor site staan nog twee vacatures in nl open ;)

Fingerpick
19 februari 2011, 12:41
Cue, op deze site heb je keuze te over : bij sommige merken 9V batterijen staan de afmetingen er bij.
Ik heb ook al hetzelfde probleempje gehad ; maar die gitaar heb ik niet meer.
http://www.koopkeus.nl/a/lijst_product/idx/5060301/mot/9_volt_batterij/lijst_product.htm

nog een : http://www.medicbatteries.com/Duracell-vs-Energizer-9-Volt-battery-9-volt-batteries-9v-battery-9v-batteries.aspx

-Martijn-
19 februari 2011, 14:03
Bij mijn LR Baggs element heb ik hetzelfde probleem.
Ik heb lang gedacht dat die batterijen allemaal precies even groot waren, maar die van de Hema bijvoorbeeld zijn kleiner dan die van Duracell. Misschien dat dat voor jou ook helpt.

Toch blijft het verwisselen bij mij altijd lastig. Het metalen klemmetje waar de batterij in zit heb ik een beetje uit elkaar gebogen. Eerst moeten wel alle snaren eraf, en er is zoveel kracht nodig om de batterij te verwisselen dat je het idee hebt dat de zaak bijna afbreekt.

Cue Zephyr
20 februari 2011, 03:19
Ja, van het Taylor ESC weet ik af. Degene die de e-mail service verzorgt heeft mij imeers een batterijenhoudertje opgestuurd die nu hier ligt. Op de een of andere manier is de batterij in de oude houder toch losgekomen en heb ik er mijn niuewe Duracell ingestopt (ik heb toch een reservehoudertje nu). Met een beetje flink duwen is de batterij in het houdertje gegaan en paste het geheel mooi in de gitaar. Ik krijg vast het blokje niet meer uit het houdertje naderhand, maar dat hoeft de komende weken/maanden toch niet.

Waar vind ik die twee vacatures? Mijn mogelijkheden zijn vrij gelimiteerd maar ik heb wel interesse.

Bedankt voor de site trouwens. Ik kan met geen mogelijkheid deze batterij met goede precisie afmeten, maar ik zal 'm onthouden!


Ik zal ook eens zo'n blokje van de Hema halen, het scheelt weinig maar een haar kleiner zou al een hele verbetering zijn.

BLUEWEY
20 februari 2011, 03:26
heb je ook al Varta geprobeerd > Kruidvat

en bij Lidl of Aldi hebben ze ook 9V's

Edit; heb zelf Duracell en Varta en die van Lidl en Aldi en zal vanmiddag ff met dig. schuifmaat de maten vergelijken..

Cue Zephyr
20 februari 2011, 16:45
Cool, bedankt Bluewey.

Is dat gewoon een standaard Duracell die je hebt? Ik heb er nu een Plus ingeschoven (dat was de enige die ik zo snel kon vinden).

BLUEWEY
20 februari 2011, 18:46
De verschillen zijn bijzonder klein, maar miss kunnen ze jou helpen.

Heb de Duracell plus.

Tronic > Lidl
Top-craft > Aldi
Varta > Kruidvat

hoog; tussen de polen in !!
duracell; 44,64mm
tronic-lidl; 45,04mm
top-craft; 44,80mm
varta; 44,80mm

breed;
duracell; 26,06mm
tronic; 25,95mm
top-craft; 26,23mm
varta; 26,03mm

dik;
duracell; 17,25mm
tronic; 17,12mm
top-craft; 17,54mm
varta; 17,10mm

van punt tot punt (diagonaal) op z'n breedst;
duracell; 28,95mm
varta; 28,36mm
top-craft; 28,56mm
tronic; 28,90mm

Nou is de grote vraag; waar zit de knelling?
Heb tussen de polen in kunnen meten d.m.v. een rubber dopje op de +
Het kan zijn, dat er verschil in hoogte v.d. polen zit, maar dat ga ik met een metalen dig.schuifmaat niet opnemen.., dat moet je zelf maar doen.. :D
Dat werd me ook 'n beetje te veel werk.

Het kan natuurlijk ook van batterij tot batterij verschelen.

MeneerJoost
21 februari 2011, 00:46
Taylor, is dat Amerikaans?
Amerikaanse batterijen via eBay kopen?:dontgeti:

oorzaak
23 februari 2011, 16:33
Niet direct bruikbaar maar misschien voor de langere termijn: ik heb een combinatie gehad van een Yamaha CPX gitaar en een Yamaha AG Stomp voorversterker/modeling pedaal. Het pedaal kon 9 volt voeding leveren aan de CPX via een 3-aderige kabel. In de praktijk een kabel met aan beide einden een stereo jackplug (tip-ring-sleeve). In de gitaar zelf zat een dummy 9-volt blokje dat alleen maar diende om te zorgen dat het circuit niet onderbroken werd door de afwezigheid van een batterij. Ik vond dit een fantastische oplossing: nooit meer batterijen gebruiken. En altijd een goed live geluid want het is een goede voorversterker, prima door te verbinden met pa of andere versterker.

Dit idee zou met andere gitaren toch ook moeten kunnen, evt. na aanpassing door een vakman.

Groeten, Frits

FreeGee
26 februari 2011, 10:34
De verschillen zijn bijzonder klein, maar miss kunnen ze jou helpen.

Heb de Duracell plus.

