PDA

View Full Version : Gitaar versturen naar Italië



ccc
18 februari 2011, 10:59
Ik hoorde onlangs nog een horrorverhaal over een gitaar (verstuurd uit de States) die nooit ter bestemming raakte in Italië.
Wat is nu de veiligste en economisch verantwoorde manier om een gitaar van 1500 € te gaan versturen ?

Ferraririk
18 februari 2011, 11:41
de italiaan naar nederland versturen om hem op te halen en daarna weer terug sturen

Oranjeaap
18 februari 2011, 12:49
Een pakket vanuit nederland naar italie hoeft niet door de douane. Een gitaar vanuit de VS wel. Dat zorgt voor veel oponthoud. Ik heb er verder geen ervaring mee, maar via UPS of FedEx kun je er voor kiezen het pakket te verzekeren, en je kunt er voor kiezen dat ze jou laten horen wanneer het aan de deur is aangenomen. Daarvoor zou je even moeten bellen om het precies te weten. Er kan op die manier weinig mis gaan. Als je de gitaar goed inpakt tenminste

Troy
18 februari 2011, 16:41
De postdiensten in Italië behoren tot de meest onbetrouwbare ter wereld. Heb al meerdere pakjes voor Italië gehad (gelukkig geen gitaren, :cooler:) die gewoon verdwenen in het niets. Een oplossing is om een privé-koerierdienst in te schakelen. Ikzelf ben fan van GLS. Niet overdreven duur en pakketjes zijn makkelijk te volgen. Geloof wel dat de verzekering daar maar 500 euro dekt.

Mesjoggah
18 februari 2011, 18:15
Als de gitaar in een koffer zit: extra karton eromheen, goed dichtplakken, adressicker erop en naar het dichstbijzijnde postkantoor ermee, zegel van 13,00 euro erop (met tracking code en verzekerd) en binnen een dag of vier geleverd in Italie. Ik heb het afgelopen jaar circa 35 pakketjes op die manier naar Italie gedaan en hoewel ik de verhalen ken is er geen enkel pakket kwijtgeraakt.

snaarplukker
19 februari 2011, 13:18
Als de gitaar in een koffer zit: extra karton eromheen, goed dichtplakken, adressicker erop en naar het dichstbijzijnde postkantoor ermee, zegel van 13,00 euro erop (met tracking code en verzekerd) en binnen een dag of vier geleverd in Italie. Ik heb het afgelopen jaar circa 35 pakketjes op die manier naar Italie gedaan en hoewel ik de verhalen ken is er geen enkel pakket kwijtgeraakt.
Postkantoor? TNT-post? Ik weet niet waarom jij zo'n flinke korting kreeg, maar een gitaar versturen naar het buitenland koste afgelopen jaar nog rond de € 25,--. Vanaf 1 januari j.l. is het zelfs niet meer mogelijk om per TNT-post een gitaar naar buitenland te sturen. Max. formaat 100x50x50cm. De meeste gitaren ingepakt zijn groter dan 100cm.;)

Jay75
28 juni 2011, 22:26
Beetje oud topic, maar waarmee kun je als particulier dan wel makkelijk versturen?
Ik ga een gitaar op ebay zetten wereldwijd en vroeger verzond ik idd met TNT, geen probleem, maar de afmetingen die beperken het nu dus helaas.

Dus niet perse naar Italie