PDA

View Full Version : Voedingstrafo Fender Stage 185 kapot



ErikM
18 februari 2011, 10:52
Hoi allemaal,

Zoals hierboven beschreven, de trafo van mij Fender Stage 185 is stuk gegaan. De reparateur die er naar gekeken heeft, zij dat dit niet vaak gebeurde. Wat ik gezien heb is dat de secudaire wikkelingen onderbroken zijn. Het probleem is dat de reparateur zegt dat er moeilijk aan een trafo te komen is, en hij probeert een trafo te vinden die zowel 2x40 (geloof ik) als 2x15 levert. Ik vind dat het na 5 weken toch wel lang duurt, daarom hier de vraag:

Heeft iemand een defecte Stage 185 waarvan de trafo nog goed is, of heeft iemand een dergelijke trafo op de plank liggen?

Groet, Erik

guitarnijboer
18 februari 2011, 11:17
Voor een trafo van dit formaat ben je al snel meer dan 100 Euro kwijt. Daarbij moet ie dan ook nog een beetje knap op de plek passen waar de oude zat.

Ik denk dat je beter een 2e hands versterker kunt kopen voor een trafo, maar dan zou je dus net zo goed de tweede hands versterker kunnen gebruiken.

Een Fender pro 185 koop je al voor 200,- en je kunt meteen weer spelen.

ErikM
18 februari 2011, 11:30
Ik weet het :-(

Ik had m net voor de kerst laten repareren, omdat de input bussen waren afgebroken, heb ze toen allemaal laten vervangen, omdat het er nog al veel tijd in zat omdat ze op de print zaten. En de luidspreker laten vervangen omdat die vastgelopen was, en aangezien ik dat steeds kon horen, zelfs als ik met een overdrive speelde, toch maar gedaan.

Twee weken later was ie stuk... voor het geld dat er ingevlogen is, had ik nu al een aardige solidstate Fender kunnen kopen, en het bedrag wat er nog bij komt was het misschien wel een 2ehands buizenbak geworden...

Trouwens komt de Pro overeen qua klank? Ik was er namelijk wel erg blij mee... tot half januari.

guitarnijboer
18 februari 2011, 15:08
De Pro 185 heeft een heel aardig geluid ja. Het is geen buizenversterker, maar er zit een hele uitgebreide toonregeling met presense en schakelbare contour op het scheurkanaal waarmee een knappe scheur te maken is. Clean is zoals altijd bij Fender gewoon goed clean en er zit een reverb in.

Volgens mij zijn de versterkers in de 185 serie nagenoeg hetzelfde je hebt namelijk de london 185, de stage 185 en de pro 185. De laatste is met 2 x 12" volgens mij de grootste en duurste uit deze serie.