Tronic > Lidl
Top-craft > Aldi
Varta > Kruidvat

hoog; tussen de polen in !!
duracell; 44,64mm
tronic-lidl; 45,04mm
top-craft; 44,80mm
varta; 44,80mm

breed;
duracell; 26,06mm
tronic; 25,95mm
top-craft; 26,23mm
varta; 26,03mm

dik;
duracell; 17,25mm
tronic; 17,12mm
top-craft; 17,54mm
varta; 17,10mm

van punt tot punt (diagonaal) op z'n breedst;
duracell; 28,95mm
varta; 28,36mm
top-craft; 28,56mm
tronic; 28,90mm

Nou is de grote vraag; waar zit de knelling?
Heb tussen de polen in kunnen meten d.m.v. een rubber dopje op de +
Het kan zijn, dat er verschil in hoogte v.d. polen zit, maar dat ga ik met een metalen dig.schuifmaat niet opnemen.., dat moet je zelf maar doen.. :D
Dat werd me ook 'n beetje te veel werk.

Het kan natuurlijk ook van batterij tot batterij verschelen.

Conrad heeft Engergizer. Afgaande op hun informatie zijn deze wat dunner:
b x h x d) 25.5 x 48.5 x 16 mm

Karel V
27 december 2013, 19:33
Zaag of snij de achterkant van het batterijhoudertje er voorzichtig uit. De batterij wordt daarna nog perfect op z'n plaats gehouden door de rest van de houder. Iedere 9 volt batterij (lang of kort) past vervolgens. De veer zorgt er voor dat de batterij tegen de plus- en minpool wordt gedrukt. Zorg er wel voor dat de batterij op de juiste manier in de houder wordt geplaatst! Voor plaatjes, zie mijn site (onderaan de pagina): http://kareldeveymestdagh.blogspot.nl/p/tekst-muziek.html.

Plant
27 december 2013, 20:59
Na 3 jaar zal ie toch wel een oplossing hebben?

jutter
27 december 2013, 23:56
Zaag of snij de achterkant van het batterijhoudertje er voorzichtig uit. De batterij wordt daarna nog perfect op z'n plaats gehouden door de rest van de houder. Iedere 9 volt batterij (lang of kort) past vervolgens. De veer zorgt er voor dat de batterij tegen de plus- en minpool wordt gedrukt. Zorg er wel voor dat de batterij op de juiste manier in de houder wordt geplaatst! Voor plaatjes, zie mijn site (onderaan de pagina): http://kareldeveymestdagh.blogspot.nl/p/tekst-muziek.html.

Bedankt! Ik heb ook een Taylor en heb ook dat probleem. Taylor Guitars heeft nog steeds niet een passende oplossing bedacht.

elena75
29 december 2013, 12:49
ik dacht laatst een paar batterijen te testen in mijn gitaar (cort earth 70e ) of ze het nog deden en kwam er ook achter dat sommige niet helemaal passen
die er volgens mij origineel in zit is een groen met zwarte er staat op golden power (heavy duty) misschien een tip om die op internet te zoeken

elena75
29 december 2013, 12:50
ook na 3 jaar zullen sommige dit probleem misschien wel hebben :supercool::)

peter_heijnen
30 december 2013, 10:33
ook na 3 jaar zullen sommige dit probleem misschien wel hebben :supercool::)
Ik niet meer want mijn taylor is inmiddels battery-free!

http://mi-si.com/

Wel de lader altijd netjes meteen terug in de koffer leggen! ;)

Plant
30 december 2013, 14:58
Bedankt! Ik heb ook een Taylor en heb ook dat probleem. Taylor Guitars heeft nog steeds niet een passende oplossing bedacht.

Taylor maakt die houders niet zelf, die kopen ze ook gewoon in. En blijkbaar klaagt er niemand bij hen over, maar gaat iedereen braaf op zoek naar batterijtjes die wél passen. Of er wordt wel geklaagd en dan beveelt Taylor een passend type aan.


ook na 3 jaar zullen sommige dit probleem misschien wel hebben :supercool::)

Je hebt helemaal gelijk.

En niet alleen met Taylor gitaren. Ik heb ooit zo'n Takamine Santa Fé model gehad en daar pasten ook veel batterijtjes niet in. Of ze zaten vervolgens zo strak dat je bij het verwisselen een tang erbij kon gaan pakken om hem eruit te trekken.

Karel V
30 december 2013, 15:09
Ik niet meer want mijn taylor is inmiddels battery-free!

http://mi-si.com/

Wel de lader altijd netjes meteen terug in de koffer leggen! ;)

Ben zeer benieuwd hoe Mi-Si je bevalt, Peter. Heb er nog geen (Nederlandse) gebruikerservaringen over gelezen. Maar ik ben vrij nieuw op dit forum, dus wellicht heb ik veel gemist.

Karel

jutter
30 december 2013, 18:30
Taylor maakt die houders niet zelf, die kopen ze ook gewoon in. En blijkbaar klaagt er niemand bij hen over, maar gaat iedereen braaf op zoek naar batterijtjes die wél passen. Of er wordt wel geklaagd en dan beveelt Taylor een passend type aan.



Je hebt helemaal gelijk.

En niet alleen met Taylor gitaren. Ik heb ooit zo'n Takamine Santa Fé model gehad en daar pasten ook veel batterijtjes niet in. Of ze zaten vervolgens zo strak dat je bij het verwisselen een tang erbij kon gaan pakken om hem eruit te trekken.

Nou, veel mensen klagen wel over die houder. Wat wel goed past zijn de Panasonic en de Energizer.

Zo zie je maar weer: toch een nuttig topic, zelfs na 3 jaar!