PDA

View Full Version : HNGD: CBS Fender strat '78 see through blonde



Stratman70
18 februari 2011, 13:00
De gitaar waar ik altijd van gedroomd heb! Ondanks de slechte reputatie van deze gitaren, zitten er soms echt nog juweeltjes bij en deze is er zo één. Voor een beauty van 32 jaar ziet ze er nog verrassend netjes uit.
De body maakt dat het een unieke gitaar is t.o.v. de reissues, die allemaal diepe contouren hebben, zoals de hele oude (jaren 50, 60) en de modernere (vanaf de jaren 80) Strats. Eind jaren 70 waren de body contouren minimaal en dat maakt de gitaar zo echt seventies, waar geen RI tegenop kan.

Ze speelt en klinkt als een droom. De frets lijken vakkundig gevlakt te zijn, maar zijn nog hoog genoeg gelukkig.

Ik wil de slagplaat nog wel vervangen voor een witte, maar de knoppen en elementkapjes blijven dan gewoon zwart.
Maar misschien dat ik de slagplaat er compleet afhaal (en alles daar origineel en bij mekaar hou) en er een andere slagplaat met lace Sensors in zet.
De kleur is ietsje geliger dan op de foto's. Het gewicht van de gitaar valt ook best mee gelukkig.
Alles zat er nog bij:
instructieboekje
garantiebewijs (nog leeg)
ashtray (kom je ook niet vaak tegen)
envelopje met imbussleuteltjes en een extra veer.
Fender gitaarband
De koffer zelf is helaas niet origineel, maar ik heb nog een originele seventies stratkoffer.

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/17022011216.jpg

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/17022011221.jpg

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/17022011217.jpg

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/17022011223.jpg

http://i233.photobucket.com/albums/ee187/Stratman70/17022011219.jpg

p.s. mocht je afgeleid zijn, kijkend naar de foto's: ja, toen ik op mezelf ging, was dat soort stof voor bankstellen nu eenmaal populair. ;-)

geert1976
18 februari 2011, 13:02
Mooie gitaar en ik er zo eentje zie denk ik als eerste...


DISCO DISCO !!

zoon van Piet
18 februari 2011, 14:04
aaahhh... jeugdherinneringen!

of trauma's...

want lang, lang geleden, stond ik als jong menneke bij Saris in Eindhoven, om mijn spaarsok om te zetten in een heuse Fender Stratocaster, die toen trouwens nog geen extra aanduiding hadden, ze heetten allemaal hetzelfde en er waren maar twee modelvarianten: maple of rosewood.
De mijne was van 77 - met dus dezelfde zwarte slagplaat en elementen, maar dan in doorkijk koffiebruin.. trots als een pauw was ik..

maar.. het was wel een ongelooflijke k*tgitaar, die alle CBS nachtmerries in zich verenigde en me zo hopeloos veel trauma's bezorgde, dat ik pas bijna 20 jaar later weer een fender kocht.. het ding klonk nergens naar, dun en schel, ontstemde voortdurend, was loeizwaar, de hals wiebelde zodat er altijd een snaar bijna buiten de hals lag..
Blij te horen dat dit bij jou niet het geval is!
en zo'n kek asbakkie zien we ook niet elke dag...

arjanb01
18 februari 2011, 14:17
aaahhh... jeugdherinneringen!

of trauma's...

want lang, lang geleden, stond ik als jong menneke bij Saris in Eindhoven, om mijn spaarsok om te zetten in een heuse Fender Stratocaster, die toen trouwens nog geen extra aanduiding hadden, ze heetten allemaal hetzelfde en er waren maar twee modelvarianten: maple of rosewood.
De mijne was van 77 - met dus dezelfde zwarte slagplaat en elementen, maar dan in doorkijk koffiebruin.. trots als een pauw was ik..

maar.. het was wel een ongelooflijke k*tgitaar, die alle CBS nachtmerries in zich verenigde en me zo hopeloos veel trauma's bezorgde, dat ik pas bijna 20 jaar later weer een fender kocht.. het ding klonk nergens naar, dun en schel, ontstemde voortdurend, was loeizwaar, de hals wiebelde zodat er altijd een snaar bijna buiten de hals lag..
Blij te horen dat dit bij jou niet het geval is!
en zo'n kek asbakkie zien we ook niet elke dag...

+1 ik heb ooit van een collega gitarist uit een van mn vorige bands een fender '78 strat in sunburst en maple hals vastgehad. Dat ding klonk echt nergens naar en was inderdaad loeizwaar. En die kwaaltjes die je opnoemt waren typisch voor seventies strats uit die tijd, die 3 punts bevestiging (zwabberhalzen hoorde je nog weleens van mensen die er eentje hadden...).
Maar het exemplaar van de topic starter is wel errug mooi. Als dit een goed exemplaar is, dan is hij echt spekkoper over 30 jaar... Dan zou ik zeggen: origineel laten en dan is het een leuke belegging voor later.

Stratman70
18 februari 2011, 14:27
Zelf heb ik ooit een wijnrode strat gehad uit 1979 en dat was een draak van een gitaar en loeizwaar en moeilijk te bespelen.

Ik heb nog niks slechts aan deze gitaar ontdekt. Hals zit strak in de pocket gelukkig. De elementen zijn clean wel goed, maar overstuurd heb ik betere stratgeluiden gehoord. Wel is ie best stil qua bijgeluiden ook.

RoelSmoel
18 februari 2011, 14:36
Mooi:)
Nu het toch over oude strats gaat..
Ik heb toevallig 2 weken terug de '69 strat van mijn leraar vast gehad, schijnbaar een van de eerste Bullet-strats.
Speelde en klonk super..

kapepper
18 februari 2011, 14:49
ziet er prachtig uit!!

Stratman70
18 februari 2011, 14:52
Mooi:)
Nu het toch over oude strats gaat..
Ik heb toevallig 2 weken terug de '69 strat van mijn leraar vast gehad, schijnbaar een van de eerste Bullet-strats.
Speelde en klonk super..
Thanks. In swassantnuf werden er nog geen Fenders met bullit trussrods gemaakt. Die kwamen er pas in 1972.


ziet er prachtig uit!!
Thanks!!!

macwilliams
18 februari 2011, 15:08
Mooi hoe die nerf zichtbaar is:ok:

Hendriks
18 februari 2011, 15:31
Geen verkeerd stratje , proficiat.

den titten
18 februari 2011, 16:01
Wat een mooie (bank!?) :)
Ik ben normaal niet voor die kleur op een strat, maar deze doet mijn mening veranderen !
Gratz and enjoy !

Orgasmocaster
18 februari 2011, 16:02
fantasties!! dat is wel een heel mooi exemplaar!
gefeliciteerd!

Exi
18 februari 2011, 16:15
Prachtige gitaar stratman!

Tupelo
18 februari 2011, 16:15
Het is wel een schoonheid, sjees dat is de tweede strat in 2 maanden die ik goed te pruimen vind.. :confused:

guitarnijboer
18 februari 2011, 16:19
Erg mooie gitaar! Ik heb zelf ook een 78 strat en die speelt en klinkt fantastisch. Zwabberhalzen... broodje aap verhaal.

Schrijf de elementjes niet te snel af, deze kunnen echt heel goed klinken als je ze op de juiste hoogte zet.

Venlonaer
18 februari 2011, 18:42
OAh mooi man!:mmmm:

En dat laat mij ook weer de gelegenheid de mijne nog even te showen:strat:

http://img232.imageshack.us/img232/3830/dsc01150b.jpg (http://img232.imageshack.us/i/dsc01150b.jpg/)

Noordeling38
18 februari 2011, 20:31
Mooie strats! Hou ik wel van 70 ties

Heb er zelf ook 1, wil wel hierop zetten maar plaats je hier fotos......

jutter
18 februari 2011, 20:47
Mooie strats! Hou ik wel van 70 ties

Heb er zelf ook 1, wil wel hierop zetten maar plaats je hier fotos......

Ja, je plaats hier foto's...

jutter
18 februari 2011, 20:48
Stratman, gefeliciteerd! Mooie strat maar 'verziek' hem niet met een witte slagplaat....

RS-Rik
18 februari 2011, 23:32
Disco?


you've got to bleed for the dancer

guitarkid
19 februari 2011, 09:32
Geen verkeerd stratje , proficiat.

Hendriks bedoelt dus dat-ie 'm mooi vind, maar zo doen wij dat in Grunn' ;)
Oftewel: 't is niet echt een lelijke gitaar! :)

Gr. Coos

Hendriks
19 februari 2011, 09:36
Hendriks bedoelt dus dat-ie 'm mooi vind, maar zo doen wij dat in Grunn' ;)
Oftewel: 't is niet echt een lelijke gitaar! :)

Gr. Coos

Haha , ja ik vind hem mooi .


Nog bedankt voor de koffie Coos. Geweldige collectie heb je , ik heb weer vanalles gezien wat ik ook wil hebben.

budje
19 februari 2011, 09:58
edit: laat maar, ik roep sneller dan dat ik kijk...

guitarkid
19 februari 2011, 13:20
Haha , ja ik vind hem mooi .


Nog bedankt voor de koffie Coos. Geweldige collectie heb je , ik heb weer vanalles gezien wat ik ook wil hebben.

OT: Dat soort bezoekjes kost uiteindelijk altijd geld...! ;) Ik ben erg tevreden met het hele spul. Zou ook niet best zijn als dat niet zo was!
Maar jouw RI '52 Tele en Cabronita zijn ook top!
@Stratman: inderdaad geen witte slagplaat, ok....???

Gr. Coos

svdijk
19 februari 2011, 13:32
Prachtige gitaar, gefeliciteerd ermee!!!
Ik heb een '79 er (ash, see through), ook met zwarte hardware.
Nadat ik de hals had af laten stellen, en de frets heb laten vlakken, is dit een geweldige gitaar geworden!!
Ik heb de originele elementen, die wel erg low-output waren, vervangen door
Dimarzio FS1 elementen. Nu kan ik, zonder iets aan de toonregeling van de versterker te doen, m'n Strat inpluggen (heb m'n versterkers op Les Pauls afgesteld).
En er zittten zeker juweeltjes tussen jaren '70 Strats!! je moet er maar net tegenaan lopen!

sjoerd5
19 februari 2011, 22:22
Bedankt, nu zit ik weer verschrikkelijk te gassen op 70s strats.
Ik zag vandaag dat Fender een nieuwe serie heeft met remakes van 70s strat.
Ik zit gewoon te kwijlen hier!

Stratman70
20 februari 2011, 14:48
OAh mooi man!:mmmm:

En dat laat mij ook weer de gelegenheid de mijne nog even te showen:strat:

http://img232.imageshack.us/img232/3830/dsc01150b.jpg (http://img232.imageshack.us/i/dsc01150b.jpg/)
Wowww... erg mooi. Z'n broertje! Mooie tekening van het hout ook!


Stratman, gefeliciteerd! Mooie strat maar 'verziek' hem niet met een witte slagplaat....
Hoe meer ik er naar kijk, hoe mooier ik 'm zo ga vinden, dus ik denk dat ik inderdaad afzie van een witte slagplaat.


Disco?


you've got to bleed for the dancer :lol:


Hendriks bedoelt dus dat-ie 'm mooi vind, maar zo doen wij dat in Grunn' ;)
Oftewel: 't is niet echt een lelijke gitaar! :)

Gr. CoosIk had 't in de gaten hoor!


Prachtige gitaar, gefeliciteerd ermee!!!
Ik heb een '79 er (ash, see through), ook met zwarte hardware.
Nadat ik de hals had af laten stellen, en de frets heb laten vlakken, is dit een geweldige gitaar geworden!!
Ik heb de originele elementen, die wel erg low-output waren, vervangen door
Dimarzio FS1 elementen. Nu kan ik, zonder iets aan de toonregeling van de versterker te doen, m'n Strat inpluggen (heb m'n versterkers op Les Pauls afgesteld).
En er zittten zeker juweeltjes tussen jaren '70 Strats!! je moet er maar net tegenaan lopen!
Ja, ik ben niet zo heel erg kapot van de elementen bij scheurwerk. Maar clean vind ik ze juist weer erg mooi in balans qua hoog, midden en laag.